TELESKOP KEPLER

Pokvario se NASA-in lovac na egzoplanete!

16.05.2013 u 09:36

NASA je ovih dana objavila da se njezin svemirski teleskop Kepler, zaslužan za otkriće brojnih egzoplaneta, pokvario

Voditelji misije kažu da od četiri reakcijska kotača kojima se usmjerava teleskop sada rade samo dva, a za pravilno funkcioniranje neophodna su mu najmanje tri.

No menadžer u američkoj svemirskoj agenciji John Grunsfeld ističe da teleskop 'još ne bi trebalo potpuno otpisati jer znanstvenici rade na uklanjanju problema'.

Planeti koje je otkrio do 2011.

Teleskop Kepler, koji je vrijedan 600 milijuna dolara, lansiran je 2009. godine. Planete je otkrivao bilježeći male razlike u sjaju zvijezda kada su planeti prolazili preko njihovih diskova. Do sada je otkrio 132 egzoplaneta, te još 2.700 mogućih kandidata. Samo prošli mjesec u zviježđu lire u orbiti zvijezde Kepler-62, udaljene oko 1.200 svjetlosnih godina, pronašao je dva koji bi mogli biti nastanjivi. Na temelju njegovih istraživanja znanstvenici su procijenili da bi u Mliječnoj stazi moglo biti najmanje 17 milijardi planeta veličine Zemlje.

No prošlog srpnja pokvario se prvi od reakcijskih kotača. NASA je u utorak objavila da je zabilježila problem na još jednom kotaču kada se teleskop prebacio na programirani siguran način rada (safe mode) koji se uključuje kada promatračnica ne zna u kojem bi se smjeru trebala okrenuti.

Trenutno je prioritet voditelja misije da letjelicu stave u stanje mirovanja kako bi smanjili potrošnju goriva i omogućili joj da preživi još mjesecima ili čak godinama dok znanstvenici ne odluče što bi mogli poduzeti.

Kepler je svoju primarnu misiju već odradio u prvih godinu i pol fukcioniranja prošlog studenog, a sada se nalazi u fazi produžene misije.