Ljubavna priča Natalie Massenet, osnivačice Net‑a‑Portera i partnerice u fondu Imaginary Ventures, te poduzetnika Erika Torstenssona koji stoji iza brenda Frame, raspala se uz niz teških optužbi: ona tvrdi da ju je oštetio za 95 milijuna dolara, on uzvraća zahtjevom za skrb nad sinom i proziva je za neprimjereno ponašanje
Godinama su se predstavljali kao 'zlatni par' mode, u javnosti su slavili 'spoj stila i uma'’, vješto ispreplićući privatno i profesionalno sve do 20. kolovoza, kada je Natalie Massenet (60) predala tužbu protiv 14 godina mlađeg Erika Torstenssona (46) na Kalifornijskom višem sudu u Los Angelesu. Massenet tvrdi da ju je Torstensson tijekom veze 'izigrao' za oko 87 milijuna eura (95 milijuna dolara), koristeći njezin novac, kredibilitet i kontakte te prekršivši obećanja o povratu sredstava; u New Yorku on ovoga tjedna uzvraća zasebnim podneskom i traži skrbništvo nad sedmogodišnjim sinom, optužujući je za neprimjereno ponašanje.
Pravna ofenziva pretočila je privatnu priču para koji je godinama živio na visokoj nozi u javni obračun s reperkusijama za više kompanija i ulaganja povezanih s oboje.
Kako je sve počelo
Par svoju 'filmsku' epizodu upoznavanja smješta u London 2009., kada je Torstensson predložio muško izdanje 'Net‑a‑Portera' pod nazivom 'Mr Porter' i već bio kupio istoimenu internetsku domenu, a Massenet ga je angažirala za razvoj projekta. Ona je već tada važila za vizionarku online prodaje luksuza, nakon uredničkog staža u 'WWD‑u' i 'Tatleru' osnovala je luksuznu online trgovinu Net‑a‑Porter, dok je 14 godina mlađi Šveđanin odrastao na selu i nekadašnji natjecateljski plesač swinga, gradio karijeru kreativnog direktora i poduzetnika s velikim modnim kućama.
Godinama su privatno i poslovno ispreplitali: letovi privatnim zrakoplovima, druženja s Dashom Žukovom i Victorijom Beckham te garderoba s potpisima Valentino, Chanel i Oscar de la Rente postali su prepoznatljivi okvir njihove javne slike. U intervjuima su se obostrano hvalili; Torstensson je 2023. za Massenet rekao da je 'kraljica svega' i 'najpametnija i najdobrohotnija osob', prije nego što je malo kasnije prijatelju navodno poručio: 'Ona ide u rat.'
Godine 2010. Massenet je prodala 'Net‑a‑Porter' grupaciji 'Richemont' u transakciji procijenjenoj na 406 milijuna eura, pri čemu je, prema navodima, ostvarila oko 50 milijuna dolara, a potom se razvela. Nakon spajanja ‘Net‑a‑Portera’ s 'Yooxom' dala je ostavku, odlikovana je titulom Dame za zasluge u industriji, a 2017. s Nickom Brownom pokreće fond 'Imaginary Ventures', dok Torstensson 2012. lansira brend 'Frame' i širi marketinške poslove, uz približno 18,4 milijuna eura ulaganja oglašivačke kuće 'BBDO' u njegove brendove 2016.
Život na visokoj nozi
U 2020. sele u New York i kupuju kuću na Upper East Sideu za 23 milijuna eura, potom i susjednu kuću, uz imanje Donhead House u Wiltshireu i kuću na hamptonskoj Further Lane, koje mediji bilježe kroz raskošne interijere i uređenje.
Godine 2015., za svoj 50. rođendan, dovela je 150 prijatelja u Positano na talijanskoj Amalfijskoj obali. Bio je to vikend 'kakav nitko od nas nikada nije vidio', rekao je jedan Torstenssonov prijatelj. 'Sve je bilo učinjeno s ukusom, ali jednostavno grandiozno.' U svojoj tužbi gospodin Torstensson sada navodi da je događaj stajao 3 milijuna eura.
Par je obožavao ugošćavati, a Massenet je sve činila da se svatko osjeti dobrodošlim. Vikend na njihovu imanju na engleskom selu obično je uključivao tiskani plan rasporeda položen na krevete gostiju, odjeću koju je Massenet pripremila za tematske kostimirane zabave, bile to vile ili te 'disco sobu'.
'Sve je to bilo kao biti u filmu kojim režira Massenet. Vi ste u sporednoj ulozi. Erik je druga glavna uloga. Ali to je zapravo Nataliena predstava', rekao je za NY Times jedan njezin prijatelj.
Zabave su znale potrajati do kasno i ponekad uključivati konzumaciju droga, rekli su drugi koji su im prisustvovali. I Massenet i Torstensson bili su poznati po tome da bi izdržali dulje od svojih gostiju. 'Nadahnjujemo jedno drugo', rekla je gospođa Massenet za The New York Times 2023.
Tužba Natalie Massenet
Massenet tvrdi da je tijekom veze uložila više od 95 milijuna dolara u nekretnine, životni stil i poslovne troškove, oslanjajući se na ponavljana obećanja partnera da će sredstva vratiti 'kada dođe do likvidnosti', te da su njezin novac, ugled i mreža bili svojevrsni početni kapital koji je Torstenssonu omogućio da vlastita sredstva preusmjeri u vlasničke udjele današnje velike vrijednosti.
U podnesku navodi da je njegov udio u 'Frameu' procjenjivan oko 92 milijuna eura (100 milijuna dolara), da mu je osnovna godišnja plaća iznosila oko 1,4 milijuna eura, te da je rano ulagao u ‘Skims’ Kim Kardashian, navodno s vrijednošću udjela većom od 300 milijuna dolara, kao i u ‘Good American’, ‘Safely’, ‘Brady’ i druge projekte do kojih je, tvrdi, došao i zahvaljujući njezinim uvodima i kredibilitetu.
Pravna osnova tužbe obuhvaća povredu ugovora, prijevaru, doktrinu obećanja s osloncem (promissory estoppel), kao i zahtjeve zbog izazivanja duševne boli, uz traženje povrata uplaćenih iznosa i ‘pravičnog udjela’ u vrijednosti nastaloj takvim ulazima.
Prljavo rublje u javnosti
Tužba sadrži i teške osobne navode: preljube 'gotovo od početka’' priznanja ovisnosti o alkoholu, drogama i seksu, te redovito angažiranje prostitutki, pri čemu kao dokaz prilaže poruke za koje tvrdi da pokazuju nabavu opojnih sredstava i dopisivanje s anonimnim ženom koje šalju fotografije u rublju.
U njezinoj tužbi navodi se da je 'unajmio prostitutke u Los Angelesu samo nekoliko dana nakon što je par proslavio implantaciju embrija njihova sina surogat‑majci.'
On tvrdi da je Massenet rekla kako je seks 'samo 25 posto veze — mogu i bez njega.’
Ona tvrdi da je bila 'na intenzivnoj terapiji i da je morala uzeti osam tjedana dopusta s posla nakon šoka zbog Torstenssonova nedoličnog ponašanja'.
Navodi i trenutak prekida kada se, po povratku s puta u Los Angeles, partner ‘vratio hladan i distanciran', rekao da 'više nije zaljubljen' i da veza 'ne može dalje', nakon čega je, tvrdi, pronašla 'stari telefon' s 'neoborivim' dokazima o višegodišnjim aferama i uporabi kokaina, ekstazija i oksikodona.
Protuzahtjev Erika Torstenssona
Torstensson zasebno traži skrbništvo nad sinom Jetom, rođenim 2017. u Los Angelesu putem surogat‑majke i darivateljice jajne stanice, pritom opisujući Massenet kao osobu 'sklonu reflektorima' i 'kontroli' koja redovito uzima drogu i obilno pije, te da ponekad fizički plane. Navodi i da je jednom predozirala MDMA‑omna festivalu Glastonbury te da mu je grebala ruke do krvi, dok sebe predstavlja kao 'primarnog skrbnika' njihova djeteta, no za razliku od njezina podneska, njegov ne sadrži priložene poruke ni dodatne materijalne dokaze.
Reputacijski rizik
Ubrzo nakon što je tužba postala javna, 'Frame' je priopćio da se Torstensson 'povlači iz operativne uloge' radi osobnih pitanja, uz zadržavanje vlasničkog udjela, te da opisano ponašanje 'nije u skladu s vrijednostima' tvrtke. ‘Skims’ je poručio da opisano ponašanje 'nije u skladu s korporativnim vrijednostima't e naveo da je Torstensson 'vrlo mali, rani, manjinski dioničar', dok je član uprave John Howard istaknuo da 'Natalie nije u upravi i nije uključena u poslovanje' te marke.
S obzirom na navode o Torstenssonu i njegovoj uporabi droga te seksualnim navikama, rekli su brojni promatrači iz industrije, njemu bi moglo biti teško pronaći poslove visokog profila, barem u skorijoj budućnosti.
Odvjetnica Bonnie Eskenazi nazvala je tužbu Massenet 'osvetničkom i očito neosnovanom, bez obzira na štetu za obitelj', dok je glasnogovornik Massenet Torstenssonov protuzahtjev ocijenio 'neprimjerenom uporabom sudskog postupka' i 'osvetničkom kampanjom blaćenja' kao odgovorom na njezin zahtjev. Obje strane odbile su komentirati navode koji se odnose na konzumaciju opojnih sredstava i drugih osobnih optužbi.
Problem i za Torstenssona i za Massenet, jest to što tužba '‘nije ona vrsta izjave koju možete povući'.