POSLOVNI REZULTATI

Devet puta više nego što ga je Google platio: Napokon znamo koliko novca donosi YouTube

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 04.02.2020 11:45
  • Objavljeno 04.02.2020 u 11:45
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: NetPhotos / Alamy / Profimedia

Prihodi od oglašavanja na platformi za video zapise tijekom 2019. godine nadmašili su 15 milijardi američkih dolara, što je devet puta veći iznos od onog kojeg je Google platio kako bi prije 14 godina preuzeo tu tvrtku

U Alphabetu, Googleovoj krovnoj tvrtci, objavili su po prvi put od preuzimanja podatke vezane za prihode YouTubea. Ti prihodi trenutno čine oko devet posto Alphabetovih ukupnih prihoda, koji su dosegli razinu od 162 milijarde američkih dolara.

Većina od 15 milijardi američkih dolara YouTubeovih prihoda ne ostaje u tvrtci već biva isplaćena tvorcima sadržaja. Koliko YouTube doista zaradi teško je zaključiti iz predočenih brojki, ali one su prilično dobra ilustracija eksponencijalnog rasta te video platforme u zadnjih 15 godina.

DIGITALNA ZABAVA

Ovo su najiščekivanije videoigre koje ćemo zaigrati u prvoj polovici 2020.

Pogledaj galeriju
5

YouTube ima više od dvije milijarde korisnika mjesečno, koji pogledaju više od 250 milijuna video zapisa svaki dan. U vrijeme kad ju je Google preuzeo ta je platforma imala tek 65 zaposlenika. Nastala je u uredu iznad jedne pizzerije u Kaliforniji, gdje su ju na noge podigla tri rana zaposlenika servisa PayPal.

Preuzimanje je predvodila rana zaposlenica Googlea Susan Wojcicki, koja je sad glavna izvršna direktorica YouTubea. U isplativost ulaganja u sadržaj koji stvaraju korisnici uvjerio ju je video zapis u kojem dva dječaka pjevaju pjesmu skupine Backstreet Boys na playback.

YouTube nije prvi dio Alphabeta čiji su poslovni podaci prvi put objavljeni. Također smo imali priliku doznati koliko je uprihodio servis u računalnom oblaku Google Cloud - 2,6 milijardi američkih dolara u kvartalu.

Podaci su objavljeni nakon što su kvartalni prihodi Alphabeta podbacili u odnosu na očekivanja Wall Streeta, piše Business Insider.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!