POTROŠAČKA GROZNICA

Hrvati za blagdane spiskali milijarde kuna

03.01.2014 u 16:20

Bionic
Reading

Hrvatski građani ove su godine za božićne i novogodišnje blagdane potrošili čak deset milijardi kuna. Prosječna hrvatska obitelj potrošila je dakle, prema procjenama Nezavisnih hrvatskih sindikata, 1.300 kuna

Premda je riječ o nižoj potrošnji u odnosu na ranije godine, jer nas kriza i nezaposlenost nikada jače nisu pritiskali, trgovci su u proteklih desetak dana itekako imali razloga za smiješak, piše Glas Istre.

Pomalo je neobično to što se, usprkos besparici, najbolje prodaju upravo najskuplji proizvodi. Još prije desetak dana na stranicama Hrvatskog telekoma i Vipneta uz najskuplje mobilne uređaje na tržištu stajala je oznaka rasprodano.

Pulske trgovine odjećom profitirale su zahvaljujući akcijskim ponudama, a prodavačice tvrde da su najljepši komadi odjeće 'planuli' u svega dva dana. Veliki obiteljski popusti na obuću stvarali su gužve u Pitarellu, a s punim vrećicama izlazilo se i iz specijaliziranih prodavaonica slatkiša. Zlatari su također imali posla, premda tvrde kako se kupovao uglavnom jeftiniji nakit, no da je podjednako bilo i otkupa zlata. Prodavačica lutrije neslužbeno je povjerila da su uz povećan interes za loto pravi hit među klijentima blagdanske instant srećke.

Naime, na hrvatskom internetskom prostoru nalazi se pregršt portala namijenjenih grupnoj kupnji koji su, prema svemu sudeći, proteklih božićnih blagdana bili pravi hit za kupnju poklona. Funkcioniraju na način da se kupcu do određenog razdoblja ponudi usluga ili proizvod po najmanje 50 posto nižoj cijeni. Uplaćivala su se putovanja na skijanje, odlasci u toplice ili zimski turizam u Gorskom kotaru, ali i jednosatne masaže.

Sad kreću sezonska sniženja. Već 4. siječnja u cijeloj Italiji počinje sezona popusta. Talijanske udruge trgovaca tvrde da će to biti jedna od najrentabilnijih sezona popusta u zadnjih deset godina. Naime, Talijani su tijekom božićnih blagdana potrošili daleko manje od očekivanog pa se očekuje da će to pogodovati kvaliteti ponuđenih sniženja kao i činjenica da su u 2013. skladišta ostala prepune neprodane robe.