GTX 1070 I GTX 1080

Nvidia predstavila dvije opake grafičke za gejmere!

09.05.2016 u 12:33

Bionic
Reading

U ranim subotnjim satima Nvidia je predstavila svijetu nove grafičke uzdanice za nadolazeću eru gejminga. Moćna serija GTX prešla je 'tisućinku' te dobila dvije poprilično opake predstavnice

Riječ je, naime, o dugo najavljivanim karticama za široku potrošnju temeljenima na arhitekturi Pascal. Njihova imena su GTX 1080 i GTX 1070, a na tržište dolaze već krajem svibnja. Cijena? Prava sitnica! Za GTX 1080 morat ćete iskeširati oko 599 dolara (ili eura, ovisno gdje kupujete), oko pedeset dolara više nego za GTX 980 nakon što je izašla, dok ćete za GTX 1070 potrošiti svega 379 dolara, što je opet oko pedeset dolara skuplje od GTX 970 u doba kad je izašla. Ovo pravilo vrijedi, naime, ako planirate kupiti karticu od Asusa ili MSI-ja.

Ako spadate među žešće šminkere, uvijek možete kupiti karticu direktno od Nvidije, premda vodite računa o tome da se radi o ograničenoj seriji koja će koštati više: 699 i 499 dolara. Znajte i da će se 1080 pojaviti u dućanima 27. svibnja, a 1070 će doći malo kasnije - 10. lipnja.


Povišenje cijena vrha ponude Nvidia opravdava performansama: GTX 1080 i GTX 1070 značajno su jače od dosadašnjih najjačih modela, GTX 980 Ti i GTX Titan X. Ovo je prije svega vidljivo u aplikacijama za VR, kao i u energetskoj učinkovitosti. Konačno, obje nove kartice koštaju manje uzmemo li u obzir to da smo za Titan morali dati preko tisuću dolara. Za kraj, Nvidia tvrdi kako GTX 1080 bez problema nadjačava dvije 980-ice povezane preko SLI-ja.

Poboljšane performanse dolaze od brže memorije i elegantnijeg dizajna arhitekture samih kartica. One, podsjećamo, koriste Pascal te memoriju Micron GDDR5X, što rezultira s impresivnim 10Gbps.

Ključ učinkovitosti arhitekture Pascal leži u visokim frekvencijama rada. GTX 1080, naime, može raditi na vrtoglavih 2144 Mhz uz aktivno hlađenje. Ako je vjerovati demonstraciji Nvidije, kartica se pri maksimalnom opterećenju zagrijava na 67 stupnjeva, što realno ostavlja dosta prostora za naknadno overclockiranje

Pored samog hardvera, Nvidia je predstavila nekoliko novih softverskih rješenja. Prvo i vjerojatno najimpresivnije alat je za skidanje screenshota pod imenom Ansel. Za razliku od drugih aplikacija, Ansel 'ulazi' u engine igre, što mu omogućuje snimanje slika u suludim razlučivostima te pruža korisniku priliku da na njih aplicira gomilu filtara. Ovo je ostvareno tako da alat umjesto slike na monitoru koristi framebuffer unutar samog programa.

Drugi novitet vezan je uz virtualnu stvarnost. Ansel može snimati panoramske screenshote od 360 stupnjeva, no nažalost - za tu opciju igre će morati imati ugrađenu podršku. Naslovi koji će koristiti ovu opciju Ansela pri lansiranju kartica i softvera su No Man's Sky, The Division i The Witcher 3

Drugi novitet je simultana multiprojekcija. Nova linija grafičkih kartica moći će u istom vremenu renderirati više 'gledišta' od jednog, što će pomoći korisnicima konfiguracija s više od jednog monitora. Ako ste do danas imali više od jednog monitora i na njima igrali igru u 3D-u, slika bi se izvijala zbog toga jer kartica na oba monitora projicira jednu sliku. S GTX 1070 i GTX 1080 moći ćete renderirati do tri različita 'gledišta', što znači da, ako imate nekoliko monitora postavljenih pod kutom, oni će moći prikazati perspektivu upravo onakvom kakva bi bila u stvarnosti.

Do danas su se ovakvi problemi rješavali karticama koje imaju više jezgara, no 1080-ica će za sve koristiti jednu - renderirajući centralni monitor te korigirajući do dva koja se nalaze sa strane.

Što se AMD-a tiče, njegov odgovor u vidu kartica s arhitekturom Polaris trebao bi biti objavljen idućih tjedana. Makar ta linija kartica vjerojatno neće nadmašiti Nvidijine, činjenica je da ona obećava performanse za VR po vrlo prihvatljivim cijenama - što će neupitno zainteresirati gejmere koji ne raspolažu kamionom punim novca.