BLOG: PEDALIRANJE

Električni bicikl za proboj po zagrebačkim cestama i uspon na Sljeme

26.07.2016 u 11:56

Bionic
Reading

Vožnja zagrebačkim ulicama često nalikuje na opasan slalom, a taj slalom može biti lakši i udobniji s električnim biciklom. A nakon ugodnog povratka s posla ne morate se uopće prepakirati za drugi bicikl i izlet na Sljeme: e-bajk je savršeno rješenje za uspon u kojem će raditi svi mišići koji trebaju, a pothvat ipak neće biti tako težak

E-bajkovi su zavladali biciklističkim svijetom. Vrlo su traženi u zapadnim zemljama, ali i kod nas. Zašto? Odgovor je vrlo jednostavan – korisni su svima, onima koji bi htjeli doći do posla, a da se baš ne 'preznoje', a opet su vozili i imali osjećaj kretanja i aktivnosti. Mogu se odlučiti na zahtjevniju i dužu rutu ili, što je još najčešći slučaj, žene lakše prate svoje partnere u njihovim adrenalinskim rutama. Mada ima i obrnutih primjera. Oni koji su vozili bicikl, a imaju 50 + mogu nastaviti svojim uobičajenim ritmom vožnje i aktivnog života. Ima još dosta razloga za i protiv, meni se na primjer pokazao idealnim da skoknem do Sljemena po vrlo hladnom vremenu. Nekako mi je ta dodana snaga e-pedeleca ulijevala samopouzdanje, a i htio sam isprobati ponašanje motora i baterije na težoj ruti u zimskim uvjetima. Na tržištu se pojavilo dosta e-bicikala i mnogi se žale da im baterije ne povuku ni četrdesetak kilometara po ravnom, čak i uz korištenje nižih stupnjeva dodane snage. Zato sam i htio vidjeti Boschov motor, koji je i najbolji bike motor, kako će savladati naše Sljeme. Za tu prigodu na raspolaganju mi je bio Cube cross Hybrid snage 250 Wh, a baterije 400 Wh. To je nova serija motora koju je napravio Cube. Vozio sam crossera s užim profilom gumama, ali dobrim gripom. Tako da je idealan za asfalt, ali moći ćete se bezbrižno voziti makadamom, pa čak i lagani off road.

Po zagrebačkim ulicama lagano sam se vozio u najnižem stupnju dodane snage, eko odnosno ekonomičnoj vožnji. Hladno je bilo očito više meni nego pedelecu. Već je po gradu pleo dobro, a osjetio sam i poboljšanje na bolje u prijenosu brzina. Bike je težak 20 kilograma, no u vožnji se ne osjeti. Lagan za upravljanje, idealan je partner svakom biciklistu. Odličan aluminijski okvir i suspenzijska vilica s lock-out funkcijom kao dodatkom udobnosti i sigurnosti jamstvo su užitku.

Fascinantno je kako pedelec i u najtežim uvjetima, pri usponu od oko 16 posto, sto posto mi je dodavao snagu. Primijetio sam da sam u turbo verziji ili 'drugoj brzini' išao 24 km/h, a znao sam da objektivno ne mogu više od 12 km/h. Kod manjih uspona probao sam i sport/ turbo sport verziju i rezultati su bili odlični. Vozio sam se po planinama skoro kao auti. Mislim da je u finišu uspon na Sljeme, kada sam inače na običnom MTB-u najsporiji i dugo mi traje penjanje po dosadnim serpentinama, s pedelecom bio brži jer me stimulirao do te mjere da je više izvukao od mene. I tako me učinio pred cilj ponosnim i punim snage. Iako me sunce malo ugrijalo na sunčanim, ali ledenim padinama, došao sam relativno 'izbalansiran' i po pitanju snage i osjeta. Bilo mi je jednostavno taman. Lijepo sam se vozio, nisam se umorio, proradio mi je biciklistički poriv i čak mi se učinilo da nisam bio 'mokar', što kada idem na Sljeme uvijek jesam. No hladnije vrijeme učinilo je svoje, pa se sve poklopilo.

Malo slikanja na Činovničkoj livadi bilo je idilično i da malo osjetim snijeg, ali ne na skijama. Nije pedelec za snijeg, pogotovo ne s tankim gumama, ali evo, može nas dovesti do bijele čarobne bajke. Odmor u Staroj lugarnici uz medicu i toplu juhu. Prije nego se zaledim pri spuštanju u Zagreb. Pozitivne misli. Prosječna brzina pri usponu je bila 16 km/h, uglavnom u opciji sport. Tako ispada da sam relaciju od Blizneca do Sljemena prešao za 45 minuta, što mi je ok. Vožnja nije trajala predugo, a znam uz zaustavljanja, doduše, voziti predugo i onda se još javi osjećaj da nikada neću stići. Pa još umoran pokušavam skratiti šumskim putem, pa još guram bajk i sve se oduži. Na pedelecu sam to brzo obavio, a na samom usponu sam potrošio manje od pola baterije. Ostatak je otišao na gradsku vožnju, pri spustu minimalno. Kada sam došao kući, na displeju je pisalo da je u bateriji još ima za dodanu energiju u duljini 29 kilometara, a do tada sam sveukupno prošao 40 kilometara.

Iskustvo spuštanja sa Sljemena uz malo vjetra i ne prevelik minus, bez zraka sunca i kroz klanac... Prvo sam vozio na 20 kilometara na sat pa, usprkos ski rukavicama, turbo majici i jakni, zakopčan do grla... nije išlo. Morao sam čak stati da se ugrijem. Nigdje mi konkretno nije bilo hladno. Ali valjda je taj osjet hladnoće baš bio užasan. Ali evo, spustio sam se. Poslije sam išao i manje od 10 km/h, što je iziskivalo stalno kočenje. Put preko Pantovčaka prema centru grada mi se činio kao vječan. Isplanirao sam da se ugrijem na Britancu ispod koje grijalice, ali nije radio ni jedan caffe, pa ni grijalica. Onda sam malo gurao bicikl, do prve bike staze do kuće. Nisam odmah doma uključio grijanje, nego sam raspremao stvari i lagano se uvukao u fotelju, zamotao se u deku i stabilizirao se. Pa sam i uživao u sumiranju rute i električnog bajka

Nisam spomenuo da bajk ima hidraulične kočnice. Amortizaciju na vilici sam imao zaključanu jer sam vozio po asfaltu. Pedelec je vrlo dobar e-bicikl za dulje dnevne vožnje i relaksirajuće izlete po okolnoj prirodi. Moglo bi se reći da je ugodan partner u pedaliranju. Boschov motor je suveren i sada shvaćam zašto slabo cure informacije o tome kako je napravljen. U novoj verziji baterija ima i 20 posto više kapaciteta. U ovoj godini izlaze još ljepše dizajnirani, pa ne izgledaju robusno i nepraktično. Sada je već to motor sa stilom. Novi displeji će također biti vrlo atraktivni, puni boja, pregledniji, s puno novih funkcija i informacija za bicikliste. Poput uparivanja s ostalim uređajima, mobitelima, pametnim satovima i sl. Također puno novina će biti u automatskom mijenjanju brzina, lakšem prijenosu pri startu i gradskoj vožnji. Tako je i moguća vožnja u opciji da bike i motor sam obavljaju prijenos prema zadanim parametrima.

E-bicikl je definitivno budućnost za mnoge. To je i ekološki pristup svima koji bi se kretali i lakše donijeli odluku o napuštanju vožnje autom do posla ako prelazite velike udaljenosti ili za savladavanje dosadnih uspona. Dobro bi došao i svima onima koji se zbog zdravstvenih ili drugih razloga ne mogu umarati. I za one koji prevoze više tereta, tj. osobnih stvari, na primjer pune bisage, laptop i sl. Jednostavno, kako je jedna čitateljica napisala, može se relaksirati, obići grad bez pol muke, a da joj je jezik nije do koljena. A opet utjehu u pedelecu mogu potražiti svi, pa i oni željni nečeg više, više vožnje i kilometara i udaljenijih ciljeva.

Više o e-biciklima i tehničkim karakteristikama modela Cube cross Hybrid pro 400 na www.keindl-sport.hr.