DOMAĆI SERVIS

Vodič do vlastitog weba za laike

13.03.2013 u 16:16

Bionic
Reading

Autor Pribadače ima novi projekt. Webizrada je servis online namijenjem svima koji žele napraviti vlastite internetske stranice, a pojma nemaju kako to učiniti i koliko to košta

'Dugo sam se bavio izradom web stranica kao primarnom djelatnosti', kaže Marko Blažeković, koji stoji iza još jednog internetskog projekta - Pribadače, hrvatske inačice Pinteresta. 'Često sam nailazio na probleme edukacije klijenata, niskih cijena (dumpinga) i gubljenja vremena s ljudima koji hoće web za 1.000 kuna, a da izgleda kao da je za 20 tisuća kuna.

Kako sam zadnjih par godina krenuo u poduzetničke vode vezane za samoodržive web projekte, odlučio sam jedan takav napraviti za branšu koju dobro poznajem. Obraditi temu što je bolje moguće, ali ne za agencije nego za klijente, kojima sam htio ponuditi sve na jednom mjestu.'

Otvorite li site Webizrada.hr, pronaći ćete pregled pristojan broj domaćih tvrtki koje se bave uslugama na ovaj ili onaj način vezanim uz izradu internetskih stranica. Uz svaku tvrtku priložen je kratak opis, reference i podaci za kontakt. Postoji i sučelje putem kojeg možete i sami dodati tvrtku.

Servis je primarno namijenjen poduzećima koja žele znati koje web usluge postoje, zašto i kako ih mogu koristiti, za koju cijenu te da mogu pronaći adekvatnog pružatelja različitih usluga - od izrade web stranica do copywritinga - u Hrvatskoj. Uskoro će, kaže, dodati i email marketing.

Osim toga, služi i edukaciji na područjima vezanima uz izradu, održavanje i korištenje weba, pa će se među temama naći i, recimo, hosting i domene.

S razvojem ideje krenuli su krajem proljeća prošle godine. Za izradu im je trebalo šest mjeseci. Troškove - nešto manje 20 tisuća kuna - pokrili su Blažeković i njegova tvrtka. U taj iznos, naglašava, nije uračunao vlastito vrijeme i rad.

Na razvoju je radio tim koji je brojao osam ljudi. Uz Blažekovića, kao idejnog začetnika i voditelja, bili su uključeni još i grafički dizajner, programer za front end, content manager i četiri pisca tekstova.

'Imamo dvadesetak edukativnih tekstova i gotovo 200 opisa poduzeća koje smo sami sastavili. Nismo samo kopirali O nama s njihovih stranica', ističe Blažeković.

Servis se izdvaja i po alatu nazvanom Pametna ponuda, a koji omogućuje probiranje tvrtki po lokaciji i području djelatnosti. Uz rezultate se ispisuju i reference. Sve skupa bi trebalo skratiti potragu i odabir odgovarajućeg izvođača.

Usluga je zasad besplatna. Djelomično će to ostati i ubuduće, no u planu je naplaćivanje posebnih dijelova, ekskluziva i istaknutih pozicija.

Zasad ne planira razvoj zasebne aplikacije za pametne telefone i tablete, već će prilagodbu sadržaja takvim uređajima rješavati responzivnim dizajnom. No, zato bi servisu moglo biti dodano ocjenjivanje i recenziranje tvrtki koje su u ponudi.

Blažeković kaže kako će nakon prve godine rada biti zadovoljan sa 200 do 500 aktivnih korisnika dnevno - ljudi koji imaju potrebu za nekom uslugom i traže rješenje preko Webizrade.