muke s flotom

Sezona ide prema vrhuncu, a Jadrolinija tone. Što se događa?

14.06.2025 u 17:52

Bionic
Reading

Državni brodar Jadrolinija uoči vrhunca turističke sezone evidentno muku muči sa svojom flotom, na što već nekoliko tjedana upozoravaju putnici koji se satima ne uspijevaju ukrcati na trajekt, posebno na najfrekventnijoj liniji između Splita i Supetra

Na to je ovog tjedna upozorila saborska zastupnica i gradonačelnica Supetra Ivana Marković, slikovito kazavši da je prošlog tjedna brže stigla od Zagreba do Splita, nego od Splita do Supetra.

Ovu liniju s preko dva milijuna putnika i više od pola milijuna vozila godišnje po plovidbenom redu koji vrijedi u 'niskoj sezoni' nekako uspijevaju održavati dva trajekta, no nema trećeg broda, onog koji uobičajeno uskače u satima vršnog opterećenja i plovi na izvanrednim polascima kako bi se koliko-toliko smanjile kolone i na kopnu i na otoku.

'Na trajektnoj liniji Split - Supetar, uz redovito uvođenje izvanrednih polazaka, neovisno o definiranom redu plovidbe, od petka plovi dodatni trajekt, čime će se osigurati još veća protočnost', odgovorili su za tportal iz Jadrolinije.

'To je dobra vijest u posljednji trenutak jer završetkom školske godine vlada još veći pritisak putnika. Ali situacija s brodovima je i dalje alarmantna', kaže Marković za tportal.

Trajekt Sveti Duje
  • Trajekt Sveti Duje
  • Trajekt Sveti Duje
  • Trajekt Sveti Duje
Trajekt Sveti Duje Izvor: Pixsell / Autor: Goran Kovačić

Gdje je nestao Sveti Duje

Na ovom mjestu treba podsjetiti da je u mandatu prethodne uprave Jadrolinije namjenski upravo za ovu liniju u Grčkoj kupljen trajekt Sveti Duje, trenutno najmlađi u floti. Na njega je potrošeno nešto manje od osam milijuna eura, potom još dva milijuna za remont, no ispostavilo se da ne može dobiti dozvolu za plovidbu na ovoj relativno jednostavnoj ruti, barem ne s planiranim kapacitetom vozila i putnika.

Pa je dio njegove garaže doslovno zavaren, kapacitet putnika je smanjen i uglavnom plovi između Drvenika na kopnu i Sućurja na otoku Hvaru.

Da postoji problem s Jadrolinijinom flotom, potvrđeno je na ovotjednoj sjednici saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu, na kojemu se raspravljalo o lanjskoj tragediji na Lastovu, ali i o ovoj temi. Na koncu je donesen zaključak kojim se ovoj državnoj tvrtki 'preporučuje da svoje strateške prioritete usmjeri na modernizaciju i obnovu putničke flote, da podigne sigurnost na svim razinama i dodatno poboljša materijalne i radne uvjete svojih pomoraca'.

Jadrolinijin brod Dalmacija Izvor: Društvene mreže / Autor: Matej Grgić

Izbjegli izravan odgovor

Tportal je Jadroliniji postavio nekoliko jednostavnih pitanja: s koliko brodova teoretski raspolaže i koliko ih je trenutno izvan pogona - zbog remonta ili bilo kojih drugih razloga. Izbjegli su konkretan odgovor na drugo pitanje.

'Jadrolinijina flota trenutno broji ukupno 59 brodova, od čega 37 trajekata, 14 katamarana, četiri klasična broda i dva trajekta namijenjena međunarodnoj plovidbi. Većina brodova je trenutno u pogonu i redovito održava linije duž Jadrana, dok se manji broj nalazi u završnim fazama remonta te će se do kraja ovog mjeseca u promet uključiti i preostali kapaciteti flote', odgovorili su nam iz državne brodarske tvrtke.

Koliki je to 'manji broj' brodova još uvijek u remontu i zašto se kasni s tim poslovima, nemoguće je doznati.

Pala rampa trajektu Jadrolinije Supetar
  • Pala rampa trajektu Jadrolinije Supetar
  • Pala rampa trajektu Jadrolinije Supetar
  • Pala rampa trajektu Jadrolinije Supetar
  • Pala rampa trajektu Jadrolinije Supetar
  • Pala rampa trajektu Jadrolinije Supetar
    +12
Trajekt Supetar nakon incidenta u listopadu 2024., kad mu je pala rampa Izvor: Pixsell / Autor: Goran Kovacic/PIXSELL

Među njima se nalazi i trajekt Marko Polo, donedavno najveći u floti. Tportal je prije više od tri mjeseca pisao o blamaži nacionalne tvrtke kada je upravo zbog njega ukinuta jedina trajektna veza između Hrvatske i Italije.

Tada je objašnjeno da će 'zbog zabilježenih znatnih kašnjenja u remontnom ciklusu brodova Jadrolinije te nužnosti i prioriteta održavanja državnih linija' prekid linije između Splita i Ancone trajati do sredine travnja - no to se, eto, produžilo sve do danas.

'Kada je riječ o međunarodnoj liniji Split - Ancona, ponovno uspostavljanje planirano je za 19. lipnja, a održavat će je brod Marko Polo', rekli su za tportal iz Jadrolinije.

Trajekt Marko Polo nakon probne plovidbe odmah se pokvario

Dodajmo da je trajekt Marko Polo u subotu ujutro ubrzo nakon isplovljavanja zbog kvara bio izvan funkcije. Koordinatorica Jadrolinije Jelena Ivulić izjavila je za Hinu da je bila rije​č o tehni​čkom kvaru na turbopuhalu glavnog motora​ i dodala da se takve situacije događaju te da su ih oni spremni rje​šavati​.

'Ovaj je problem rije​šen za manje od 24 sata. Djelatnici Jadrolinije i pomorci daju sve od sebe da odr​že linije u ovom zahtjevnom dijelu godine i suo​če se sa svim novonastalim situacijama. Trajekt Marko Polo preuzima liniju danas u 17 sati iz Splita za Stari Grad​', rekla je Ivulić u subotu popodne.