Najava da Netflix preuzima Warner Bros izazvala je veliki odjek u Hollywoodu, a sada se oglasio i Gregory Orr, filmaš i unuk Jacka Warnera, jednog od utemeljitelja slavnog studija. U razgovoru za The Hollywood Reporter poručio je da ga moguća prodaja Warner Bros. Discoveryja itekako brine
'Potencijalna prodaja WBD-a ne sjeda mi dobro', rekao je Gregory Orr te dodao da bi studio trebao ostati samostalan, 'sa svojim glasom i vlastitim donošenjem odluka'. Iako podržava ideju Davida Zaslava da razdvoji Warner i Discovery, smatra da bi uprava i dioničari studiju trebali dati više vremena da kapitalizira svoje nedavne kino-uspjehe i tako poveća vrijednost prije bilo kakvog preuzimanja.
Orr ističe da se filmska industrija nalazi na prekretnici, a isto vrijedi i za Netflix, koji bi preuzimanjem Warner Brosa dobio bogatu biblioteku i snažan distribucijski sustav.
'Netflix bi kupio duboke resurse Warner Brosa, uključujući uspješan kreativni tim i nenadmašan sustav kino-distribucije', kaže. 'Ali morao bi se vidjeti i kao čuvar vrijednog i potrebnog kino-iskustva. Gledati filmove kod kuće je ugodno, ali nije isto kao dijeliti priču u mračnoj kinodvorani. U svijetu sve manjeg broja zajedničkih iskustava i sve veće izolacije, to postaje važan resurs za mentalno zdravlje.'
Što je danas Warner Bros i što bi mogao postati?
Za Orra je ključno pitanje: što Warner Bros danas predstavlja? Kod ranijeg potencijalnog kupca, Paramounta, cijenio je entuzijazam Davida Ellisona, no napominje: 'Poželio bih mu svu sreću, ali mislim da je razumno prvo uspješno voditi jedan studio prije nego kupiš drugi.'
Orr podsjeća na svoj dokumentarac 'Jack Warner: The Last Mogul', koji opisuje kako su Warneri pripremali studio za televizijsku eru. Harry Warner vidio je televiziju kao alat za edukaciju i širenje filmskog sadržaja, no FCC je blokirao kupnju KLAC-TV-a, a s njegovim odlaskom u mirovinu odustalo se od daljnjih pokušaja.
'Ulaganje u Warner Bros nije samo financijska odluka'
Orr smatra da kupnja Warner Brosa ne bi trebala biti doživljena kao klasični poslovni potez.
'Vjerujem da ulaganje u legendu poput Warner Brosa mora biti više od financijske odluke. Za to postoje profitabilnije dionice', kaže. Dodaje da posjedovanje studija koji je napravio 'Casablancu' i mnoge druge povijesne filmove uključuje i emocionalnu dimenziju.
Kritičan je prema srozavanju filmske umjetnosti na generičan pojam 'sadržaja': 'To je kao da kažete da slika treba zadovoljiti potrebe čekaonice kod zubara.'
Podsjeća da Warner Bros ima povijest stvaranja filmova koji se bave temama svojeg vremena i često propituju status quo: 'Mrzio bih vidjeti da taj glas nestane i da se izgubi nasljeđe na kojem je studio izgrađen.'
Što bi Netflix dobio ako preuzimanje uspije?
Ako Netflix dovrši preuzimanje, stekao bi monumentalnu filmsku baštinu: od MGM klasika poput 'Čarobnjaka iz Oza' do RKO-ova 'Građanina Kanea', kao i cjelokupnu povijest Warner Brosa.
Orr upozorava da takvo nasljeđe zahtijeva više od tehnološkog ili komercijalnog pristupa. Zahtijeva razumijevanje kulture, odgovornost prema povijesti i svijest o tome što Warner Bros predstavlja u kolektivnoj memoriji: studio koji je često govorio istinu moćnima i oblikovao filmsku industriju hrabrim inovacijama.