KAMPANJA U MEDIJIMA

Emisije o izborima izazivaju dosadu gledatelja

26.02.2009 u 16:26

Bionic
Reading

Na okruglom stolu pod nazivom 'Lokalna samouprava i izravni izbori- medijsko praćenje izbornih kampanja', održanom danas na Hrvatskoj radioteleviziji (HRT), istaknuta važnost informativne i edukativne uloge javne i televizija s nacionalnom koncesijom da bi se građani u predizbornoj kampanji za lokalne izbore što bolje upoznali s izmjenama izbornog sustava te što lakše prepoznali najbolje kandidate.

U radu okruglog stola sudjelovali su predstavnici televizijskih kuća s nacionalnom koncesijom, Državnog izbornog povjerenstva, parlamentarnih stranaka, Pravnog fakulteta te nevladinih organizacija i drugi.

Većina sudionika složila se da, s obzirom na velik broj kandidata na predstojećim izborima za lokalnu samoupravu, u praćenju predizborne kampanje najvažniji kriterij treba biti kriterij važnosti i relevantnosti pojedinog događaja.

Glavna urednica Informativnog programa HTV-a Hloverka Novak Srzić rekla je da će HTV pratiti sve događaje od interesa za javnost, a pri tome će paziti da se time ne opredjeljuju ni za jednu političku opciju. Naglasila je da će se truditi biti pošteni i prema političarima i prema javnosti.

Direktori Informativnog programa Nove TV i RTL-a, Iva Gačić i Ivan Lovrenček, kazali su da će za njihove dvije televizije kriterij važnosti i relevantnosti biti jedino važan.

Državni tajnik Središnjeg državnog ureda za upravu Antun Palarić rekao je kako ne postoji mogućnost da se zakonom i drugim propisima odrede sva pravila praćenja izbora te da ne treba inzistirati na detaljnom normiranju medijskog praćenja izbora. Ocijenio je da su medijske kuće do sada kvalitetno pratile izbore u Hrvatskoj.

Dekan zagrebačkog Pravnog fakulteta Josip Kregar upozorio je da javnost nije dobro upoznata s budućim odnosom između predstavničkih tijela i neposredno izabranih načelnika, gradonačelnika i župana, a važnim je ocijenio medijsko praćenje financiranja izbornih kampanja te potrebe što većeg izlaska na građana izbore. Drži da bi se mediji u praćenju kampanje trebali usmjeriti na bitne programe i osobe, a ne na opće propagandne stavove u čemu se složio i direktor Centra za politološka istraživanja Anđelko Milardović

Predsjednik saborskog Odbora za informiranje i medije Nenad Stazić smatra da se ravnopravno nadmetanje, na javnoj i komercijalnim televizijama s nacionalnom koncesijom, treba omogućiti kroz informativni program, vodeći računa o balansu između pozitivnih i negativnih primjera. Drži da specijalne emisije ne omogućuju pošteno nadmetanje već samo izazivaju dosadu kod građana.