PREKRETNICA?

Jesmo li svjedočili početku ere interneta stvari?

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 08.09.2015 07:32
  • Objavljeno 08.09.2015 u 07:33
W.P. Hong Samsung

W.P. Hong Samsung

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Samsung

Samsung ima priliku za stratešku alokaciju resursa iz područja u kojem je profitabilnost već neko vrijeme upitna u područje potrošačke elektronike u kojem, uz dovoljno rada i truda, može dominirati

U vremenima brze tehnološke promjene nije lako uhvatiti prekretnicu u trenutku u kojem se događa.

Čak ni događaji koji se iz današnje perspektive čine jasnom naznakom velike promjene, poput Appleovog predstavljanja prvog iPhonea 2007. godine, u trenutku dok su se odvijali nisu bili nedvosmisleno prepoznatljivi (niti prepoznati) kao takvi.

Dojma sam kako nam je ovogodišnje izdanje sajma IFA u Berlinu donijelo upravo jedan takav prijelomni trenutak: Samsungovo strateško okretanje prema domeni interneta stvari.


Sam po sebi, internet stvari (Internet of Things, IoT) nije novost. O mogućnostima i rizicima koje donosi priča se i debatira već neko vrijeme.

IBM, Intel, Cisco i drugi velikani IT industrije već su se obvezali na ogromna ulaganja u istraživanje i razvoj rješenja i platformi - uključujući i pokretanje dediciranih startup inkubatora/akceleratora i natjecanja (kao što su Challenge Up ili Zid poslovnog uspjeha) - a priključuju im se i telekom divovi poput Deutsche Telekoma, koji u IoT-u vide stratešku odrednicu budućeg razvoja.

No, baš kao i u slučaju pametnih telefona, potreban je netko dovoljno velik i jak tko će pogurati revoluciju do masovnog globanog tržišta. Tu je ulogu upravo preuzeo Samsung.

Gledana u tom svjetlu, odluka o predstavljanju novih perjanica u ponudi pametnih telefona i ručnih satova (Galaxy S6 edge+ i Note 5, Gear S2) - kao i ranija o smanjenju broja uređaja te vrste koje će godišnje izbacivati na tržište - prije sajma na kojem su prethodnih godina imale premijeru čini se ne samo logičnom, već i nužnom, ali i simboličnom.


Naime, ako je doista riječ o strateškom zaokretu globalnih razmjera - a puno je toga što upućuje da se doista o tome radi - bilo bi nerazumno zasjeniti ga blještavim novim gadgetima. Pogotovo ako se upravo spremate krenuti u radikalno drukčijem smjeru.

Koliko god se marketinški gurui trudili prikazati ga takvim, internet stvari više je korisna infrastruktura, koja svoj posao najbolje radi ako ni ne znate da postoji, nego uređaj kojeg možete ponijeti sa sobom i pohvaliti se prijateljima.

Nije seksi projekt, kako bi to rekli svojedobno u 'Zapadnom krilu'. Izvjesno je, čini se, kako nikad neće biti glamurozan poput pametnih telefona, satova i sličnih uređaja. Utoliko će biti teže zapaliti maštu kupaca.

S druge strane, ima potencijal biti sveprisutan, ulaziti u svaku poru naših života, promijeniti način na koji poslujemo i komuniciramo, otvoriti put do poslovnih modela i zarade kakve trenutno možemo tek zamisliti.


S prepoznatljivim brendom, ogromnim brojem prodanih uređaja, velikim tržišnim udjelima i etabliranim potrošačkim povjerenjem, Samsung je puno bolje pozicioniran za preuzimanje vodeće uloge na tržištu u nastajanju nego što je to ikad bio kad su pametni telefoni i nosivo računalstvo u pitanju.

Ujedno, to je tržište koje odlično poznaje i na kojem bolje stoji od Applea. Tržište na kojem može biti predvodnik, ukoliko će biti spreman ulagati u otkrivanje još nedovoljno istraženih područja.

Naravno, preokret tih razmjera nije bez rizika. Bit će potrebno puno ulaganja kako bi internet stvari postao doista globalnim fenomenom. Ne samo u marketing i prodajne kanale već i u razvoj senzora, uređaja, rješenja i platformi.

Puno je pitanja bez odgovora, naročito vezanih uz sigurnosne standarde i prakse, kao i sigurnost takvih sustava u cjelini te zaštititi privatnosti i korištenju podataka osobne i privatne prirode. Trebat će uspostaviti nove standarde, moguće i ponovno ući u patentne ratove.


No, Samsungu bi to mogla biti prilika za stratešku alokaciju resursa iz područja u kojem je profitabilnost već neko vrijeme upitna (pametni telefoni, tablet računala) u područje potrošačke elektronike u kojem, uz dovoljno rada i truda, može dominirati. Prebacit će tako bitku na teren koji daleko bolje poznaje i na kojem može diktirati puno više ključnih elemenata.

Čini mi se kako su u Berlinu pokazali da su tu priliku objeručke prihvatili. Ako je tomu doista tako, sasvim je moguće kako će već 2016. biti godina u kojoj će internet stvari početi se pretvarati u ogromni val koji će utjecati na sve nas.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!