ne ide im po planu

Nova sezona Formule 1 tek je započela, a momčad Ferrarija već je u velikim problemima

  • Autor: Ivan Žurić
  • Zadnja izmjena 09.07.2020 13:24
  • Objavljeno 09.07.2020 u 13:24
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Montaža: tportal.hr / ANTONIN VINCENT / AFP / GIUSEPPE CACACE / AFP / PROFIMEDIA

Prošle nedjelje vožena je prva utrka nove sezone Formule 1, ona za Veliku nagradu Austrije na Red Bull Ringu, a već ove nedjelje (12. srpnja, 15.10 sati, Arenasport 2) se na istoj stazi vozi za Veliku nagradu Štajerske. Ferrari je puno obećavao uoči samog starta, no momčad iz Maranella suočava se s nepremostivim problemima već na samom početku

Zbog pandemije koronavirusa cijela je sezona Formule 1 kasnila, neke su utrke otkazane, neke odgođene, no sigurno je kako se ove nedjelje na Red Bull Ringu vozi za Veliku nagradu Štajerske.

U prvoj je utrci iznenađujuće slavio Mercedesov Finac Valtteri Bottas, a još je veće iznenađenje bilo drugo mjesto Charlesa Leclerca u Ferrariju. Njegov je kolega Sebastian Vettel završio na tek 10. mjestu, a potom su na vidjelo isplivali svi problemi s kojima se momčad Ferrarija suočila u proteklim mjesecima.

Naime, zbog pandemije koronavirusa sva su testiranja novih bolida otkazana, sve je stajalo gotovo tri mjeseca, no ostale su momčadi ipak nekako 'sklepale' svoje nove bolide, a Ferrariju to nije uspjelo.

Zato su u Maranellu odlučili kako će na prve dvije utrke voziti sa 'starim' bolidom i prošlogodišnjim motorima, a novi su model premijerno planirali pokazati na utrci za Veliku nagradu Mađarske 19. srpnja.

Ferrarijev bolid pod 'tvorničkim imenom' SF1000 tako će svjetlo dana ugledati na Hungaroringu, a čelnici momčadi iz Maranella s ponosom naglašavaju kako je specijalno konstruiran u čast 1000. utrke u povijesti Formule 1 koja će se 19. srpnja voziti za VN Mađarske.

  • +12
  • +9

Formula 1, Velika nagrada Austrije, 5.7.2020.

Izvor: Profimedia / Autor: ANTONIN VINCENT / AFP / Profimedia

'Morali smo odraditi dodatne testove kako bismo shvatili zašto nismo vidjeli rezultate kakve smo očekivali na stazi i koliko zbog toga moramo promijeniti da bi bolid bio maksimalno spreman', kazao je jedan od šefova Ferrarija Mattia Binotto i nastavio:

'Bilo bi kontraproduktivno nastaviti u pravcu koji smo planirali, znajući da ne bismo ostvarili naše ciljeve. Zbog toga smo odlučili osmisliti novi program koji se odnosi na cijeli bolid, znajući da neće biti spreman za prvu trku. Naš cilj je da unapređenja spremimo za treću utrku sezone na Hungaroringu.'

Jasno je kako iz Ferrarija ne žele otkriti s kakvim su se sve problemima suočili u proteklih mjesec dana, konkurencija ionako vreba iza svakog ugla, a nije ni pametno 'hvaliti' se svim propustima na bolidu s kojim su namjeravali napasti naslov svjetskih prvaka Formule 1.

  • +4
  • +1

VN Austrije - uoči utrke vozači Formule 1 protiv rasizma

Izvor: Profimedia / Autor: JOE KLAMAR / AFP / Profimedia

'Pored pravog razvoja samog bolida i motora, posljednjih tjedana smo radili na analizi ponašanja na stazi, radu u simulatoru i uz pomoć vozača vjerujem da će se u Mađarskoj pokazati da je to sve bilo vrijedno truda. Znamo da u ovom trenutku nemamo najbrži 'paket', znali smo to i prije početka ove sezone i to se nije promijenilo. Ne znamo kako će naši bolidi reagirati jer staze Red Bull Ring i Hungaroring imaju drugačije karakteristike u odnosu na onu našu u Montmelu, a i temperature će biti ljetne, puno više nego u tjednima kad smo radili prva testiranja naših bolida', rekao je Binotto i zaključio:

'Vremena je jako malo, svi smo pod velikim pritiskom, želimo da SF1000 bude maksimalno spreman kad izađe na stazu kako bi naši piloti bili što konkurentniji. Nadamo se samo da ćemo sve stići završiti do utrke na Hungaroringu.'

Novu sezonu Formule 1 pratite na Arenasport 2 kanalu samo na MAXtv-u. MAXtv pruža najveći izbor sportskih, filmskih i zabavnih sadržaja koje gledajte na televizoru ili mobilnom uređaju bilo gdje u Hrvatskoj. O svemu više saznajte OVDJE.

Kako god bilo, Ferrari nije uspio spremiti svoj veliki, opsežni paket nadogradnji za prve dvije utrke sezone u Austriji, a ‘novi’ SF1000 bismo trebali vidjeti tek od 3. utrke u Mađarskoj. Ferrari je najavio ‘značajne promjene’ na svom bolidu u polju aerodinamike, te promjenu razvojnog plana, kako bi SF1000, koji je temeljen na prošlogodišnjem SF90, pretvorio u pobjednika.

No, Charles Leclerc je možda i malo neoprezno za medije priznao kako njegova ekipa očekuje još težu sezonu ove godine od one prošlogodišnje.

'Mislim da će sezona za nas biti jako izazovna, definitivno nam neće biti lako. Još uvijek imamo taj upitnik i još uvijek moramo sačekati da bismo bili potpuno sigurni u ono što govorimo. No, 99 posto sam siguran da ćemo se mučiti više nego prošle godine', rekao je Leclerc nakon što je iznenađujuće osvojio drugo mjesto na prvoj utrci nove sezone Formule 1. Već u nedjelju će puno toga biti jasnije...