ISPROBALI SMO

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC - za one koji mrze monovolumene

13.06.2014 u 15:32

  • +7

Honda Civic Tourer 1.6 TDC-i

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Moramo priznati da nam Honda, na spomen najvećeg prtljažnika u klasi, od svih proizvođača ne bi nikad prva pala na pamet. No vremena se mijenjaju, a proizvođač poznat po modelima sa sportskim karakterom na test nam je ustupio najpraktičniji Civic ikad

624 litre. Toliko će prtljažnik Civic Tourera bez problema progutati prije nego što preklopite stražnju klupu. I to ne računajući skrivenih 117 litara obujma u podnici. Oborite li spomenutu klupu, volumen će porasti na čak 1.670 litara. Impozantno je riječ koja slabo opisuje dojam koji ovo ostavlja. Načelno si stalno trebate ponavljati da je riječ o kompaktnom automobilu iz segmenta C.

U pitanju je najveći volumen u klasi, a usudili bismo se reći i najlakše iskoristiv. Japanci su mislili na svaki detalj. Spustili su visinu praga na 565 mm, a širinu prostora razvukli na 1.450 mm. Drugim riječima, ako vam treba prostoran automobil, a mrzite monovolumen, Honda Civic mogla bi biti pravi odgovor.

Posebice kad se u obzir uzme to da se povećanje dimenzija uopće nije odrazilo na privlačnost Civicovih linija. Štoviše, usudili bismo se reći da u Touring izdanju Civic izgleda bolje od hatchbacka. Naravno, dizajn automobila je stvar ukusa. Valja napomenuti da bi natprosječno visokim putnicima straga ipak moglo ponestati prostora za koljena i glavu.

Ono što možemo posvjedočiti jest da Civic Tourer nije izgubio na dinamici. Ovo najviše može zahvaliti novom, elektronski podesivom ovjesu, kao i 'mesnatijim' stabilizatorima. Zbog navedenih je Civic, unatoč odabiru torzijske osovine straga, veoma skladan u brzim promjenama smjera. Elektronski ovjes pak primjetno unapređuje ponašanje automobila na oštećenim prometnicama. Pohvale se mogu izreći i na račun zadovoljavajuće direktnog upravljača koji odlično leži u ruci, fino pogođenih omjera preciznog mjenjača i pravovremenih aktivacija aktivnih sigurnosnih 'dadilja'.

Jako nam se svidio i sustav za prepoznavanje prometnih znakova, no ono što nas je zasmetalo jest izuzetno kompliciran način pristupa svim kontrolnim postavkama koje su zakopane u izbornicima i podizbornicima. U Hondi bi doista trebali poraditi na ergonomiji po ovom pitanju kako vozač ne bi morao predugo skidati oči s ceste.

Naposljetku ne treba zaboraviti motor koji nas je oduševio performansama, mirnim radom i niskom potrošnjom. 1.6-litrena jedinica razvija 120 KS te čak 300 Nm okretnog momenta pa je Civic podjednako upotrebljiv u gradu i na otvorenoj cesti. Pritom je dovoljno elastičan da gotovo možete zaboraviti u kojem ste prijenosu.

Honda Civic Tourer je odličan automobil koji vjerojatno nećemo češće viđati po našim cestama zato jer su Hrvati tradicionalno neskloni karavanima te zbog cijene, ne baš najpristupačnije.

Proizvođač: Honda
Model: Honda Civic Tourer 1.6 TDC-i Lifestyle X
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.597 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 300 @ 2.000 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 4,7/6,8/5,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,5 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.535/1.770/1.480
Cijena do registracije: 207.990 kuna (osnovni model 172.000 kuna)