PRIJEDLOG ZELENE AKCIJE

Fizičko odvajanje žute trake za bolji promet u Zagrebu

14.01.2011 u 16:48

Bionic
Reading

Gradnja punionice na stlačeni prirodni plin, parkirna mjesta za bicikle, fizičko odvajanje žute trake, stavljanje u funkciju željezničke stanice Remetinec te izgradnja željezničke pruge Podsused – Samobor – Bregana pet su ključnih projekata za koje Zelena akcija drži da bi Grad Zagreb trebao započeti realizirati u 2011. kako bi se barem djelomično rasteretio promet

'Šezdeset autobusa kao pogonsko gorivo koriste SPP, a u Zagrebu postoji samo jedna punionica, i to ona na u Radničkoj cesti. Zbog toga je potrebno konstantno voziti autobuse iz garaže u Dubravi do punionice kako bi se opskrbili gorivom.

Šest vozača ZET-a vozi autobuse iz garaže u Dubravi do punionice u Radničkoj i u periodu od 24 sata zbog zastarjele tehnologije u punionici stigne se napuniti maksimalno 40 autobusa, što znači da ih 20 ostaje izvan upotrebe. To rezultira situacijom gdje određen dio tih autobusa nije u upotrebi, smatra Bernard Ivčić iz ZA.

Parkirna mjesta za bicikle dodatno bi, mišljenja su u ZA, ljude potaknula na korištenje bicikala. U Zagrebu je, prema njihovim podacima, svega 70 tzv. klamerica, na kojima se može parkirati maksimalno 140 bicikala, a trebalo bi osigurati minimalno 1.500 parkirnih mjesta da bi potrebe bile zadovoljene.

Fizičko odvajanje žute trake po njima je ključan prijedlog koji bi omogućio brži protok javnog prijevoza.

'Iako je žutom trakom označeno 18 kilometara tramvajskih te pet kilometara autobusnih linija, neki vozači automobila je ne poštuju i time dovode do sporosti tramvaja i autobusa. Mnogi gradovi Europe su postavili niske fizičke prepreke po žutoj traci da osiguraju njezino poštivanje, pa bi takav primjer trebao slijediti i Zagreb', naglasio je Ivčić i dodao da se stavljanjem željezničke postaje Remetinec i uvođenjem dodatnih vlakova za vrijeme koncerata i drugih događanja u Areni rasteretile bi se gužve u Remetincu i Laništu.

ZA podsjeća da izgradnju željezničke pruge Podsused – Samobor – Bregana već dugi niz godina postoji plan te da je u ožujku 2008. Sabor je usvojio Nacionalni program željezničke infrastrukture za razdoblje 2008. – 2012. kojim se previđa ulaganje 18 milijardi kuna u niz željezničkih projekata, većinom iz državnog proračuna, a jedan od njih je i gradnja pruge Podsused – Samobor – Bregana.

'Ukupna cijena tog projekta iznosi 256,4 milijuna kuna, a s čijom realizacijom koja će trajati 4-5 godina se nepotrebno odugovlači. Koridoru pruge gravitira 53.000 stanovnika Svete Nedjelje, Samobora i Žumberka, pa je sigurno da bi realizacijom projekta velik dio stanovnika ovog područja koristio željeznički prijevoz za putovanje do Zagreba.

Iz proračuna RH je za ovu godinu planirano nešto više od 316 milijuna kuna za osuvremenjivanje i izgradnju željezničke infrastrukture. Važno je da se dio tog novca uloži u početak realizacije ovog dugo vremena najavljivanog projekta', zaključio je Ivčić.

Osim navedenih projekata, ZA smatra da bi u što skorijoj budućnosti trebalo krenuti i s izgradnjom Šarengradske ulice, čime bi rasteretila Savska kojom vozi osam tramvajskih linija, trebalo bi povući i nove tramvajske linije kroz Novi Zagreb, i to od Zapruđa Sarajevskom i Vatikanskom ulicom do Sloboštine.