DRUŠTVENE MREŽE

Greške na LinkedInu koje vas mogu skupo stajati

28.02.2013 u 13:58

Bionic
Reading

I dok društvene mreže poput Facebooka i Twittera koristimo u privatnom životu, za onaj poslovni rezerviran je LinkedIn. Upravo zato što je to poslovna mreža na njoj vrijede i druga pravila

LinkedIn se u proteklih nekoliko godina profilirala kao poslovna društvena mreža kojoj se ljudi priključuju da bi proširili svoj krug poslovnih kontakata, pronašli posao ili ostali ukorak s trendovima u sektoru.

Za razliku od drugih društvenih mreža, na njoj je bitno kakav dojam ostavljate.

Mnogi svoj profil na LinkedInu tretiraju kao i svoj životopis. Posjećuju ga povremeno, osvježavaju kad promijene radno mjesto i u potpunosti ignoriraju činjenicu da LinkedIn može biti izvrsno mjesto za samoreklamu.

Upravo zbog takvog stava možda će propustiti priliku za povezivanje s nekim tko bi im u budućnosti mogao pomoći u karijeri.

Kako biste izbjegli to da se vaš profil izgubi među tisućama na toj mreži, nemojte činiti ove greške.

Dajete preporuke samo jer želite da i vas preporuče

Sustav preporuka na LinkedInu trebao bi služiti potencijalnim poslovnim partnerima i poslodavcima da kroz oči nekoga tko je zaista surađivao s određenom osobom steknu dojam o njegovim odnosno njezinim vještinama i radnim navikama.

Međutim mnogi čine grešku i preporučuju različite kontakte te od njih očekuju da im uzvrate uslugu.

Preporučite nekoga zato što to zaista želite, ne zato što očekujete da će i druga strana preporučiti vas. Preporučujte ljude jer oni to zaslužuju, ne jer vi očekujete neku protuuslugu.

Previše ste pasivni

Tretiranje profila kao životopisa i ignoriranje drugih ljudi na mreži nikako nije preporučljivo. Budite aktivni, povezujte se, sudjelujte u raspravi u grupama ili pokrenite vlastitu raspravu.

Zgodan način aktiviranja je 'podupiranje' drugih 'kolega'. U svega nekoliko klikova na njihovim profilima možete cijeloj mreži reći koliko je netko od njih dobar ili koje vještine i znanja posjeduje.

Također, aktivno održavajte veze s 'kolegama' na LinkedInu. Ako već ne uživo, onda barem pomoću poruka ili mailova. Nikad ne znate kada vam netko može zatrebati. Ako pokušavate uspostaviti kontakt tek kad vam taj isti kontakt treba, velike su šanse da nećete uspjeti.

Zaboravljate gdje ste

LinkedIn je prije svega profesionalna mreža i o tome treba voditi računa prilikom komentiranja, sudjelovanja u raspravi ili slanja poruka kontaktima.

Bez obzira na to koliko mislite da bi se vašim kontaktima svidio video smiješne mačke koji kruži u vašem uredu, suzdržite se. Razdvojite privatnu mrežu od poslovne i držite ih na pristojnoj udaljenosti.

Ne dijelite ništa

Druga je krajnost potpuno suzdržavanje od dijeljenja članaka, blogova ili videa. Pronađete li nešto što bi moglo biti zanimljivo vašim kontaktima, a vezano je za vaš posao, struku ili poslovne interese, nemojte se ustručavati podijeliti to s drugima.

Ne samo da ćete tako skrenuti pozornost na sebe i pokazati drugima što vas zanima i na čemu radite, već ćete potaknuti kontakte da prokomentiraju neki od članaka i tako vam daju do znanja da vas prate.

Također, pratite i tuđe objave, komentirajte te preporučite sličan tekst na koji ste naišli na internetu. Pokažite da vam je stalo do mišljenja vaših kontakata i da ga dijelite s njima (ili ne dijelite, ali onda navedite zašto ne).

Prepuštate se generičkim porukama

'Želim vas dodati svojoj profesionalnoj mreži na LinkedInu', poruka je koja se generički pojavljuje kad god pokušavate stvoriti vezu s nekim drugim korisnikom.

No umjesto da se prepustite korištenju te generičke poruke, izbrišite je i napišite nekoliko vlastitih riječi.

Ne morate pisati esej o tome gdje ste se i kako upoznali. Dovoljno je spomenuti nešto što vam je zajedničko ili jednostavno podsjetiti da ste radili na nekom projektu, susreli se na nekoj konferenciji ili nešto treće.

Bez obzira na razlog zbog kojeg ste se priključili LinkedInu, uvijek budite iskreni - u podacima o svojoj karijeri, svojim vještinama i znanjima, svojim kontaktima. Na taj ćete način ostaviti najbolji dojam.