SKUPI ZABORAV

Što kad istekne naziv domene? Evo pet najgorih slučajeva

24.06.2014 u 10:24

Bionic
Reading

Jedna od najgorih stvari koje možete poželjeti vlasnicima domena jest da im ona istekne, a ne sjete se obnoviti ju na vrijeme. Naročito ako je atraktivna. Događa se to i velikima i malima

S dobrim nazivom domene lakše je privući posjetitelje i promet na web odredište. Popularni nazivi imaju više inačica. Pomoću servisa kao što je WHOIS moguće je razmjerno lako otkriti kad su domene registrirane i kada će ta registracija isteći.

Jednom kad istekne, bilo tko ju može preuzeti, što za dosadašnje vlasnike može biti skupo jer novi vlasnici mogu tražiti jako puno novca kako bi se odrekli novostečene imovine.


Evo pet najgorih slučajeva u kojima istjecanja važenja domena i problema koji su zbog toga nastali.

5) Yantra.com
U travnju 2012. godine u drugom najvećem web odredištu za indijske turiste Yatra.com, koje je držalo do 30 posto transakcija online vezanih uz putovanja, zaboravili su obnoviti naziv domene. Izgubili su ne samo brojne klijente, već i partnerstvo s Državnom bankom Indije, s kojom su izdavali vlastitu kreditnu karticu. Od tog se udarca do danas nisu oporavili.

4) Regions Bank
U 22. po veličini banci u Sjedinjenim Državama, s više od 1700 poslovnica i 2400 bankomata, zaboravili su obnoviti ime domene u travnju 2013., zbog čega klijenti nisu mogli pristupiti njenim uslugama online, kao ni glavnom web odredištu gotovo tjedan dana. Morali su se javno ispričati.

3) Dallas Cowboys
Za jedan od najslavnijih primjera zaslužni su odgovorni u Dallas Cowboysima. Zaboravili su obnoviti domenu 2010., upravo u trenutku kad je bila frka i strka zbog otpuštanja glavnog trenera. Domenu su nabavili tek koju godinu prije. Istekla je, netko ju je preuzeo, na nju postavio fotografiju dva dječaka kako igraju nogomet i kontakt podatke za prodaju. Da bi ju dobili nazad, Dallas Cowboys su morali platiti, a njihovo web odredište bilo je nedostupno nekoliko dana.

2) Microsoft
Dosad navedeni propusti nisu bili vezani uz tehnološke tvrtke, pa se može donekle i razumjeti kako je do njih došlo. Ovaj jest, i to jednu od najvećih na svijetu. U Microsoftu su 1999. godine zaboravili produljiti domenu passport.com, zbog čega je Hotmail korisnicima bio nedostupan neko vrijeme, a najveća softverska tvrtka svijeta završila na naslovnicama, ne na dobar način. Isto im se dogodilo i 2003., samo s domenom hotmail.co.uk.

1) Foursquare
No, Microsoft bar nije izgubio svoju osnovnu domenu. To se dogodilo Foursquareu 2010. I oni bi vjerojatno morali posegnuti u džep da im GoDaddy nije izašao u susret i obavijestio ih prije no što je ponudio domenu na prodaju.

Izvor: blog WhoAPI