U DUBROVNIKU

Producentskim radionicama završio ovogodišnji NEM

16.06.2014 u 12:54

Bionic
Reading

Drugo izdanje New Europe Marketa zadnja je dva dana ugostio producente svjetskih serija 'Šaptačica duhovima', 'Ubojstvo' i 'Stvarni ljudi', a šlag na kraju je bila prezentacija višeg potpredsjednika marketinga The Weinstein companyja, Bladimiara Normana koji je tijekom iznimno zanimljive diskusije o korištenju društvenih mreža u marketingu, sudionicima pružio uvid u tajne oglašavanja jedne od najpoznatijih producentskih kuća Hollywooda

Na panelu 'Europska drama osvaja Ameriku (i svijet)' moderatorica Zrinka Pavlić, TV-kritičarka T-Portala, s Larsom Lundströmom, producentom tvrtke Matador, Peterom Nadermannom, direktorom Nadcona, Antonyjem Rootom, izvršnim potpredsjednikom originalnog programa i produkcije HBO-a Europe te Karni Ziv, direktoricom odjela za dramu i komediju Keshet Media Groupa, povela je raspravu o jednoj od najzanimljivijih tema – stvaranju kvalitetnog sadržaja. Ugledni panelisti, svjetski uspješni producenti, složili su se kako jezik nije presudan za televizijski sadržaj ako je serija kvalitetna, jer će gledatelji uvijek prepoznati dobar i zanimljiv sadržaj koji će na kraju prodati seriju. Trendovi pokazuju kako se u ovom bizinisu treba početi globalno razmišljati da bi se lokalni sadržaj mogao prodati na internacionalna tržišta. Internacionalno uzevši, gledatelji puno bolje prihvaćaju format drame nego komedije budući da dobra dramska serija angažira ljude i potiče ih na razmišljanje. Jezična barijera problem je jedino za gledatelje engleskoga govornog područja jer nisu naviknuti na čitanje titlova, dok su gledatelji mlađe dobne skupine vrlo znatiželjni i otvoreni za nove i intrigantne teme.

Dennis Hodges, generalni direktor i osnivač tvrtke New Perspective, moderirao je panel 'Secod screen - samo instrument ili omiljeni izbor?'. U diskusiji sudjelovali su Adrian Ježina, član uprave za multimediju, cloud i fiksni pristup Vipneta, Berk Uziyel, izvršni direktor Filmbox International Ltd.-a i Mediabox Broadcasting International Ltd.-a te Guy Bisson, direktor istraživanja u odjelu televizije IHS-a. Sugovornici su se složili kako je tehnologija omogućila da se sadržaj s televizora preseli i na druge uređaje što neminovno postavlja operatere kao glavne igrače jer su oni ključni za druga gledanja na 'drugom ekranu'. Upravo radi novih mogućnosti koje pružaju pametni uređaji i napredna tehnologija, sve je više mogućnosti za razvijanje novih poslovnih modela na 'drugom ekranu'.

Na Eutelsatovoj prezentaciji o inovaciji u Smart LNB-uApostolos Triantafyllou, Eutelsatov viši potpredsjednik za prodaju za Francusku, Središnju i Istočnu Europu, Kavkaz i Središnju Aziju najavio je Eutelsatovog direktora inovacije Antonia Arcidiacona. Eutelsatova pauza za kavu osvježila je punu dvoranu NEM-ovih sudionika, nakon čega su raspravu o novim mogućnostima tehnologije nastavili David Mercer, potpredsjednik i glavni analitičar Strategy Analyticsa, Berk Uziyel, Michel Chabrol, direktor Digital Cinema, 3D & Ultra HD-a Eutelsat S.A.-a s moderatorom Ognjenom Dizdarevićem, producentom Vertical Filma tijekom panela '4K na rubu uspjeha'.

Zadnji panel dana, 'Domaći ili uvozni - bitka brendiranih TV kanala', dotaknuo je uvijek aktualnu temu: treba li se televizijska industrija na lokalnim tržištima koncentrirati na proizvodnju lokalnog sadržaja ili uvoziti strani? Moderatorica panela, Milena Filcheva, direktorica marketinga i odnosa s javnošću za područje Balkana Fox International Channelsa s Draženom Mavrićem, predsjednikom uprave Nove TV, Pavelom Stanchevom, direktorom bTV Media Groupa, Nickom Thorogoodom, višim potpredsjednikom odjela za sadržaj i marketing, UK, Europu, Bliski Istok i Afriku Scripps Networks Internationala vodila je interesantnu raspravu gdje su se panelisti složili da je sadržaj uvijek u prvom planu, neovisno o zemljopisnoj lokaciji produkcije. Savršen primjer u našoj regiji je prodor turskih serija, nakon godina dominacije latinoameričkog sadržaja.

Linearni televizijski kanali i dalje imaju najveći doseg gledanosti što najbolje dokazuju sportski prijenosi u što se upravo možemo uvjeriti na primjeru Svjetskog nogometnog prvenstva koje je upravo započelo. Sugovornici na ovom panelu također su se složili kako će kvalitetan sadržaj uvijek pronaći svoju publiku neovisno je li to domaća produkcija ili uvozni sadržaj. Fenomen velike popularnosti turskih serija polako jenjava i na hrvatskom tržištu opada njihova gledanost, a gledatelji uvijek traže nove, zanimljive i kvalitetne sadržaje. Budući da je televizijski sadržaj dostupan ne samo na televizoru, nego i na 'drugom ekranu' (pametnim telefonima i tabletima), gledatelji više nego ikad konzumiraju televizijski sadržaj, pa je tako televizija evoluirala od TV kutije kakva je bila na početku, preko ekrana koji pruža zabavu, do kompletne usluge dostupne bilo kad i bilo gdje.

Otvaranje Svjetskog nogometnog prvenstva u Brazilu, sudionici NEM-a pratili su na otvorenom, okupljeni pred velikim ekranom od 28 metara kvadratnih zahvaljujući TVbeatu i Hrvatskom Telekomu. Odlična atmosfera u kojoj su čak i međunarodni gosti navijali za Vatrene, nastavila se i nakon samog prijenosa utakmice Brazil-Hrvatska. TVbeat je tijekom utakmice organizirao simboličnu nagradnu igru pozivajući gledatelje da probaju pogoditi koji će biti rezultat utakmice, kao i njenu gledanost u Hrvatskoj, a sretna pobjednica dobila je tri boce luksuznog šampanjca. Raspoloženje nije splasnulo ni nakon razočaravajućeg rezultata utakmice, a slaviti Vatrene nastavilo se do dugo u noć.

Sve aktualne vijesti o NEM-u 2015 možete pratiti na službenoj stranici, facebooku, twitteru, linkedinu i instagramu.