NIJE TO ZA NAS

Vlada RH ne želi milijune eura i Reli Dakar?!

  • Autor: Borut Šips
  • Zadnja izmjena 17.01.2010 18:52
  • Objavljeno 17.01.2010 u 16:59
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Teško nas u Hrvatskoj nešto još može šokirati, ali ako je i kod nas – previše je. Postoji vrlo izgledna opcija prema kojoj bi slavni Reli Dakar iduće godine kretao iz Zagreba. Osim sportskog prestiža, taj događaj u pravilu donosi višestruki profit, no organizatori nisu naišli na dobru volju među vladajućim strukturama

Priča zaista zvuči nevjerojatno. Nakon dvije godine južnoameričkih etapa Dakar se vraća u Europu i Zagreb će, ako se kandidira, postati glavni favorit za grad iz kojeg će krenuti Dakar 2011. godine.

'Imamo jaku podršku, ali trebamo se izjasniti u vrlo kratkom roku. Gledajte, Dakar je četvrti događaj po gledanosti u svijetu, lani ga je pratilo milijardu ljudi. Olimpijske igre i SP u nogometu nećemo dobiti, a Tour de France će ostati francuski. Ovo je najveće natjecanje koje možemo dovesti u Hrvatsku, ali nema sluha', govori za tportal.hr Daniel Šaškin, vozač koji je lani vozio Dakar, a ima snažne veze u firmi ASO koja je vlasnik prava na Dakar.

'Ne govorim napamet kada kažem da bi mi to dobili. Dakar se vraća u Europu, a na nama je da ga uzmemo sebi. Vlasnicima se mora uplatiti dva milijuna eura, a ostali troškovi iznosili bi još milijun. Trećinu nam je spreman uplatiti Grad Zagreb, još trećinu možemo riješiti preko manjih sponzora, a za preostali milijun trebat će nam pomoć Vlade. Točnije, ministarstva turizma', smatra Šaškin.

Barcelona je prije dvije - tri godine u isti događaj uložila tri milijuna eura, da bi izvukla izravnu korist od 18 milijuna. Ne računajući još desetak kroz promociju. Zagreb nije Barca, ali bi se također lijepo zaradilo. U čemu je onda problem?

'Kod nas bi izravna zarada iznosila desetak milijuna eura, ali ljudi u vladi nas ne shvaćaju ozbiljno. Rok za prijavu je u ponedjeljak, ali može se izboriti još tjedan dana. U ponedjeljak imam sastanak s ministrom Bajsom i glasnogovornikom vlade Mehunom, ali nije se napravio medijski pritisak, a to je nažalost jedino na što hrvatska elita reagira.'

Možda mjerodavne zaintrigiraju sljedeći podaci koje navodi Daniel Šaškin:

'Nastupa oko 800 - 900 vozača, svakoga od njih prati ekipa od pet, šest ljudi. Lani je bilo akreditirano 700 novinara, ukupno se skupi oko 10.000 ljudi. U Barceloni je bilo 250.000 gledatelja, što je više od zagrebačkih kapaciteta, ali bi oni zasigurno bili puni. Toyota je, recimo, zbog svoja četiri auta, došla sa 250 ljudi, sve o vlastitom trošku. Plaća se benzin, cestarine, hrana, piće… Zarada je golema. Ja neću lagati. Ne radim to iz altruizma, to je vrlo unosan biznis.'

Kaže da su političke strukture koje je kontaktirao prošlih tjedana bile zauzete predsjedničkim izborima, dok su oni bezobrazniji otvoreno pitali: 'A što je tu za mene?'

'Ne bi se morala kuna uložiti u infrastrukturu, svi uvjeti su već zadovoljeni. Tu nema muljanja, plaćanja dva milijuna nečega što košta milijun. Sve je čisto', rekao je Šaškin. Možda upravo zato i nema volje vodećih, ostalo je sve visjeti u zraku.

'Znamo da nas koči jedna struja unutar ministarstva koja želi dovesti Miss universe u Hrvatsku. Ne želim pljuvati ni po čemu, ali to košta šest milijuna eura i nema ni približnu isplativost koju mi nudimo', završava razgovor za tportal.hr Porečanin Šaškin, koji je po struci ekonomist.

Ruta bi, prema njegovim željama, išla prema Dubrovniku, uz brzinski ispit u Lici. Talijani traže opciju po kojoj bi preko Rijeke karavana skrenula na 'čizmu'. A ako Hrvati ostanu gluhi, oni su spremni da slavni reli krene iz Milana ili Torina.

Tijekom popodneva pokušali smo telefonski kontaktirati i ministra Bajsa, no nije bilo odgovora.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi