IZBORI NA FACEBOOKU

Desnica za Tuđmana, ljevica za Josipovića

Kandidati montaža

Kandidati montaža

Izvor: tportal.hr / Autor: Vedrana Knežević

Kad se govori o političkoj orijentaciji, najčešće se misli na tradicionalnu podjelu na lijevo, desno i centar. Ta podjela potječe iz doba Francuske revolucije s kraja 18. stoljeća, kada su liberalni zagovornici revolucije i promjena na državnoj skupštini sjedili lijevo od predsjednika, a rojalisti i plemstvo s njegove desne strane

Uz dodatak centra, koji sadrži obilježja i jedne i druge ideologije, ova se podjela u velikoj mjeri zadržala i danas. Većina modernih političkih stranaka, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, pripada centru, s nagibom na lijevu ili desnu stranu.

U aplikaciji Mnijenje na Facebooku članovima smo, uz ostala ‘izborna’ pitanja, postavili i ono o njihovoj političkoj orijentaciji. Gotovo trećina, nešto više od 30% članova aplikacije Mnijenje, smatra se bliska desnoj političkoj opciji. Oko četvrtine ispitanika lijevo je orijentirano, a petina su umjereni centraši. Zanimljivo je kako se više od 20% članova ne može svrstati prema toj podjeli. Neki su članovi komentirali da se ne žele uklapati u tradicionalne sheme razmišljanja.

Iako predsjednički kandidati redom u svojim javnim nastupima ističu da žele biti predsjednici svih građana Hrvatske, iz njihovih stavova nije teško

Srećko Niketić/CROPIX

Srećko Niketić/CROPIX

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Srećko Niketić

Miroslav Tuđman

iščitati naznake lijeve ili desne političke orijentacije, a kod nekih i pokušaje pomirbe ovih suprostavljenih političkih stajališta.

Za očekivati je da su i glasovi naših Facebook virtualnih glasača slijedili ovu tradicionalnu podjelu, odnosno da postoji preklapanje opće političke orijentacije i podrške određenom predsjedničkom kandidatu. No, da ne duljimo puno, pogledajmo kako bi na predsjedničkim izborima glasali članovi Facebooka s obzirom na svoju političku orijentaciju.

Nadpolovična većina glasova desno orijentiranih Facebook glasača, čak 57%, ide Miroslavu Tuđmanu. Izgleda da je Tuđman junior, barem među Facebook članovima, prepoznat kao predstavnik desne ideologije, što se ne bi moglo reći za ostale kandidate koji se također smatraju desno orijentiranima.

Sljedeći kandidat prema izboru desničara je Milan Bandić, za kojeg bi glasalo gotovo 11% virtualnih birača te političke orijentacije.
Treba napomenuti da su simpatizeri Miroslava Tuđmana u posljednje vrijeme vrlo aktivni na Facebooku, tako da podrška ovom kandidatu kontinuirano raste.

Među umjerenim centrašima, očekivano, nema takvog konsenzusa kao među desničarima. Vodeći kandidat među ovim virtualnim biračima također je Miroslav Tuđman, iako njegova prednost nije toliko izražena. Za Tuđmanom, sa po 15% umjerenih glasova, slijede Vesna Pusić i Nadan Vidošević, a zatim Ivo Josipović.

Birači lijeve političke orijentacije svoje su glasove uglavnom odlučili dati jednom ili drugom lijevom kandidatu. Većina ljevičara glasovala je za Ivu Josipovića (41%) ili Vesnu Pusić (29% glasova). Ostali predsjednički kandidati većini Facebook ljevičara nisu zanimljivi.

I na kraju, tu je i nezanemariva skupina Facebook glasača koji svoja politička stajališta ne želi smjestiti u neku od tradicionalnih kategorija. Slično glasačima centra, ni među njima nema kandidata koji se izrazito ističe u odnosu na ostale. Među ovim Facebook glasačima najviše simpatizera ima Milan Bandić sa 19% glasova, a slijede ga Ivo Josipović, Miroslav Tuđman i Nadan Vidošević. U ovoj skupini je najviše onih koji ne bi glasali ni za jednog kandidata, više od 10%.

Ukratko rečeno, desnica na Facebooku glasala bi za Miroslava Tuđmana, a ljevica za Ivu Josipovića i Vesnu Pusić. Nezavisni kandidati su u puno manjoj mjeri profilirani kada je o političkoj orijentaciji riječ, a hoće li se takav nedefinirani politički stav pokazati kao prednost ili nedostatak, vidjet ćemo na izborima, i to uskoro.

Srećko Niketić/CROPIX

Srećko Niketić/CROPIX

Izvor: tportal.hr / Autor: Mihaela Maras

Popularnost kandidata na Facebooku po političkoj orijentaciji


Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi