IZBORI NA FACEBOOKU

Bandić osvojio mlade, silovit skok Pusić

montaža-kandidati

montaža-kandidati

Izvor: tportal.hr / Autor: montaža

Kao što smo obećali u prethodnom članku, nastavljamo s otkrivanjem detalja na 'statusa' Facebooku predsjedničkih kandidata. Za početak nekoliko komentara o promjenama u odnosu na rezultate od prije par dana

Dogodila se promjena na samom vrhu ljestvice, i to tako da je jedna od dama, Vesna Pusić, izbila na drugo mjesto i opasno se približila vodećem Ivi Josipoviću Milan Bandić i dalje je na visokom trećem mjestu, a slijedi ga Nadan Vidošević. Razlike među 'velikom četvorkom' vrlo su male i moguće je očekivati svakodnevne promjene.

Ipak, najveći skok zabilježio je Miroslav Tuđman. Ako se broj glasova za ovog predsjedničkog kandidata nastavi povećavati sadašnjom brzinom, uskoro bismo ga mogli očekivati u društvu vodećih. Kod ostalih kandidata nije došlo do dramatičnih promjena, pa pozivamo njihove fanove da se pridruže biračkom tijelu Facebooka i unesu malo više neizvjesnosti u naše virtualne izbore.

tportal.hr/Hrvoje Sommer

tportal.hr/Hrvoje Sommer

Izvor: tportal.hr / Autor: Hrvoje Sommer


Kao i inače među političarima, i među predsjedničkim kandidatima dominiraju muškarci. Željeli smo provjeriti jesu li Facebook glasačice sklonije kandidatkinjama, odnosno odlučuju li se češće od Facebook glasača za Vesnu Pusić i Vesnu Škare-Ožbolt.

Sukladno očekivanjima, virtualne glasačice češće se od muških glasača odlučuju dati svoj glas 'Vesnama'. Međutim, ženske glasove vjerojatnije dobivaju i Nadan Vidošević i Dragan Primorac. No glasačice su manje sklone Ivi Josipoviću, Milanu Bandiću, Miroslavu Tuđmanu i Damiru Kajinu. Nije poznato točno zašto ovi kandidati slabije kotiraju među ženama, ali politička orijentacija sigurno nije razlog, jer se radi o politički vrlo šarolikoj skupini.

Iako su manjina među kandidatima, žene su većina među biračima, pa toplo preporučujemo svim kandidatima/kandidatkinjama da svojim temama, nastupom i stylingom pokušaju pridobiti njihove glasove.

tportal.hr/Hrvoje Sommer

tportal.hr/Hrvoje Sommer

Izvor: tportal.hr / Autor: Hrvoje Sommer

Popularnost kandidata na Facebooku prema spolu ispitanika

Usmjeravanje na ciljne skupine jedna je od ključnih odrednica svih kampanja, pa tako i predsjedničke. U potrazi za odgovorom na vječno predizborno pitanje kako animirati neodlučne i nezainteresirane, političari se često zaustavljaju na mladim biračima. Vjerojatno je upravo Internet mjesto na kojemu će se predsjednički kandidati najlakše susresti s mlađim biračima.

Mnijenje je preko svoje aplikacije na Facebooku pokušalo doznati nešto o stavovima i preferencijama mladih birača, posebice onih kojima su to prvi predsjednički izbori u kojima mogu glasovati. Birači mlađi od 23 godine daleko su najskloniji Milanu Bandiću, a tek onda Josipoviću i Vidoševiću. Zanimljivo je da u ovoj dobnoj skupini znatno lošije nego u ostalima prolazi Vesna Pusić, ali je zato vrlo popularnija u skupini glasača fejsbukovaca starijih od 34 godine gdje ima gotovo četvrtinu glasova.

tportal.hr/Hrvoje Sommer

tportal.hr/Hrvoje Sommer

Izvor: tportal.hr / Autor: Hrvoje Sommer

Popularnost kandidata na Facebooku prema dobi ispitanika

Za razliku od Vesne Pusić, kod Milana Bandića situacija je obrnuta; on, naime, najlošije stoji kod korisnika Facebooka starijih od 34 godine. Ivo Josipović ima podjednak broj virtualnih glasača u svim dobnim skupinama, slično kao i Nadan Vidošević koji je ipak nešto omiljeniji kod najmlađih birača. 'Birači s iskustvom' (stariji od 34 godine), koji su imali priliku četiri puta birati hrvatskog predsjednika, a ponekad i u dva izborna kruga, skloniji su od ostalih svoj virtualni glas dati Miroslavu Tuđmanu.  U ovoj dobnoj skupini dobitni trojac je, redom: Pusić, Josipović, Tuđman.

U sljedećem nastavku izborne sage Facebook očekuju vas regionalna izdanja: žele li Zagrepčani svog gradonačelnika podijeliti s ostatkom Hrvatske, tko je favorit u Dalmaciji, a za razliku od ostalih predizbornih istraživanja, mi na Facebooku imamo i glasove iz dijaspore!

 Nemojtedopustiti da drugi umjesto vas kroje javno mnijenje! Izrazite svoje mišljenje. Budite i vi dio javnog mnijenja

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi