50 MILIJARDI U DŽEPU

Google odlično uprihodio i zaradio

  • Autor: M. W.
  • Zadnja izmjena 23.01.2013 14:15
  • Objavljeno 23.01.2013 u 13:20
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Div iz Mountain Viewa u zadnjem je prošlogodišnjem kvartalu ostvario 14,4 milijardi dolara (gotovo 85 milijardi kuna) prihoda i 2,9 milijardi dolara (oko 17,1 milijardu kuna) dobiti. Ipak, nije sve ružičasto

Prihodi su rasli za 36 posto u odnosu na isto razdoblje 2011. godine. Dobit je ostvarila mršaviji porast - veća je za 0,18 milijardi dolara (oko milijardu kuna).

Bio je to dobar kraj godine u kojoj je Google prvi put došao do razine prihoda od 50 milijardi dolara (295 milijardi kuna).

Glavninu prihoda Google i dalje ostvaruje putem internetskog oglašavanja. Na svojim je stranicama ostvario 8,64 milijarde dolara (gotovo 51 milijardu kuna) prihoda, dok je preko partnerskih stranica stiglo 3,44 milijarde dolara (nešto više od 20 milijardi kuna).

Zadnji kvartal obično je dobro vrijeme za Google, zbog povećanog oglašavanja uslijed predblagdanske i blagdanske sezone.

Motorola Mobility, od kolovoza prošle godine u Googleovom jatu, uspjela je srezati gubitke sa 527 na 353 milijuna dolara (s 3,1 na gotovo 2,1 milijardu kuna).

Ima naznaka kako bi se tako moglo i nastaviti. Tijekom četvrtog tromjesječja Google je prodao oko 1,5 milijuna pametnih telefona i tableta iz serije Nexus, povremeno s mukom održavajući korak s naraslom potražnjom.

Dojmljivim rezultatima unatoč, čini se kako Googleova glavna krava muzara - oglašavanje na osobnim računalima - počinje davati sve manje mlijeka, a da u Mountain Viewu još uvijek nisu načisto kako formulu koja ih je učinila milijarderima ponove i u svijetu mobilnog oglašavanja, tržištu koje bi se tijekom idućih godina trebalo višestruko uvećati.

Problem ima bar dva aspekta. S jedne strane, oglašivači nisu još spremni plaćati mobilno oglašavanje po tarifama kakve vrijede za klasično Googleovo oglašavanje jer nisu sigurni koliko je učinkovito. S druge, korisnici mobilnih uređaja sve češće koriste druge tražilice osim Googleove.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!