UTRKA U SPIELBERGU

Novi sukob na stazi Hamiltona i Vettela već ove nedjelje!?

06.07.2017 u 10:59

Bionic
Reading

Nakon incidenta na Velikoj nagradi Azerbajdžana sve su oči ovog vikenda u Spielbergu uprte u Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela koji bi trebali voditi novi duel na stazi i moglo bi ponovo biti trzavica...

Bočni nasrtaj bijesnog Vettela na rivala u borbi za naslov prvaka uzburkao je strasti u Formuli 1 i izazvao burne reakcije pa svi jedva čekaju novi okršaj vozača Ferrarija i Mercedese ove nedjelje na Velikoj nagradi Austrije.

  • +3
Formula 1, Velika nagrada Azerbajdžana Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Vettel je uspio preživjeti saslušanje FIA-e i zadržati 14 bodova prednosti, a Hamiltonu ne preostaje ništa drugo nego pokušati mu uzvratiti na stazi.

Za Lewisa bi idealno bilo da to napravi na isti način kao protiv Rosberga prošle godine: napadom i prolaskom u posljednjem krugu. Bila je to jedina pobjeda Britanca na ovoj stazi, a zanimljivo je da je time postao i jedini aktivni vozač koji ima pobjedu u Austriji. Razlog? Vraćena je u kalendar tek prije tri godne, a jedini koji je pobjeđivao uz njega bio je umirovljeni Nico Rosberg.

Austrijska utrka je posebna. Riječ je o domaćoj stazi 'crvenih bikova', koja je prije par godina preimenovana u Red Bull Ring. U prošlosti smo ovdje gledali sjajne duele Schumachera i Hakkinena koji imaju svaki po dvije pobjede, a Alain Prost tri. Zanimljivo, u 11 godina koliko je nije bilo u Formuli 1, od 2003. do 2014. godine, staza u Spielbergu nije gotovo nimalo promijenjena ni modificirana te definitivno odudara od ostalih u kalendaru. Naime, dugačka je 4.3km, ali ima samo devet zavoja i vrlo je brza. Pretjecanja su bila moguća čak i u doba kad na drugim stazama nisu pa ih u doba DRS-a sigurno neće nedostajati.

Onboard Rosberg Spielberg Autor: Youtube

Što se kritičnih točki tiče, to će definitivno biti prvi i drugi zavoj (Castrol i Remus). Oba se svode na jaka kočenja nakon dugih ravnih dijelova i ovdje vrlo lako dolazi do sudara. Slijedi i treći ravni dio pa novo oštro kočenje, a onda središnji kratki kompleks pa završna dva zavoja, od kojih je zadnji izuzetno važan, jer nije ga lako dobro pogoditi, a potreban je dobar izlaz na startno-ciljnu ravninu radi pretjecanja ili obrane pozicije.

FIA se odlučila na dvije DRS zone, na startno-ciljnoj ravnini te uoči trećeg zavoja. Na najdužem ravnom dijelu uoči zavoja Remus nema DRS-a. Vozači će imati na raspolaganju najmekše komponente Pirellijevih guma što će dati dodatnu draž utrkivanju, a u nedjelju postoji i mogućnost kiše što bi mogao biti važan taktički faktor i prilika za iznenađenje kakvo smo vidjeli u Bakuu.

Što se favorita tiče, to moraju biti vozači Mercedesa Lewisa Hamilton i Valtteri Bottas, s obzirom na formu bolida koja je sve bolja, a Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen nadaju se da to neće biti tako u Austriji. Nakon trijumfa u Azerbajdžanu zasigurno su porasle i ambicije Red Bull te Daniela Ricciarda, dok se Max Verstappen nada da će konačno prestati neugodna serija odustajanja u kojoj se našao.

Subotnje kvalifikacije kao i nedjeljna utrka na rasporedu su u 14 sati. Ne propustiti!