HRVATSKA 35. U SVIJETU

Akcijski plan za podizanje konkurentnosti turizma

11.12.2013 u 15:08

Bionic
Reading

Na drugoj sjednici Međuministarskog vijeća za turizam predstavljen je nacrt akcijskog plana konkurentnosti turizma koji, kao jedan od sedam akcijskih planova, proizlazi iz nove turističke strategije i koji predlaže konkretne aktivnosti i mjere za podizanje ukupne konkurentnosti turističkog sektora, među kojima su i povećanje udjela Ministarstva turizma u državnom proračunu, veće prisustvo avio kompanija i više aerodroma, gradnja novih hotela, smanjivanje parafiskalnih nameta i druge

Izvijestivši danas o toj sjednici, iz Ministarstva turizma podsjećaju da je Međuministarsko stručno vijeće za turizam osnovano ove godine u skladu sa Strategijom razvoja hrvatskog turizma i s ciljem formaliziranja čvršće suradnje među više ministarstava kako bi se strategija što efikasnije provodila.

Predsjedavajući tog Vijeća i zamjenik ministra turizma Ratomir Ivičić istaknuo je važnost akcijskog plana konkurentnosti s obzirom da je Hrvatska ove godine po turističkoj konkurentnosti na 35. mjestu u svijetu, a strategija do 2020. postavlja cilj da bude među 20 turistički najkonkurentnijih zemalja, što se može ostvariti samo u suradnji s drugim ministarstvima.

Nacrta akcijskog plana izradili su stručnjaci zagrebačkog Instituta za turizma uz ostalo i prema metodologiji Svjetskog ekonomskog foruma-WEF čije studije konkurentnosti vrednuju 79 kriterija, od kojih tijela javne uprave, kako je rečeno na sjednici, mogu utjecati samo na jedan dio.

Uz već spomenute mjere za podizanje ukupne konkurentnosti hrvatskog turizma, nacrt akcijskog plana predlaže i niz drugih mjera za ukupno četrnaest tzv. stupova konkurentnosti, od zakonodavstva i ekološke održivosti, preko osobne sigurnosti, zdravlja i higijene, do važnosti turizma za zemlju, infrastrukture (turističke i ICT), cjenovne konkurentnosti i ljudskih potencijala.

Naznačeno je i da se intenzivno treba raditi na 15-ak mjera koje su najizglednije za realizaciju kako bi se dugoročno ostvarili ciljevi, a uz već navedeno trebalo bi i provoditi nacionalni marketing plan, poboljšati željezničku mrežu i kvalitetu luka na moru i rijekama, ojačati ICT infrastrukturu i dostupnost interneta, ali i reformirati obrazovni sustav, lobirati za programe na svjetskom i EU razini, unaprijediti vodoopskrbu i drugo.