(NE)KREATIVNOST

Create

13.12.2010 u 13:39

Bionic
Reading

Iz EA nam stiže igra koja nam već i svojim nazivom sugerira korištenje kreativnosti

EA Bright Light je nedavno javnosti predstavio svoju najnoviju igru pod nazivom 'Create', što bi moglo eventualnim igračima dati pretjeranu sliku o proizvodu koji, kako se ispostavlja nakon određenog vremena u igri – zapravo ograničava kreativnost.

 

Create je igra koja je djelomično nastala pod utjecajem odličnog Little Big Planeta, no svojom kvalitetom je vrlo daleko od kvalitete spomenute PlayStation 3 ekskluzive.

 

Svijet Createa nalazi se visoko iznad zemlje, među oblacima gdje lebde različite platforme koje su svojevrsni leveli. Na tim platformama igrač mora postaviti i uskladiti različite rekvizite i predmete kako bi obavio zadaću koju od njega traži igra i time otključao sljedeći zadatak ili lebdeću platformu.

 

Gotovo svaki zadatak sastoji se od potrebe da predmet X dovedete do predmeta ili mjesta Y i eventualno u međuvremenu pokupi dijamantiće ili nešto slično. Naravno, kako biste u tome uspjeli, morate zadovoljiti nekoliko uvjeta. Prvo, pomoću dostupnih predmeta poput lopti, dasaka, teških metalnih predmeta, balona, ventilatora i sl. morate na platformi izgraditi određene strukture kako bi predmet X mogao stići do predmeta ili mjesta Y i naravno morate smisliti način kako pokrenuti objekt X kako bi bio u stanju stići do mjesta Y. Hoće li to biti tek padina s koje će objekt krenuti slobodnim padom ili ćete iza njega postaviti tenk koji će svojim projektilom pokrenuti vozilo ispred sebe – izbor je na vama i onome što će vam igra ponuditi.

 

 

Ono što je u igri vrlo dobro razrađeno je njezina fizika koja je precizna i vjerna pravoj fizici, tako da eventualne neuspjehe nikako nećete moći prepisivati njoj, već vašem nepreciznom postavu i lošim procjenama. S druge strane, ono što je definitivno najveći promašaj igre je već spomenuto ograničavanje kreativnosti. Naime, za svaku platformu i za svaki zadatak na pojedinoj platformi igra će vam dopustiti korištenje tek ograničenog broja predmeta koji će vam biti dostatni da izvršite zadatak, ali ne i da se razmašete kreativnošću i idejama. Ovaj potez developera nam, nažalost, nije nimalo jasan i praktički potpuno ruši ne toliko loš koncept igre.

 

Osim što po platformama morate postavljati opisane strukture, imate mogućnost i obavezu  dekorirati pozadinski dio scene koji nema ama baš nikakvu funkciju u gameplayju i jednostavno je – nepotreban. Tako ćete prostor dekorirati različitim biljkama, klupama, životinjama poput konja ili dinosaura i određivati vremenske uvjete.

 

Da stvar bude gora, predmeta za dekoraciju često ima više nego predmeta za postavljanje struktura i ta nelogičnost nas jednostavno dovodi do zida i pitanja – čemu, brate Brute? Zaželim li dekorirati prostor, igrat ću The Sims 3 ili kupiti Barbie kućicu za po doma. Igra bi trebala igraču stvarati probleme tako da ti problemi budu u složenosti gameplaya, a ne u dekoraciji koja nema ni najmanji utjecaj na gameplay.

 

Da, kritični smo, no stvar s dekoracijom bi se zapravo mogla svidjeti petogodišnjacima, no za njih bi opet prepreka mogao biti gameplay. Razvoj igre kao da je naprasno prekinut na polovici planirane produkcije i developeri se jednostavno nisu uspjeli snaći i odlučiti u kojem smjeru krenuti i kojoj populaciji namijeniti gameplay.

 

Isto vrijedi i za tehnikalije od grafike i zvuka do menija koji odaju dojam da su napravljeni ili na brzinu ili za platformu poput iPada, a ne ozbiljne igraće sustave poput PC-ja te konzola Wii, PS3 i Xbox 360.

 

Create je veliko razočaranje i igra u kojoj će zaista uživati samo malobrojni. Radije zaigrajte spomenuti Little Big Planet ili genijalni World of Goo. Ili Spore.

 

Ocjena: 2