NOVI REZOVI

Google nemilosrdno reže: Štedi se na laptopima i klamericama, ali i jogi i kolačima

04.04.2023 u 22:27

Bionic
Reading

Nakon najave da Google ukida 12.000 radnih mjesta, glavna financijska direktorica tvrtke Ruth Porat najavila je nove rezove s ciljem smanjenja potrošnje. Među tim rezovima su mnoge povlastice za zaposlenike, a osim što će radno vrijeme kafića biti kraće, uredska oprema mijenjat će se rjeđe

U dopisu zaposlenicima Porat je navela da su napori tvrtke da smanji troškove 'posebno važni zbog izazovnog gospodarskog okruženja i mogućnosti ulaganja u tehnologiju budućnosti, osobito u umjetnu inteligenciju'.

Najnovije mjere za smanjenje troškova dolaze u vrijeme u kojem Alphabet, tvrtka u Googleovu vlasništvu i također novi vlasnik Photomatha, nastavlja s dosad najvećim smanjenjem troškova. Tvrtka je u siječnju najavila da ukida 12.000 radnih mjesta, što predstavlja oko šest posto njene radne snage, kako bi se suočila s usporavanjem rasta prodaje nakon rekordnog rasta broja zaposlenih.

Ta je mjera došla u jeku smanjenja broja radnih mjesta širom korporativne Amerike, posebice u tehnološkom sektoru, u kojemu su tvrtke dosad otpustile više od 290.000 radnika od početka godine, prema stranici za praćenje otkaza Layoffs.fyi.

Stotine Googleovih zaposlenika stupile su u štrajk u londonskim uredima te tvrtke u utorak, prosvjedujući zbog otpuštanja, a sličan štrajk organizirali su prošlog mjeseca i zaposlenici Googleova ureda u Zürichu.

Google je, uslijed novih mjera, odbio platiti ostatak porodiljnih dopusta i bolovanja otpuštenim zaposlenicima, izvijestio je CNBC. U dopisu svim zaposlenicima tvrtke, Porat je rekla da su otpuštanja 'najteža odluka koju su kao tvrtka morali donijeti'.

Zaposlenici Googlea već su primijetili neka ekstremnija smanjenja uredskog materijala posljednjih tjedana, poput klamerica i ljepljivih traka. U dopisu Porat navodi se i da su hrana, fitnes, masaža i prijevoz programi osmišljeni u vrijeme u kojem su zaposlenici Googlea dolazili u ured pet dana u tjednu.

Među novim mjerama navodi se, između ostalog, da će u tvrtki rjeđe mijenjati uredsku opremu koju daju zaposlenicima, poput novih računala.

'Sada kada nas je većina u uredu tri dana u tjednu, primijetili smo da su naši omjeri ponude i potražnje pomalo neusklađeni: ispekli smo previše kolačića ponedjeljkom, vidjeli da autobusi voze samo jednog putnika i ponudili satove joge petkom poslijepodne, kada je vjerojatnije da će ljudi raditi od kuće', navodi se u dopisu.

'Prilagođavamo naše uredske usluge novom hibridnom radnom tjednu. Kafići, mikro kuhinje i drugi sadržaji bit će prilagođeni da bi bolje odgovarali načinu i vremenu korištenja. Odluke će se temeljiti na podacima. Naprimjer, ako kafić bilježi znatno manji obujam korištenja određenim danima, zatvorit ćemo ga tim danima i umjesto toga više se fokusirati na opcije u blizini. Slično ćemo konsolidirati mikro kuhinje u zgradama u kojima vidimo više otpada nego vrijednosti. Također ćemo pomaknuti neke satove fitnesa i raspored prijevoza', najavila je Porat.