blog pedaliranje

[FOTO] Najviša livada u Hrvatskoj čarobni je kutak gdje sve izgleda kao da ste na drugoj planeti. Prava biciklistička poslastica

tportal

Izvor: Dražen Breitenfeld / Autor: montaža: Dražen Breitenfeld

Ljetnu vrućinu i sparinu tportalov bloger zamijenio je boravkom na najljepšoj i najvišoj livadi u Hrvatskoj. Lubenovac na Sjevernom Velebitu čarobni je kutak gdje sve izgleda kao da ste na drugoj planeti. Velebit i njegovo krško i zeleno carstvo pruža osvježenje preko dana i ugodan san po noći. Još ljepša jutra na desetak stupnjeva Celzija. Provesti dan na biciklu ili obilaziti Lubenovac obližnje vrhove koji su odavde kao nadohvat ruke bilo je pravo zadovoljstvo

Lubenovac je zapravo travnjačka udolina. Oko nje su brojne škrape, kukovi i vrhovi Velebita. Dolazak na Lubenovac je uvijek atraktivan. Visoki borovi koji kao da sežu do neba skrivaju dolinu. No, ubrzo ćete se provući do početka livade odakle se pružaju fenomenalni vidici. Da obiđete Lubenovac pješice treba sat vremena, a na prvu izgleda kao da ćete sve proći brzo. Livada je sačuvana, a tu su brojni ostaci suhozida, ljetnih stanova i šterni. Preko ljeta je ovdje nekada pasla stoka, pa su i stanovi koji su obnovljeni nazvani - Pastirski.

Na obližnjem Alanu je i planinarski dom i također Pastirski stanovi kojima upravlja NP Sjeverni Velebit. Ovdje je najljepši dio Alanske ceste koja prolazi kroz masiv Velebita. Tu se zaista može uživati i ovaj dio je za sve rekreativce. Makadam je fini i gotovo četiri kilometra cesta je gotovo na istoj visini, tada se naredna 4 kilometra spušta do ceste Krasno - Štirovača.

Izlet možete kreirati na primjer da krenete dalje koji kilometar prema Krasnom do Careve kuće i vratite se preko Lubenovca, te natrag na Alan. Kružna ruta duga je oko dvadeset kilometara. Makadami su malo grublji tako da se preporučuje mtb ili električni bicikl. Puno cvijeća i mirisa, te prizora za fotkanje ispunit će vrijeme pedaliranja, s obzirom na to da ćete često zastati, zbog prirode ili uživanja. To je dobro jer se ujedno odmarate, tako da se možete potpuno prepustiti užitku.

Ako volite kombinirati planinarenje i bicikl vrh Kiza je idealan za obilazak. Za malo vremena i uz malo napora izdići ćete se nad Velebit. S Alana se biciklom može do Štirovače što je svakako super bajk izlet. Ide se Alanskom cestom i dolaskom na asfaltnu cestu u Mrkvištu desno za Štirovaču. Bike tura nije teška i duga je 25 kilometara. Oni ambiciozniji mogu i do Bakovca i Kosinjske doline. No, za to se treba dobro spremiti i planirati cjelodnevni izlet.

Prijevoj Alan odlična je polazna točka za bike ture po Velebitu, ali i za đir do mora. Ako se poželite žege i kupanja. Cesta je asfaltirana i do Jablanca ćete stići za čas. Dvadesetak kilometara prijeći ćete za pola sata. Povratak neka bude čim prije u jutro ili kasnije popodne. Uspon je isto toliko dug, no i za spremnije bicikliste mogao bi potrajati dva sata. Treba se naime dići na 1400 metara nad morem i stići do Alana.

  • +4
  • +1

Sjeverni Velebit

Izvor: Dražen Breitenfeld / Autor: Dražen Breitenfeld

Prije povratka kući, ako boravite ovdje više dana, svakako navratite do Zavižana ili Baških Oštarija. Uz dobru pripremu i ova udaljena i poznata mjesta na Velebitu će biti osvojena s biciklom ili bez njega. Zašto ne otići na destinaciju automobilom i potom se voziti po brojnim udolinama gdje ćete se osjećati sigurno i ispuniti sva očekivanja i tako krenuti ususret doživljajima s bicikla? Tko neće do mora, svakako neka ode u Gacku dolinu. Bike ture su lagane, stignete i na vožnju čamcem ili na neku dobru pastrvu.

Na lifestyle testu imao sam gradski SUV Renault Captur i baš me zanimalo kako će se snaći u vrletima Velebita. Ne možemo se uvijek bez obzira na namjenu kupnje auta voziti po gradu ili auto cesti. Pokazao se i kao prav gorski vladar, a ne samo 'city car'. Iako nisam žutio po makadamima oko prijevoja Alan, te puta prema Lubenovcu i Carevoj kući, fino je gazio grublji put, a neravnine kojih je bilo obilje nije ni osjećao. Kao da mu paše malo kao i nama planinskog odmora i avanture.

  • +2

Renault Captur

Izvor: Dražen Breitenfeld / Autor: Dražen Breitenfeld

Iako benzinac model od 130 KS nije veliki potrošač. Uz puno vožnje po Zagrebu i Dalmatini i oko sto kilometara brdske vožnje, potrošnja je bila malo više od šest litara. Uz no što se dobije, Captur i nije preskup. Već prvi model je malo iznad 110 tisuća kuna. Atraktivan dizajn i boje, unutrašnjost s puno detalja koji vesele vozače. Prije svega središnji zaslon koji je i inače kod Renault vozila vrlo funkcionalan i atraktivan. Takav se pokazao i na planinskom foto sessionu u srcu Velebita.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!