SPECIJALNA EMULZIJA IZ VARAŽDINA

Hrvatsko-francuska tvornica ima inventivno rješenje za (bolje) otočke ceste

27.09.2015 u 20:53

Bionic
Reading

Zahvaljujući korištenju specijalne emulzije, tvrtka Colas Hrvatska uspjela je smanjiti troškove polaganja asfalta i popravaka već asfaltiranih cesta. Riječ je o bitumenskoj emulziji koju odnedavno proizvodi u svom postrojenju u koje je uloženo 3,5 milijuna kuna

'Ovo nije neko veliko ulaganje, ali ova investicija nas veseli jer postajemo vertikalno integrirano građevinsko poduzeće u niskogradnju, prvo takvo u Hrvatskoj, koje proizvodi vlastiti emulziju u nadziranim uvjetima, od početka do kraja. Ovo postrojenje, koje je zapravo tvornica, znači nam puno jer nam daje prednost na tržištu, odnosno omogućava daljnji razvoj kroz inovativan pristup u gradnji prometnica i njihovoj sanaciji. Već smo počeli s primjenom emulzije, ali zasad skromno. Vjerujem da će naše napore prepoznati i investitori jer emulzija značajno smanjuje troškove. Zbog njih su ceste na otocima slabije uređene, ali sada možemo i to riješiti i vjerujem da će se to prepoznati u sklopu nastojanja revitalizacije naših otoka', kazao je Siniša Košćak, predsjednik Uprave Colas Hrvatska dodajući da će se novi proizvod, osim za vlastite potrebe, plasirati i na hrvatsko i slovensko tržište, a u planu je i BiH.

Novo postrojenje, koje je izgrađeno na Motičnjaku kraj Varaždina, može proizvesti 10 tona bitumenskog emulzije na sat odnosno 15 tisuća tona godišnje.

'Bitumenska emulzija ima vrlo široku primjenu u cestogradnji te se koristi uglavnom za sljepljivanje asfaltnih slojeva međusobno ili s bilo kojom drugom podlogom. Osim toga koristi se i u ostalim aktivnostima u građevinarstvu te kemijskoj industriji. Budući da je proizvod proizveden i primijenjen na samom gradilištu te je kao takav podoban za korištenje na lokacijama koje su troškovno ili prometno dislocirane od klasičnih asfaltnih baza', objašnjava Košćak te naglašava da su prednosti uporabe emulzije ekonomičnost, velika brzina ugradnje, kvaliteta i postojanost prometnice.

U Colasu Hrvatska, jednoj od vodećih tvrtaka u hrvatskoj niskogradnji, nastaloj preuzimanjem Ceste Varaždin, koju je preuzela vodeća svjetska tvrtka u cestogradnji iz Francuske, vjeruju da će korištenje vlastite emulzije te druge inovacije u cestogradnji doprinijeti daljnjem rastu poduzeća koje je zapalo u probleme nakon naglog zaustavljanja velikih cestovnih projekata u zemlji. Naime, nakon četiri uzastopne godine negativnog neto rezultata, u 2013. ostvaren je pozitivan rezultat i taj je trend nastavljen prošle godine, a nastavlja se i ove.

'Prihod iz 2012. povećao se za 30 posto, a pritom je bitno je naglasiti kako su se značajno povećale investicije. Povećanja prihoda najvećim je dijelom pridonijela upravo investicijska aktivnost u nove tehnologije, proizvode i usluge koja je povećana sa 6,2 milijuna kuna na 24,6 milijuna', kaže Košćak.

Na ulaganje Colasa u Hrvatskoj, ali i drugih francuskih poduzeća, ukazala je i francuska veleposlanica u RH Michèle Boccoz otvarajući novo postrojenje.

'Hrvatska i Francuska imaju vrlo dobre gospodarske odnose, zahvaljujući čemu je Francuska među glavnim investitorima u Hrvatskoj, odnosno na sedmom mjestu, dok u Hrvatsku godišnje dolazi pola milijuna francuskih turista. Francuske tvrtke u Hrvatskoj su posebno veliki investitori u infrastrukturu, što pokazuje međunarodni aerodrom koji se gradi u Zagrebu, kao i ovo postrojenje u Varaždinu. Zadovoljstvo mi je doći u Varaždin, sredinu gdje se vidi dinamičnost i poslovne prilike za razvoj, kao što je ovo ulaganje Colas Hrvatske. Ono je tvrtki bitno radi daljnjeg razvoja, a isto tako govori da se ova regija oporavlja te polako izlazi iz krize. Kao i većina europskih zemalja, i Hrvatska se suočava s velikim izazovima, ali sam uvjerena da ovakva ulaganja pridonose ekonomskom boljitku zemlje i primjer su pozitivnih iskustava poduzeća iz Francuske. Među njima je i Colas koji je jedna od glavnih francuskih tvrtaka u građevinarstvu sa stotinu tisuća poslova godišnje i 60 tisuća zaposlenih, od kojih je polovica izvan matične zemlje', rekla je veleposlanica te ukazala i na kulturnu suradnju putem festivala Randez Vous Francuske u Hrvatskoj u sklopu kojeg je i sudjelovanje Francuske u ovogodišnjim Varaždinskim baroknim večerima


Naglašavajući da mu je drago da je francuska veleposlanica u vrlo kratkom roku u Varaždinu nakon nedavnog otvaranja VBV-a, varaždinski gradonačelnik ustvrdio je da je novo postrojenje primjer kako se kroz kulturu može doći do gospodarske suradnje.

'Zahvaljujući Colasu, koji je preuzeo Cestu Varaždin i proveo tri dokapitalizacije, danas ima 346 radnika. Samo ove godine zaposleno je tridesetak novih, a vjerujem da će se i još zapošljavati jer ovo ulaganje tvrtku čini konkurentnijom', rekao je Goran Habuš izražavajući zadovoljstvo što se Colas Hrvatska konsolidirao, a sada i razvija.

Colas Hrvatska među liderima hrvatske niskogradnje

Colas Hrvatska bivša je Cesta Varaždin te jedna od vodećih tvrtaka u hrvatskoj niskogradnji. Utemeljena je 1962. te je otad prolazila kroz niz organizacijskih i strukturnih promjena uvjetovanim društvenim i gospodarskim prilikama uvijek vodeći računa da zadrži izvrsnost u svom poslovanju. Danas je tvrtka dio velike svjetske grupacije COLAS SA koja posluje u 50 zemalja na pet kontinenata. Specijaliziravši se za izgradnju, rekonstrukciju i održavanje autocesta, državnih, županijskih i lokalnih prometnica te prometnih površina u sklopu industrijskih, trgovačkih, sportskih, rekreacijskih i turističkih objekata, Colas je dosegnuo vrhunac u hrvatskom graditeljstvu i poziciju jednog od lidera hrvatske niskogradnje zadržao do danas. COLAS Hrvatska Grupu čine tvrtke-kćeri COLAS Mineral te Asfalti Ptuj u Sloveniji. Posjeduje pet asfaltnih baza koje se nalaze u Varaždinu, Lepoglavi, Posedarju, Pločama, te Kopru u Sloveniji. Osim asfaltnih baza, u vlasništvu je tvrtke i šljunčara u Varaždinu, novi kamenolom u blizini Maslenice, a osobito nam je drago pohvaliti se, što je ujedno i razlog ovog dopisa, otvaranje novog pogona za proizvodnju emulzije.