inovacije: ABI

Pitaj liječnika, a ne Google: U Hrvatsku stigla aplikacija koja liječi

12.04.2019 u 14:43

Bionic
Reading

U Zagrebu je predstavljena inovativna platforma Abi koja olakšava pristup zdravstvenoj zaštiti svima, smanjuje gužve u čekaonicama te štedi vrijeme i novac

Hrvatska je jedna od zemalja s najviše odlazaka liječniku u Europskoj uniji. Smanjenju tog broja, kao i gužvi u čekaonicama, pridonijet će Abi, nova platforma na hrvatskom tržištu, koja već uspješno djeluje u mnogim zemljama.

Ovu platformu pokreće umjetna inteligencija koja spaja korisnike s liječnicima mjerodavnim za pojedina područja. Korisnici se putem uobičajenih aplikacija za razmjenu poruka mogu obratiti s bilo kakvim zdravstvenim problemom koji ne zahtijeva fizički pregled, a liječnici odgovaraju u najkraćem roku. Zanimljivo je da u testnom razdoblju najviše upita korisnika ima upravo iz – Hrvatske.

Pilot-verzija startala je u kolovozu prošle godine. 'Trenutačno je u Abi umreženo tridesetak liječnika iz Hrvatske koji su dosad odgovorili na više od 1500 upita. Korisnici su pak najčešće studenti, mladi roditelji te stariji od 50 godina', rekla je Petra Glavina, direktorica Abija Hrvatska.

Među angažiranim liječnicima najviše je obiteljskih liječnika, ginekologa, pedijatara te liječnika interne medicine jer je potreba za njima trenutačno najveća. Jedno od čestih pitanja je i čitanje nalaza koji korisnici mogu slikati i poslati specijalistima. Mnogi osjećaju nelagodu prilikom postavljanja pitanja o spolnom zdravlju, a na ovaj način mogu se anonimno educirati i zatražiti savjet.

Korištenje Abija svakako je preciznije i sigurnije nego internetske tražilice jer odgovore daju pravi liječnici (potpisani su imenom i prezimenom te titulom, a doznajemo kako će uskoro vjerojatno biti implementirane i njihove fotografije), koji će zatražiti dodatno objašnjenje te povijest bolesti od korisnika, ako je to potrebno. Korisnici često žele samo jednostavan savjet ili da ih netko umiri, nešto što samo druga osoba može učiniti. Ako se radi o hitnom slučaju, angažirani liječnici će ih na temelju simptoma uputiti prvoj pomoći.

Abi je u Hrvatskoj ostvario ekskluzivnu suradnju s Allianzom, koji je kao osiguravajuća kuća uvijek ukorak s novostima u digitalnom poslovanju. Dosadašnji korisnici su u anketi ustvrdili kako im je Abi pomogao izbjeći nepotreban posjet doktoru u 70 posto slučajeva. Do kraja ovog mjeseca korištenje platforme na adresi abi.ai je besplatno, a nakon toga upiti će se naplaćivati po simboličnoj cijeni.