nova analiza

Vanzemaljci u blizini Zemlje već su nas mogli primijetiti, tvrdi novo istraživanje

26.10.2020 u 06:32

Otkriveno je 1004 zvijezda s kojih bi, teoretski, bilo moguće vidjeti Zemlju i detektirati znakove života na njoj

Istraživanjem je nedavno otkriveno 1004 zvijezda nalik našem Suncu oko kojih bi mogli kružiti naseljivi planeti poput Zemlje.

Ako na tim egzoplanetima ima inteligentnih vanzemaljaca, trebali bi moći vidjeti Zemlju i uočiti kemijske znakove života.

Naime, iz perspektive tih planeta Zemlja prolazi ispred Sunca svaki put kad napravi punu orbitu oko njega. Vidljiva je kao sićušna tamna mrlja ispred goruće zvijezde. Taj se prolazak naziva tranzitom.

Astronomi na Zemlji koriste male padove u svjetlini drugih zvijezda kako bi otkrili planete dok prolaze ispred njih. U zadnjih 11 godina tako su ih otkrili više od tri tisuće.

Mjerenjem promjene svjetla zvijezde pri tranzitu moguće je odrediti veličinu planeta i, u pojedinim slučajevima, sastav njegove atmosfere.

Stoga bi, teoretski, inteligentni vanzemaljci mogli otkriti Zemlju i znakove života na njoj: kisik kojeg u atmosferu ispuštaju biljke i dušikov oksid, spoj kojeg proizvode bakterije i za kojeg je malo vjerojatno kako bi nastao mimo bioloških procesa, piše Business Insider.

Korišten katalog lovca na planete

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Sve otkrivene zvijezde su udaljene do 326 svjetlosnih godina od Zemlje, zbog čega su primarni ciljevi u potrazi za inteligentnim vanzemaljskim životom.

Pri analizi je korišten katalog američke svemirske agencije NASA-e, namijenjen za određivanje ciljeva za teleskop Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) koji služi za pronalaženje planeta.

TESS je dosad pročešljao oko 75 posto vidljivog neba i našao na desetke novih planeta, kao i na tisuće mogućih koji čekaju potvrdu.

Iz istraživanja su isključeni planeti za koje nisu dostupni pouzdani podaci, pa je moguće kako ih ima daleko više nego 1004. Procjenjuje se kako većina zvijezda ima planete oko sebe, kao i da milijarde zvijezda u našoj galaksiji imaju potencijalno naseljive planete.