PROBLEMI U ORGANIZACIJI

Na pomolu najveći fijasko u povijesti SP-a

  • Autor: Deutsche Welle
  • Zadnja izmjena 16.06.2010 09:47
  • Objavljeno 04.03.2010 u 12:57
Navijači Južne Afrike

Navijači Južne Afrike

Izvor: Guliver/Getty Images / Autor: -

Dok nogometne reprezentacije u prijateljskim susretima odmjeravaju snage, organizatori Svjetskog prvenstva u JAR-u i FIFA muku muče s prodajom ulaznica. Na pomolu je najveći fijasko u povijesti Mundijala


Stručnjaci Svjetske nogometne federacije (FIFA) očajavaju stotinu dana prije početka SP-a na jugu Afrike. 'Prodaja preostalih 700.000 ulaznica zadaća je koju je praktično nemoguće savladati', kaže Horst R. Schmidt iz Njemačkog nogometnog saveza (DFB) koji savjetuje FIFA-u na području organizacije prodaja karata (ticketinga).

Organizatori turnira uputili su apel gradovima domaćinima, vlastima južnoafričkih pokrajina i poduzećima iz te zemlje da im pomognu u prodaji ulaznica.

Pojednostavljeno rečeno, organizatori ih preklinju da kupe pakete ulaznica i podijele ih zaposlenicima i građanima da stadioni ne bi zjapili (polu)prazni. Tračak nade da možda ipak neće sve biti tako crno kako se sad naslućuje budi činjenica da će uskoro početi i prodaja ulaznica na šalterima. Do sada su se karte prodavale isključivo preko interneta.

'Dosadašnje brojke su poražavajuće', kazao je Nijemac Schmidt na jednoj konferenciji. Od ukupno tri milijuna ulaznica u blagajne organizatora trebalo je kapnuti oko 300 milijuna američkih dolara (oko 240 milijuna eura). No, prodaja teče lošije nego što se očekivalo. U Njemačkoj je primjerice prodano samo 2.000 kompleta za tri utakmice Elfa u prvoj fazi natjecanja. Mundijal će se gospodarski isplatiti samo u slučaju da se prodaju sve ulaznice. A svaki dolar prihoda od velikog događaja bi vrlo dobro došao zemlji domaćinu.

Nijemac Schmidt, koji je prije četiri godine bio 'alfa i omega' briljantno organizirane prodaje ulaznica za Svjetsko prvenstvo u Njemačkoj, poručio je fanovima kako još uvijek ima dovoljno aranžmana za sve one navijače koji na licu mjesta žele bodriti svoje reprezentacije. No pitanje je samo tko si to zadovoljstvo može priuštiti? Tjedan dana na jugu Afrike, uključujući let i hotel te ulaznice za utakmice omiljene momčadi, u Njemačkoj po sadašnjem cjeniku košta između 2.500 i 3.000 eura.

Njemački nogometni reprezentativci na Svjetskom prvenstvu u Južnoj Africi moraju se plasirati barem u četvrt-finale ako žele da im se nastup na Crnom kontinentu isplati i financijski. Kapetan Elfa Michael Ballack s kolegama je okončao pregovore s DFB-om oko premija za nastup na SP-u. U slučaju osvajanja titule prvaka svijeta, svaki će igrač biti nagrađen sa 250.000 eura.

U slučaju da Njemačka ispadne već u osmini finala, odnosno nakon natjecanja po skupinama - igrači neće dobiti ni centa.

Takva je praksa vrijedila i na SP-u 2006. i na Europskom prvenstvu 2008. Za nastup u finalu (i poraz od budućih prvaka svijeta) svih 23 igrača te članovi trenerskog stožera bit će nagrađeni sa 150.000 eura po glavi. Plasman u polufinale težak je 100.000 eura, a za četvrt-finale bankovni račun bit će podebljan sa 50.000 eura.

Aktualne premije nešto su manje nego one dogovorene za SP 2006. na domaćem terenu. Tada su Nijemci za osvajanje titule prvaka svijeta trebali dobiti premiju od okruglo 300.000 eura. To je sasvim drugi svijet u odnosu na momčad koja je u dresu Njemačke osvojila prvu titulu prvaka svijeta 1954. - tada su igrači kao nagradu dobili (preračunato) po 1.280 eura, jedan televizor, kožnu torbu i - motocikl.

Pogledajte kako su se razvijale premije DFB-a za naslov svjetskog prvaka od 1954. do danas:

SP 1954: 1.280 eura (plus TV, torba i motocikl)
SP 1974: 35.900 eura (plus VW 'buba')
SP 1986: 51.100 eura
SP 1990: 64.100 eura
SP 1994: 64.100 eura
SP 1998: 76.900 eura
SP 2002: 92.000 eura
SP 2006: 300.000 eura
SP 2010: 250.000 eura

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi