GM ROBOVI BUDUĆNOSTI

• Zadnja izmjena 07.11.2011 17:20
  • Objavljeno 07.11.2011 u 15:49
Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Znanstvenici su prvi put uspjeli stvoriti povratnu spregu između računala i običnog kvasca kojom mogu precizno uključivati i isključivati određene gene

Računala gene pokreću i zaustavljaju bljeskovima svjetla. Ovo važno otkriće u budućnosti bi trebalo omogućiti nadzor nad biološkim procesima kao što je primjerice bakterijska proizvodnja bioloških goriva.

Prema izvješću predstavljenom u časopisu Nature Biotechnology nova tehnika omogućuje relativno jednostavan način kontrole nad inače fantastično složenim biokemijskim procesima.

'Divno je u ovom novom otkriću to što su mnogi ljudi već ranije pokušali kontrolirati gene kodiranjem stanica umjetnim krugovima ili ubacivanjem gena i mehanizama u stanicu', rekao je jedan od voditelja studije John Lygeros sa Švicarskog saveznog tehnološkog instituta u Zuerichu. 'No ti su pokušaji imali tek ograničen uspjeh.'

Profesor Lygeros i njegov tim istraživanja su proveli na soju kvasca Saccharomyces cerevisiae koji se od davnina koristi u pivovarama i pekarnama. Jedna ranija studija iz 2002. pokazala je da molekule fitokroma u ovom soju kvasca izlaganjem svjetlosti mijenjaju formu: svjetlija crvena pokreće aktivan oblik, a tamnija crvena ga isključuje. Aktivnosti fitokroma mogu pak pokrenuti ili zaustaviti genetsku mašineriju koja rezultira stvaranjem određenog proteina.

Budući da je za održavanje ekspresije određenih količina gena neophodna precizno utvrđena količina tamnije ili svjetlije crvene svjetlosti, znanstvenici su razvili računalni model koji određuje intenzitet, odnosno potreban broj bljeskova.

Znanstvenici smatraju da bi se ova jednostavna tehnika mogla koristiti u proizvodnji biogoriva ili antibiotika u kojoj se genetski modificirani organizmi koriste za povećanje učinkovitosti određenih reakcija.

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi