NASTAVAK LEGENDE

Iskusili smo kako je to promijeniti sudbinu u Tormentu: Tides of Numenera

13.03.2017 u 06:47

Bionic
Reading

Prvi Torment bio je igra koja je obilježila generaciju obožavatelja interaktivne fantastike. Njen nastavak, koji seže u daleku budućnost, bavi se sličnim temama, no zadržava sveprisutnu filozofsku notu karakterističnu za njegova višestruko nagrađivanog prethodnika

Torment: Tides of Numenera najlakše je opisati kao duhovnog nasljednika legendarnog Planescape: Tormenta. Priča se ovog puta odvija u posve drugom sustavu koji ne pripada intelektualnom vlasništvu Wizards of The Coasta. Ovo je, uvjeren sam, utjecalo na izbor Numenere kao pristupačnijeg svijeta u kojem je InXile odlučio smjestiti novu igru što se bavi besmrtnošću.

U ovom Tormentu preuzimate ulogu bezimenog predstavnika loze besmrtnih i umjetno stvorenih ljudi – tijela koja je u jednom trenu kroz povijest koristio čovjek nakon što je naprednom tehnologijom uspio preseliti svoju svijest iz jednog tijela u drugo. Stvar na koju nije računao je to da će svako od tih tijela, nakon što ih napusti, stvoriti vlastitu svijest. Lozu besmrtnih naličja Mijenjajućeg Boga prošao je rastući u sjeni svojeg tvorca, čiji su motivi s vremenom postajali sve neobičniji, a tijela sve savršenija.

Njegovo putovanje iz tijela u tijelo, kao i besmrtnost, privukli su pažnju zaštitnika ravnoteže pod imenom Tuga ili Sorrow, čudovišnog entiteta čija je, čini se, jedina motivacija uništiti Mijenjajućeg Boga i sve njegove potomke. U igru ulazite kao potomak koji je pao s neba te kojeg u stopu slijedi Tuga. Hoćete li uspjeti preživjeti? Sve ovisi o tome kako odlučite igrati. Torment je, prije svega, igra napravljena da biste ju čitali. Vizuali, koliko maštoviti bili, nisu ni sjena opisu scena i dijalozima koji ovu igru čine pravim malim rajem za obožavatelje stolnog roleplayinga.

Tides of Numenera je, barem u svojoj osnovi, RPG stare škole u stilu Baldur's Gatea ili Icewind Dalea. Razlika je ovdje, doduše, u tematici i težištu gameplaya. Premda ima borba u igri, većinu sukoba možete završiti bez prolijevanja krvi. Meni je osobno puno zabavnije bilo izvući se koristeći argumente ili jednostavno lažući nego boriti se u zbunjujućoj borbi na poteze. Torment: Tides of Numenera svaku kriznu situaciju, bila ona šuljanje pored protivnika, bila otvorena borba, oblikuje u igru na poteze. Ovo je sve jako zgodno na papiru, no nedostatak vizualne prezentacije polja (koja se ovdje očito koriste) samo zbunjuje – pogotovo planirate li iskoristiti pozicioniranje likova za ostvarivanje bonusa. Zato mogu otvoreno reći da je borba neupitno najgori dio novog Tormenta. U većini slučajeva je koliko-toliko trivijalna i zbunjujuća, a u velikom broju situacija igraču ne daje dovoljno informacija za kvalitetnu procjenu.

Kao što rekoh malo prije, imam sreće da u Tormentu igram intelektualca koji laže i mulja onoliko koliko je dug i širok, što znači da je moje iskustvo s ovom igrom, pretpostavljam, puno bolje od onog koje bi iskusio malo agresivniji igrač. Ovo zapravo igru, ukoliko želite uživati u njoj, dosta polarizira. Iskreno, rado bih rekao da je jednak užitak igrati u čizmama maloumnog smetlara, no nažalost – to nije istina. Hrpe dijaloga i dugoročne posljedice vaših postupaka prisutne su na svakom koraku, što otprilike znači da ćete, kao i ja, dosta često učitavati poziciju kako biste izbjegli strahote što vas čekaju kasnije. InXile je svojevremeno spomenuo da loše odluke u Tormentu ne znače propast, već nove avanture, no iskreno – ako želite da sve više-manje ispadne dobro, morat ćete paziti što radite. Iskreno, meni pod 'zanimljivo' ne spada situacija da sam posvađan s pola NPC-a i ne mogu dobiti dodatne questove.

Na stranu polarizirani gameplay i užasno riješene borbe, Torment je zbilja remek-djelo vrijedno prethodnika. Njegov najveći problem je to što zbog niza tehničkih poteškoća mnogobrojni predivni dijalozi, egzotični lokaliteti i predivno opisane scene gube sjaj. Da, ako ste voljeli prvi Torment, obožavat ćete i ovaj, no malo obuzdajte entuzijazam prije nego što pokrenete ovaj novi uradak InXilea.

Foršpan za Torment: Tides of Numenera Izvor: Društvene mreže / Autor: InXile

ime: Torment: Tides of Numenera

žanr: RPG

proizvođač: InXile Entertainment

Platforme: PC, PlayStation 4, Xbox One

plus:

  • izvrsna priča
  • kvalitetna karakterizacija likova
  • povezanost odluka s trajnim posljedicama
  • nevjerojatna količina dijaloga
  • maštovito osmišljen svijet

minus:

  • borba
  • 'intelektualni pristup' puno je zabavniji od 'ne baš intelektualnog pristupa'