ISTRAŽIVANJE

Desni populisti haraju društvenim mrežama uoči izbora

  • Autor: Ante Srzić
  • Zadnja izmjena 03.04.2019 22:46
  • Objavljeno 03.04.2019 u 22:46
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Europski populisti dominiraju velikim dijelom online političke debate o predstojećim europskim izborima zahvaljujući frenetičnom objavljivanju malog broja korisnika i računa, pokazuju nova istraživanja. Uoči izbora za Europski parlament, koji će se održati u svibnju, mali broj korisnika društvenih mreža simpatizera stranaka, poput krajnje desne Alternative za Njemačku (AfD) i španjolskog Voxa, zaslužan je za velik dio ukupnih postova na Twitteru, Facebooku, YouTubeu, Instagramu i drugim mrežama, pokazala je analiza tvrtke Alto Analytics, specijalizirane za prikupljanje i analizu podataka

Njihova nadmoć pomogla je da se pojačaju protuimigracijska i stajališta protiv establišmenta te su se tako nametnula u mainstream debatama.

Manje od 0,1 posto korisnika u Njemačkoj, Francuskoj, Španjolskoj, Italiji i Poljskoj - povezanih s krajnje desničarskim ili rubnim skupinama - generiralo je oko 10 posto sadržaja vezanog uz politiku i europske izbore na društvenim platformama tijekom mjesec dana koliko je trajalo istraživanje koje je završilo 20. siječnja.

Mnogi od tih hiperaktivnih korisnika svakodnevno su imali stotine objava; za neke se činilo da se radi o automatiziranim računima, ili botovima, usmjerenim na širenje krajnje desnih poruka, piše Politico.eu.

Činjenica da je mali broj korisnika u stanju razgranati političke poruke u tolikoj mjeri potiče strahove od moguće manipulacije internetskom raspravom u vremenu u kojem stižu pozivi iz cijelog svijeta da se spriječi širenje lažnih vijesti online tijekom izbornih kampanja.

Platforme, uključujući Twitter, Facebook (u čijem je vlasništvu Instagram) i Google (u čijem je vlasništvu YouTube), potpisale su Kodeks prakse Europske komisije o dezinformacijama, poduzimajući korake kako bi ograničile doseg i utjecaj korisnika koji se pokušavaju miješati u legitimne političke rasprave - kao što su trolovi, automatizirani bot računi i neautentični računi.

'Relativno male skupine generiraju velik postotak sadržaja, što je tipično za rubne stranke. Cilj je slomiti njihovu jeku i doprijeti do drugih ljudi', izjavio je Ben Nimmo, viši suradnik Atlantskog vijeća koji nije bio povezan s istraživanjem za Politico.

Populističke skupine najučinkovitije su širile - ili 'pumpale' - svoje poruke online u Francuskoj, Njemačkoj i Španjolskoj, zemljama u kojima su antiestablišment stranke i krajnja desnica dobile značajan zamah u posljednjih 18 mjeseci.

Berlin: Prosvjed pristaša najveće oporbene stranke AfD-a

Izvor: Pixsell / Autor: Kay Nietfeld/DPA/PIXSELL

U Francuskoj je, naprimjer, samo 0,13 posto korisnika društvenih medija uključenih u političku raspravu stvorilo 11,1 posto svih postova, objavivši najmanje 52 posta dnevno, ili otprilike dva posta na sat, pokazalo je istraživanje Alto Analyticsa.

Od tih korisnika, istraživači su više od polovice povezali s krajnje desnim nacionalnim pokretom Okupljanje za Francusku Marine le Pen. U Njemačkoj je sličan obrazac - korisnici društvenih medija povezani s Alternativom za Njemačku predstavljaju više od tri četvrtine od 0,09 posto lokalnih računa uključenih u političku raspravu koja je generirala 9,55 posto svih analiziranih objava u zemlji.

Korisnici su u prosjeku dnevno objavljivali najmanje 29 postova koji su povezani s temama protiv islama i migranata. Trenutno, AfD je treća po veličini stranka u njemačkom parlamentu, dijelom i zbog svoje sposobnosti da skrene pozornost na pitanja koja smatraju važnima.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!