ISTRAŽIVANJE

Big data postaje ključna za male i srednje tvrtke

25.03.2016 u 08:05

Bionic
Reading

Prema istraživanju Microsofta provedenom među 6.200 malih i srednje velikih poduzeća u 20 zemalja u Europi tijekom siječnja i veljače, u većini ih očekuju kako će im korištenje big data donijeti bolje financijske rezultate u sljedećih godinu dana

Velika većina malih i srednjih velikih poduzeća obuhvaćenih istraživanjem upravlja svojim podacima i među njima je 45 posto onih koji optimistično gledaju na rast poslovanja što je dvostruko više nego među poduzećima koja ne upravljaju podacima, gdje je njih samo 20 posto optimistično vezano uz rast u narednom razdoblju.

Istraživanje je pokazalo i kako će poduzeća koja koriste velike količine podataka (big data) prilikom poslovnih odluka biti pokretači europskog ekonomskog rasta te će u većoj mjeri lansirati nove proizvode i usluge (45 posto prema 27 posto onih koji ne koriste podatke) te širiti poslovanje na druga tržišta (32 posto prema 18 posto onih koji ne koriste podatke).


'Poslovne organizacije svih veličina suočavaju se sa sve većim brojem informacija, od podataka o klijentima ili prodajnim rezultatima do trendova u industriji. Uspješna poduzeća koriste razne alate kako bi prevela podatke u smislena obrazloženja te tako prepoznali koje korake treba poduzeti za veći rast. Pravilno korištenje podataka postala ključna poslovna vještina za mala i srednja poduzeća', rekao je potpredsjednik u Microsoftu za mala i srednje velika poduzeća David Smith.

Istraživanje je definiralo i tri ključne značajke ponašanja kod onih poduzeća koja očekuju rast u sljedećem razdoblju:

• korištenje podataka kako bi pridobili nove klijente (63 posto poduzeća koja svakodnevno koriste velike količine podataka navode to kao podlogu za stalnu interakciju s potencijalnim klijentima te kao veliku prednost pri zadobijanju novih klijenata)

• korištenje podataka kako bi pripremili tim za izazove poslovanja (odgovarajući potezi vezano uz korištenje tehnologije i podatke mogu opremiti zaposlenike s vještinama koje doprinose rastu poslovanja. 57 posto poduzeća koja su opskrbljena podacima koriste tehnologiju za podizanje produktivnosti prodajnih timova, a njih 74 posto smatra da je tehnologija unaprijedila vještine zaposlenika)

• upotreba podataka za ostvarivanje prilika i to prije konkurencije (70 posto poduzeća koja redovito koriste podatke uvjerena su da im je digitalna tehnologija povećala sposobnost inoviranja. Uz to, nekima je razumijevanje velike količine podataka pomoglo razviti nove digitalne poslovne modele).