veća prava

Evo kako bi ubuduće mogli profitirati putnici ako im vlak kasni

09.10.2018 u 13:28

Bionic
Reading

Putnici kojima vlak kasni od 60 do 90 minuta moći će tražiti povrat od 50 posto iznosa karte, onaj koji kasni od sat do dva sata 75 posto, a za svako kašnjenje dulje od dva sata imat će pravo na povrat cjelokupnog iznosa. To je novi prijedlog Direktive o pravima putnika u željezničkom prometu izglasan na Odboru za transport i turizam Europskog parlamenta. Na njemu je radila i hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan

Prema novom prijedlogu koji će se primjenjivati i na prekogranični i na regionalni domaći prijevoz, putnici će moći u slučaju kašnjenja od 60 do 90 minuta tražiti povrat od 50 posto iznosa karte, od sat i pol do dva sata kašnjenja 75 posto, a za svako kašnjenje dulje od dva sata putnik ima pravo na povrat cjelokupnog iznosa karte. Ta prava će moći ostvariti čak i ako je kašnjenje uzrokovano lošim vremenskim uvjetima, priopćili su iz Ureda hrvatske eurozastupnice Biljane Borzan koja je sudjelovala u radu Odbora za transport i turizam Europskog parlamenta koji je izglasao Direktivu o pravima putnika u željezničkom prometu.

'Jako puno korisnika željezničkog prijevoza se boji da u slučaju kašnjenja vlaka, loše konekcije ili otkazivanja neće moći ostvariti nikakva prava. Tome pridonosi činjenica da većina država članica ima mehanizme kojima svoje željeznice izuzima iz obaveza o pravima potrošača. Danas je izglasan novi prijedlog prema kojem bi se putnike puno bolje zaštitilo', objašnjava Biljana Borzan.

Ova hrvatska eurozastupnica smatra kako novi prijedlog bolje regulira prava putnika koji imaju više karata za jedno putovanje jer, kako kaže, često u slučaju kašnjenja prvog vlaka, kasne i na slijedeći.

'Uz to, regulira se i pravo na informaciju. Dakle, putnik pri kupovini mora biti obavješten o najboljim opcijama i o svojim pravima', ističe Borzan.

Nakon glasanja u Odboru prijedlog još treba proći završne pregovore s Vijećem i Komisijom