VAŽNE TEME

AI, opasnosti interneta... Više od 37.000 građana, djece i mladih učilo o medijskoj pismenosti

14.06.2024 u 09:31

Bionic
Reading

Sedmi Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a okupili su velik broj građana, priopćeno je iz UNICEF-a. U više od 700 događanja u 185 gradova i mjesta u svim županijama uključilo se više od 37 tisuća sudionika, uglavnom djece, mladih i njihovih odgojitelja, učitelja, nastavnika i knjižničara. Radionice, predavanja, projekcije, predstave i panel-razgovori u fokusu su imali teme kao što su razvoj kritičkog mišljenja, umjetna inteligencija i utjecaj društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih

Dani medijske pismenosti održali su se i ove godine pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

U Dane medijske pismenosti uključilo se više od 460 osnovnih i srednjih škola i vrtića, a za organizaciju radionica i predavanja korišteno je i preko 70 obrazovnih materijala, video-predavanja i kvizova koji su dostupni na portalu medijskapismenost.hr.

U vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama ovi se obrazovni materijali koriste u radu s djecom i mladima tijekom cijele godine, a do sada su preuzeti više od milijun puta. Ove godine objavljen je novi priručnik za učitelje, nastavnike i stručne suradnike u školama 'Umjetna inteligencija u obrazovanju' te edukativni video o umjetnoj inteligenciji i alatima kao što je ChatGPT, namijenjen učenicima viših razreda osnovne škole i srednjoškolcima.

Na filmski natječaj koji se u sklopu Dana medijske pismenosti organizira u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom pristiglo je 48 filmova, a tema je ove godine bila 'Priče s interneta: Inspirirano stvarnim događajima'. Pobjedu je u osnovnoškolskoj kategoriji odnio film 'Karlo i čupavo čudovište' filmske družine Anigami iz OŠ Dragutina Tadijanovića iz Zagreba, a u srednjoškolskoj kategoriji pobijedio je film Elektrostrojarske škole Varaždin 'Glas iz sjene'.

U dvorani na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, u suradnji s Veleposlanstvom Kraljevine Švedske, u sklopu Dana medijske pismenosti organiziran je i tematski skup posvećen problemu dezinformacija 'Kome vjerovati'.

Više od 1400 učenika osnovnih i srednjih škola pogledalo je predstavu 'Mreža' Teatra Tirena na ukupno sedam izvedbi koje su u Koprivnici, Petrinji, Zaboku i Ivanić-Gradu, organizirali Agencija za elektroničke medije i UNICEF u suradnji s tamošnjim školama i pučkim otvorenim učilištima. Predstava poziva na kritičko razmišljanje o brojnim temama vezanima uz korištenje interneta i društvenih mreža, kao što su influenceri, trolovi, govor mržnje, cyberbullying, opasni izazovi, lažne vijesti i posljedice prekomjernog korištenja društvenih mreža.

Kao jedna od posljednjih ovogodišnjih aktivnosti u sklopu Dana medijske pismenosti, na radiju Yammat FM uživo je emitirana emisija u kojoj je devetero srednjoškolaca otvoreno govorilo o medijima i društvenim mrežama, politici i izborima, obrazovanju i mnogim drugim, njima bitnim temama.

'Tehnološki napredak posljednjih je godina gotovo u potpunosti promijenio medijsko i komunikacijsko okruženje te način na koji se danas informiramo. Ubrzani razvoj umjetne inteligencije dodatni je izazov u zaštiti od manipulacija i dezinformacija. Svijest o tome široko je prisutna, što potvrđuje i sve veći interes za medijsko obrazovanje. Iz u godine u godinu Dani medijske pismenosti bilježe sve veći broj sudionika i aktivnosti. Deseci tisuća građana, djece i mladih, te brojne obrazovne ustanove koje u njima sudjeluju potvrđuju nužnost još snažnije integracije medijskog obrazovanja u naš školski sustav', rekao je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije.

'Izniman interes odgojitelja, učitelja i nastavnika za obrazovne materijale i poučavanje djece vještinama medijske pismenosti velik su nam vjetar u leđa za pripremu sljedećih Dana medijske pismenosti. Istraživanja nam pokazuju da su djeca već u osnovnoškolskoj dobi svjesna utjecaja medija na njihov život, a toga su svjesni i roditelji, odgojitelji i učitelji. Djeca i mladi trebaju podršku odraslih, i zato je važno da im osiguramo prilike za učenje o medijima, kao i razvoj vještina iz područja medijske pismenosti', kazala je Ana Dautović, v. d. predstojnice Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.