IGRAĆE KONZOLE

Phil Spencer žali za 'izgubljenom' Xbox 360 generacijom, gubitak mu je nenadoknadiv

05.05.2023 u 10:20

Bionic
Reading

Microsoftov voditelj odjela za Xbox u nedavnom je intervjuu komentirao trenutno stanje kompanije i perspektivu nakon sve manjih izgleda za kupovinu Activisiona te iznimno loše reakcije na nedavni naslov Redfall

Iza Xboxa su nekoliko (vrlo) teških tjedana. Toliko teških da su fanovi počeli propitkivati stanje Microsoftovog poslovanja s igraćim konzolama. Prvo su se pojavile vijesti o 30-postotnom padu prihoda Xbox hardvera, nakon čega je uslijedila odluka CMA-a da blokira Microsoftovu gigantsku akviziciju Activision Blizzarda od 68,7 milijardi dolara, a sve je kulminiralo jako lošim lansiranjem videoigre Redfall.

Ako ovo sve kombinirate s relativno tihom 2022. kao godinom izdanja igara za Xbox, mnogi se pitaju kad će Microsoft isporučiti kvalitetne AAA igre kakve smo susretali s generacijom Xboxa 360, piše Verge.

'Mi ne pokušavamo 'nad-konzolirati' Sony ili Nintendovo' rekao je šef Xboxa Phil Spencer u intervjuu za Kinda Funny Games. Spencer je nešto slično rekao 2019., kad se najviše pričalo o Microsoftovoj strategiji igranja usmjerenoj na Xbox, PC, oblak i mobilne uređaje, a ne više samo na konzole. Spencer više ne misli da je samo stvaranje sjajnih igara dovoljno za pobjedu u svijetu konzola:

'Vidim komentare da će se sve okrenuti na bolje ako proizvodimo sjajne igre. To nažalost nije istina. S generacijom Xbox One smo izgubili najgoru generaciju koju smo mogli izgubiti - generaciju u kojoj je svatko izgradio svoju digitalnu biblioteku igara. Želimo da se naša Xbox zajednica osjeća sjajno, ali ta ideja da ćemo nekako pobijediti u utrci konzola ako se više usredotočimo na sjajne igre ne leži u stvarnosti. Ne postoji svijet u kojem će Starfield pokupiti ocjenu 11 od 10 i ljudi početi prodavati svoje PlayStatione. To se neće dogoditi.'

Izvor: Društvene mreže / Autor: Kinda Funny Games

Spencer je ovdje vjerojatno u pravu, no Microsoftovi izazovi s Halo Infiniteom i Redfallom zabrinuli su mnoge za sudbinu ekskluziva na Xboxu i Xbox Game Passu. Nakon što je Microsoft potrošio 7,5 milijardi dolara na Bethesdu, radilo se samo o 'isporuci sjajnih ekskluzivnih igara' za Xbox Game Pass.

'Ljut sam na sebe', priznaje Spencer, razgovarajući o lansiranju Redfalla. 'Reakcije kritičara nisu bile onakve kakve smo željeli'. Dok hvali programere u Arkaneu, Spencer priznaje da 'tim nije dosegao svoje unutarnje ciljeve kada je igra bila lansirana'.

Sve su oči sada uprte u Starfield, a Microsoft je ovog tjedna potvrdio da će novu snimku iz igre pokazati 11. lipnja tijekom događaja Starfield Direct. Nakon kontroverze oko nedostatka 60 fps moda za Redfall, Spencer kaže da će Xbox fanovima ovog ljeta objaviti hoće li Starfieldova verzija za konzole imati način rada sa 60 sličica u sekundi.

Kakvi su izgledi za budućnost Xboxa?

'Konzola je srž brenda Xbox, u to nemamo sumnje', kaže Spencer. 'Ostat ćemo usredotočeni na to da iskustvo konzole bude izvrsno, no znam da neki ljudi žele da budemo bolja zelena verzija onog što rade plavi. Osobno, otvoreno mogu reći da za Xbox neće biti pobjede ako ostane u tuđoj sjeni. Moramo raditi svoju stvar s Xboxom, stvar koju radimo s xCloudom i načinom na koji izgrađujemo svoje igre.'