NA RAZINI DOMAĆIH STRUČNJAKA

Evo koliko je Milanović platio PR zvijezdu Alexa Brauna

02.11.2015 u 09:59

Bionic
Reading

Nakon što je koalicija Hrvatska raste, koju predvodi SDP, Državnom izbornom povjerenstvu podnijela prijavu troškova predizborne kampanje za parlamentarne izbore 2015, napokon je poznato i koliko su platili PR zvijezdu Alexa Brauna, konzultanta iz tvrtke Penn, Schoen & Berland Associates

Tportal je proučio specifikaciju troškova koju je Državnom izbornom povjerenstvu predočio SDP s partnerima. U izvješću stoji da je na tvrtku Penn, Schoen & Berland Associates, odnosno stručnjaka specijaliziranog za političko i krizno savjetovanje Alexa Brauna, potrošeno neusporedivo manje nego što se spekuliralo. Čovjeka kojemu pojedini mediji tepaju da je 'čarobnjak za kampanje' SDP je platio manje od milijun kuna, odnosno točno 837.127,5 kuna.

Mediji su u svojim procjenama, jer se do konkretnih službenih podataka u stranci gotovo nikako nije moglo doći, baratali svotama koje su se kretale od 2,3 milijuna kuna naviše, a što bi navodno trebalo biti plaćeno na rate. Usporedbe radi, iz troškovnika za 10 izbornih jedinica vidljivo je da je agencija Bruketa&Žinić OM plaćena 700.355 kuna, tek nešto manje od stranog eksperta za kojeg se u stručnim krugovima govori da naplaćuje po 'svjetskim tarifama'.

Iz izvješća nije jasno je li 837.127,5 ukupna svota koja je za dosadašnje višemjesečno savjetovanje isplaćena kompaniji Alexa Brauna, radi li se o zasebnoj svoti koja je isplaćena samo za kratku predizbornu kampanju ili se čak radi o nekoj redovitoj mjesečnoj apanaži.

Potpunu specifikaciju troškova koalicije Hrvatska raste pogledajte OVDJE.

Troškovi po izbornim jedinicama prilično su ujednačeni i kreću se od 915.276 kuna za 4. do 1,2 milijuna kuna za 1. te za 10. izbornu jedinicu. SDP, odnosno njegova koalicija, svoja je izvješća predao Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) u subotu, rekao je novinarima Orsat Miljenić, nestranački kandidat na listi koalicije. Troškovi tvrtke Penn, Schoen & Berland Associates, kao i agencije Bruketa&Žinić OM, razlomljeni su u izvješću na deset dijelova, po jedan za svaku izbornu jedinicu u kojima koalicija ima listu.

HDZ-ova Domoljubna koalicija također je u subotu predala DIP-u svoja izvješća, rekla je šefica HDZ-ove kampanje Josipa Rimac i najavila da izvješća objaviti 2. studenoga, dakle u zakonskom roku.  

Svoja izvješća već je objavila stranka Hrvatska zora Milana Kujundžića, a od donatora je dobila 43.906 kuna i na kampanju potrošila 57.370 kuna, najviše za 1. (32.500 kuna) i 9. (14.700 kuna) izbornu jedinicu. Zanimljivo je da je Kujundžić uspio prikupiti više donacija nego SDP, a on je od simpatizera inkasirao skromnih 32.600 kuna.

Zaključno do subote 31. listopada izborni sudionici bili su dužni dostaviti DIP-u izvješća o donacijama koje su primili za financiranje izborne promidžbe i o troškovima promidžbe. Najkasnije do ponoći 2. studenoga ta izvješća moraju učiniti dostupnima javnosti, dakle objaviti ih na svojim mrežnim stranicama ili u dnevnom tisku.

Donacije pak mogu prikupljati do završetka izborne promidžbe, do ponoći 6. studenoga, a cjelovita izvješća o financiranju kampanje za parlamentarne izbore dužni su podnijeti 30 dana nakon održanih izbora, zaključno do 8. prosinca.