NOVA OTKRIĆA

Teleskop James Webb potpuno je slučajno otkrio zalutali asteroid veličine rimskog Koloseja

08.02.2023 u 08:31

Premda relativno mala uspoređena s drugim asteroidima, ova stijena prilično je impresivne veličine

Svemirski teleskop James Webb oduševljava nas sa prizorima galaksija, maglica i egzoplaneta, no ovaj put je ulovio nešto puno manje: dosad neotkriveni asteroid.

Asteroid je otkrio tim europskih astronoma prekopavanjem po podacima koje je sakupio Webbov instrument MIRI. 'Objekt je vjerojatno najmanji kojeg smo do sad snimili Webbom te je primjer svemirskog tijela promjera manjeg od jednog kilometra. Asteroid je smješten u asteroidnom polju te je smješten između Marsa i Jupitera' piše ESA.

Asteroid je velik između 100 i 200 metara, otprilike kao Kolosej u Rimu. MIRI slike koje su otkrile asteroid bile su korištene za kalibraciju i testiranje performansi teleskopa. Webb je zapravo promatrao glavni asteroidni pojas pod imenom (10920) 1998 BC1. Nov je asteroid, tim rečeno, samo uletio u kadar.

Thomas Muller, astronom na instituru Max Planck kaže da je asteroid otkriven 'potpuno neočekivano'. Otkriće je potvrda Webbovih naprednih sposobnosti. 'Naše polje detekcije leži u glavnom asteroidnom pojasu, no Webbovi nevjerojatni instrumenti prepoznali su ovaj mali objekt na udaljenosti od 100 milijuna kilometara' kaže Muller.

Tim je studiju o Webbovoj nevjerojatnoj moći otkrivanja asteroida objavio u časopisu Astronomy & Astrophysics. Doduše, postoji još nepoznanica o svemirskoj stijeni, što znači da će buduće studije provjeriti orbitu i potvrditi radi li se zbilja o do sad neotkrivenom asteroidu.

Mali asteroid vjerojatno predstavlja tek početak istraživanja. 'Dogovaramo datume dodatnih promatranja neba i radujemo se otkriću još kozmičkih 'uljeza' poput nedavno otkrivenog asteroida' rekao je Bryan Holler, znanstvenik iz Webbove tehničke podrške. said Webb support scientist Bryan Holler. Neka lov počne, zaključuje CNET.