GABRIEL I CONOR

Upoznajte dva svjetski uspješna cybergeek novinara

  • Autor: Katarina Zorić
  • Zadnja izmjena 23.09.2012 02:02
  • Objavljeno 22.09.2012 u 19:49
Conor White-Sullivan

Conor White-Sullivan

Izvor: Pixsell / Autor: Photo: Zarko Basic/PIXSELL

Vrlo zapažena predavanja na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu imala su dva američka cybergeeka – Gabriel Dance i Conor White-Sullivan. Iako mladi, obojica su postigli veliku uspjeh u vrlo zahtjevnom američkom svijetu medija

Gabriel Dance ima 30 godina i urednik je interaktive u britanskom Guardianu u New Yorku. Prije toga radio je u New York Timesu kao glavni producent multimedija. Diplomirao je informatiku i novinarstvo, a magistrirao je multimedijsko novinarstvo. Kako sam kaže, interaktivne vijesti prava su umjetnost, a rovinjskoj publici to je i pokazao zanimljivom prezentacijom.

'Vijesti i priče ne moraju više biti samo tekstne. One se mogu ispričati i na drugačiji, zanimljiviji način. Uz pomoć kreativnosti i tehnologije možemo stvarati infografičke, video i audio sadržaje koje publiku doslovno uvlače u priču', kaže Gabriel koji je to i pokazao na primjeru kompjuterske igrice koja je zapravo sredstvo informiranja, ali i edukacije.

Iako se kao mladi multimedijski novinar susretao s problemima u komunikaciji s tradicionalnim novinarima koji najviše cijene pisanu riječ, kaže da su s vremenom i oni prihvatili njegov način prezentiranja vijesti i sadržaja općenito. 'Jednom poznatom istraživačkom novinaru koji je radio na priči koja se temeljila na brojnim dokumentima iz ministarstva obrane, pokazao sam kako priču možemo ispričati uz pomoć multimedije. Najprije nije htio ni čuti za takav način prezentacije, ali kada sam mu pokazao što mogu napraviti, bio je oduševljen. Kasnije mi je priznao da on nikada ne bi mogao ispričati priču na takav zanimljiv način. I čitatelji su bili oduševljeni time', ispričao nam je Gabriel.

Istaknuo je kako se novinarstvo promijenilo, ali jednako tako naglašava da se profesionalni standardi i danas moraju poštivati: 'Pravo novinarstvo je najvažnije, danas samo imamo tehničke mogućnosti zahvaljujući kojima možemo priču ispričati na različite načine. Novinari i danas trebaju biti dobri reporteri, ali uz to dobro je i da znaju multimedijski razmišljati. Ako razviju samo dvije takve vještine, bit će jako dobri.' Napomenuo je i da je dobro da internetski novinari budu duhoviti i zabavni jer je i internet takav. 'Na taj način zbližit ćete se s čitateljima. Zbližiti se možete i uz pomoć društvenih mreža koje su iznimno važne jer putem njih razvit ćete povjerenje svoje publike prema vama, a povjerenje je u novinarstvu iznimno važno', istaknuo je Gabriel Dance.

Za razliku od njega, Conor White-Sullivan manje je koncentriran na novinarstvo, a više na dizajn, odnosno na kreiranje alata kojima privlače čitatelje. Conor ima 24 godine i direktor je HuffPost Labsa. Prije dolaska u Huffington Post, uspješni 24-godišnjak bio je suosnivač stranice Localocracy.com, koja je pomogla izdavačima u izgradnji zajednice kvalitetnih suradnika, ali i u generiranju kvalitetnog korisničkog sadržaja. Tvrtku je kasnije kupio AOL. Inače, administracija Baracka Obame Conora je imenovala titulom 'Champion of Change', a uvršten je i u Forbesovu listu '30 do 30 godina u 2011.'

Petar Glebov/PIXSELL

Petar Glebov/PIXSELL

Izvor: Pixsell / Autor: Petar Glebov/PIXSELL

Conor zna načine na koji se može zaraditi novac na internetu, a podijelio je nekoliko savjeta za one koji žele postati uspješni blogeri. 'Postoje dva načina na koja se može zaraditi novac od bloga. Prvi je da kreirate blog i na njega stavlja sadržaj koji će privući publiku. Usporedno, stvarate brand od samoga sebe. Dobro je odabrati sadržaj o kojemu mnogo toga znate, a koji drugi nemaju. Ako budete dobri i privučete veliku publiku, onda možete i zaraditi i to ponajprije od oglašivača. Drugi način je da napravite blog te da oko sadržaja koji publicirate kreirate zajednicu oko sebe te na taj način gradite vlastito ime. Kad postanete poznati, tada vas preuzmu velike medijske kuće te na taj način zaradite novac.'

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi