PROMO

Bicikliranjem smanjite stres i poboljšajte zdravlje

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Popodnevno druženje s obitelji ili prijateljima, umjesto u kafiću, možete provesti na biciklu uz sporu vožnju koja ne izaziva napor i dozvoljava razgovor. Oni natjecateljskog duha će vjerojatno malo pojačati tempo vožnje te odrediti rutu i vrijeme koje je potrebno prijeći za pobjedu

Koliko god uživali u toplim ljetnim danima, svi zaljubljenici u biciklizam potvrdit će kako su nadolazeći, malo hladniji, jesenski dani idealni upravo za bicikliranje. Da biste uživali u vožnji biciklom i iskusili sve blagodati ove vrste rekreacije ne morate biti profesionalni vozač jer je sve što vam treba ispravan bicikl, kaciga, bočica s vodom i malo dobre volje.

Dobrobiti biciklizma u rekreaciji osim zabave su i podizanje kondicije, tonusa mišića, ubrzavanje metabolizma, smanjenje tjelesne težine te oblikovanje tijela. Redovita vožnja ima općenito povoljan utjecaj na zdravlje – može značajno smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti i visokog tlaka, povećati izdržljivost organizma, utjecati na poboljšanje probave i smanjiti stres.

Ako niste dugo vježbali, trening je najbolje početi laganom vožnjom u trajanju od 20 do 25 minuta dva puta tjedno te postepeno povećavati broj treninga. Kada trening postane prelagan potrebno je povećati duljinu vožnje odnosno trajanje treninga, a tek na kraju povećavati intenzitet treninga, odnosno frekvenciju rada srca.

Prema Hrvatskom biciklističkom savezu, biciklizam je najzahtjevniji sport, ispred triatlona, maratona, skijaškog trčanja i plivanja, stoga za vrijeme treninga biciklisti trebaju posebno paziti na hidraciju organizma i prehranu. Najbolji način hidracije organizma je vodom, a odličan izbor su i Dukat Fit mliječni proteinski napitci bogati proteinima.

Ako ste se pitali kako to da su biciklisti u pravilu uvijek mršavi to je zato što je njihova prosječna energetska potrošnja od 3600 do 5000 kcal na dan, što praktično znači da stalno moraju nešto jesti kako bi uspjeli podmiriti energetske i nutritivne potrebe. Prehrana biciklista prije natjecanja treba biti pomno isplanirana i u prosjeku jedan obrok bi trebao sadržavati 40% ugljikohidrata, 20-30% proteina i 30-35% masti.

Bilo da vas krasi natjecateljski duh ili više volite uživati u obiteljskoj vožnji na mrežnim stranicama Hrvatskog biciklističkog saveza (www.hbs.hr) možete pronaći raspored održavanja biciklističkih utrka. Jedna od najposjećenijih obiteljskih i natjecateljskih utrka u Zagrebu svakako je biciklistička utrka Dukat Fit i Dukatino utrka za djecu. Ovogodišnja će se utrka voziti u subotu, 16. rujna  na Jarunu, a prijaviti se možete putem online obrasca do 13. rujna. Uz rekreativce i iskusne bicikliste, koji voze sedam, odnosno 14 kilometara, Dukatino utrke za djecu okupljaju male ljubitelje pedaliranja, od 3 do 12 godina, u tri utrke. Svi sudionici na dar dobivaju natjecateljsku majicu, a pobjednike očekuju vrijedne nagrade Decathlona i Dukata. Od ove godine mali i veliki biciklisti s područja Zadra također su dobili priliku pridružiti se Dukat fit i Dukatino biciklističkoj obitelji.

 

 

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi