Martin Eberhard, jedan od izvornih osnivača Tesle u nedavnom je intervjuu govorio o svemu od Muskovog vođenja kompanije i neispunjenih obećanja do dizajna Elonovog posrnulog električnog kamioneta
Većina javnosti možda ne zna da Elon Musk zapravo nije osnovao Teslu. Kada se 2008. pridružio tvrtki, postao je njezin četvrti izvršni direktor. Iako mu se svakako može priznati da je temeljito transformirao kompaniju i njezinu ponudu, originalni osnivači Tesle bili su Martin Eberhard i Marc Tarpenning, koji su tvrtku osnovali još 2003. godine.
Od tada pa nadalje, Musk i izvorna uprava imali su razna neslaganja. Sukob između Muska i Eberharda čak je doveo do tužbe 2009. godine, koja je završila nagodbom. Tom nagodbom dogovoreno je da se Musk može nazivati jednim od suosnivača tvrtke, zajedno s Eberhardom, Tarpenningom, JB Straubelom i Ianom Wrightom.
Tijekom nedavnog intervjua s EV YouTubericom Kim Java, Eberhard je izrazio nezadovoljstvo smjerom kojim Tesla ide, a Muskovo najnovije vozilo opisao je nimalo laskavo. 'Zapravo sam razočaran što je Tesla otkazala svoj program jeftinijih automobila jer je to ono što svijetu treba - ne kamion koji izgleda kao kontejner,' izjavio je.
Eberhard se time osvrnuo na Teslinu raniju ideju o lansiranju pristupačne linije električnih vozila. Većina trenutnih modela košta oko 40 tisuća dolara, dok su ranije i Musk i Tesla najavljivali električno vozilo za 25.000 dolara, potpuno novi model koji bi se razvijao iz temelja na novoj platformi. Prema Reutersu, Musk je tada projekt opisao kao poligon za revolucionarne proizvodne inovacije koje bi smanjile troškove električnih automobila.
No prošlog ljeta Reuters je objavio da je Musk otkazao projekt. On je to demantirao i optužio Reuters za laganje. Ipak, kasnije je isti medij izvijestio kako je Musk zapravo zaustavio razvoj tog modela, poznatog pod imenom 'Model 2', i preusmjerio Teslu prema razvoju samovozećih robotaksija. Navodno je njegovo poricanje izazvalo zbunjenost i među višim menadžerima Tesle koji su ga pitali je li promijenio mišljenje, ali im je Musk navodno jasno dao do znanja da je projekt i dalje 'mrtav'.
Unatoč prošlim kontroverzama, Tesla tvrdi da ipak nastavlja s programom pristupačnijeg automobila. Tijekom nedavnog predstavljanja rezultata za dioničare, kompanija je dala naslutiti da bi se u tom smjeru moglo krenuti krajem godine. Prema Tesleratiju, u materijalima za dioničare navedeno je: 'Nastavljamo širiti ponudu vozila, uključujući prvu izradu pristupačnijeg modela u lipnju, s planiranom masovnom proizvodnjom u drugoj polovici 2025.' Ipak, cijena tog modela i dalje ostaje nepoznata.
Iako su mnoge njegove primjedbe bile kritičke, Eberhard nije bio isključivo negativan prema Musku. Priznao je da je Musk 'transformirao Teslu u jednu od najvrednijih kompanija na svijetu', dodavši: 'Drago mi je što moje dijete još uvijek živi.' Također je pohvalio SpaceX, nazvavši ga 'iznimno dobrom kompanijom', ali i naglasio da Musk ne daje dovoljno priznanja ljudima koji su taj uspjeh omogućili. Posebno je istaknuo predsjednicu SpaceX-a, Gwynne Shotwell, kao osobu koja 'drži rakete u zraku'.
Tesla i Musk nisu komentirali Eberhardove izjave, piše Gizmodo.
Naravno, Eberhard nije jedini koji je ismijao Cybertruck. Od njegovog predstavljanja, vozilo je na internetu dobilo brojne pogrdne nadimke, poput, 'najgluplje dizajnirano vozilo ikad' ili 'doslovno najgora stvar koju sam ikad vidio'. Mržnja prema kamionu i njegovim vlasnicima otišla je toliko daleko da su vlasnici na Facebooku nedavno osnovali grupu za podršku kako bi si međusobno pomagali nositi se s neprijateljstvima iz ostatka svijeta.