SUDAR KOZMIČKIH TITANA

Kozmički valcer: Hubble je snimio spektakularni ples dvije sudarajuće galaksije

28.11.2022 u 13:53

Buduća promatranja udaljenog svemirskog događaja pratit će odnedavno aktivan teleskop James Webb

Ako ste mislili da je era Hubblea iza nas te kako stari teleskop slobodno može u mirovinu, prevarili ste se. NASA i ESA su izbacili najnovije slike sudara galaksija pod imenom Arp-Madore 417-391 udaljene 670 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje. Njihovo gravitacijsko sukobljavanje stvorilo je neobičnu formaciju sličnu prstenu u kojoj su galaktičke jezgre na maloj međusobnoj udaljenosti, dok 'perjanice' zvijezda stvaraju krug, piše Engadget.

Teleskop je spajanje galaksija snimio uz pomoć Napredne kamere za premjeravanje (Advanced Camera for Surveys) koja je pomogla otkriti neobične galaksije i čak čudniju tamnu tvar. Znanstvenici su uz pomoć orbitalne promatračnice stvorili listu kasnijih promatranja za puno noviji teleskop James Webb koji je za snimanje svemirskih objekata ponekad bio korišten u tandemu s Hubbleom.

Koliko god voljeli Hubble, izvjesno je da ćemo ga uskoro sve manje viđati na začelju velikih kozmičkih otkrića. Telerskop je tijekom prošlih par godina zadobio niz sistemskih kvarova te će se, ako ne interveniramo, srušiti na Zemlju tijekom tridesetih godina ovog stoljeća.

SLIKE NAŠEG SVEMIRA

[FOTO] Kakav spektakl: Pogledajte neke od najljepših prizora snimljenih teleskopom Hubble

Dok NASA i SpaceX razmišljaju o korigiranju Hubbleove orbite, to ne jamči da će telesop nužno raditi dulje. Sudar galaksija je, tim rečeno, jedno od njegovih posljednjih velikih otkrića - iako smo još daleko od teleskopovog konačnog umirovljenja.