REVIJA DOBRIH FILMOVA

Vodič kroz sedmi dan MAXtv filmomanije

Bionic
Reading

Sedmi dan Filmomanije u Movieplex donosi dvije projekcije talijanskog filma 'Pobijedi' te još poneku priliku da ulovite atraktivne filmske naslove

SVI OSTALI
(Njemačka)
Redateljica: Maren Ade
Trajanje: 125 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 13:00, utorak 2.2. 21:00, srijeda 3.2. 13:00

Tridesettrogodišnja njemačka redateljica i scenaristica Maren Ade se filmom 'Svi ostali', prikazanim na prošlogodišnjem festivalu u Berlinu, potvrdila kao jedno od najperspektivnijih autorskih imena nove generacije njemačke kinematografije. Ta slojevita drama o krizi ljubavne veze mladog arhitekta i PR-ice jedne diskografske kuće donijela je redateljici Grand Prix žirija, a glumica Birgit Minichmayr nagrađena je Srebrnim medvjedom za najbolju žensku ulogu. Protagonisti filma, Chris i Gitti, borave na Sardiniji, u vili njegovih imućnih roditelja. Ona je strastveno zaljubljena u njega, dok se on doima prilično distancirano. Gitti ga često kritizira zbog njegove nesigurnosti po pitanju njegova talenta, što Chrisu prilično smeta. Susret s Chrisovim vrlo uspješnim kolegom i njegovom suprugom izazvat će buru u odnosu Chrisa i Gitti. Igrice koje su dotad igrali pretvaraju se u borbu za moć. Gitti pokušava poduprijeti svog dečka, a da pritom ne postane kao svi ostali. (I.S.)

POBIJEDI!

(Italija/Francuska)
Redatelj: Marco Bellocchio
Trajanje: 128 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 16:00, srijeda 3.2. 13:00 i 21:00

Ugledni talijanski veteran Marco Bellocchio posljednjih se godina ponovno vratio u punu umjetničku formu, a povijesna drama 'Pobijedi!' nastavlja renesansu njegove karijere. Bellocchio u ovom filmu prikazuje sudbinu Ide Dalser, žene koja je od 1914. do 1916. godine bila u vezi s budućim fašističkim diktatorom Benitom Mussolinijem. Kada su se upoznali, ona je bila vlasnica uspješnog salona za uljepšavanje, a on siromašni agitator s velikim političkim ambicijama. Krajem 1915. godine, Ida rađa sina Benita, kojeg je Mussolini priznao, no sljedeće godine on se odlučuje oženiti drugom ljubavnicom i što se više uspinje na ljestvici moći, sve se više odriče bilo kakvih veza s Idom i sinom... Maestralna Bellocchijeva režija i iznimno uvjerljiv nastup Giovanne Mezzogiorno u ulozi Ide razlozi su zbog kojih je 'Pobijedi!' film koji se ne propušta. (I.S.)


BIJELA VRPCA

(Austrija, Njemačka, Francuska, Italija)
Redatelj: Michael Haneke
Trajanje: 144 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 21:00, subota 30.1. 21:00, nedjelja 31.1. 16:00, srijeda 3.2. 16:00

Hrvatska publika dobro je upoznata s opusom Michaela Hanekea, genijalca i filmskog provokatora iz Austrije, kako zbog klasika 'Pijanistica' i 'Skriveno', tako i zahvaljujući nedavnom remakeu njegove uznemirujuće 'home invasion' sage 'Funny Games', što je osobno snimio po drugi put za potrebe američke publike, ali i za sve one koji nisu u stanju gledati filmove koji nisu na engleskom jeziku. Haneke se vraća motivu problematične djece i europskoj klimi, ali ovog puta s posve drugačijim oružjem od većine dosadašnjih - 144 minute dugom crno-bijelom dramom čija je radnja smještena u malo selo na sjeveru Njemačke, tek koji mjesec prije izbijanja Prvog svjetskog rata. Način na koji Haneke gradi u osnovi klasičnu priču o serijskim ubojstvima/maltretiranjima u maloj zajednici, s hrpetinom nevjerojatno dobrih dječjih glumaca, jedinstven je, a Haneke ga opisuje kao 'film o rađanju terorizma', iako je on u isto vrijeme i više od toga. Stoga nije čudo da je 'Bijela vrpca' osvojila i prestižnu Zlatnu palmu u Cannesu 2009. godine, pa čak i Zlatni globus za najbolji strani film! (V.G.)

PRAH VREMENA(Grčka, Italija, Njemačka, Francuska, Rusija)
Redatelj: Theodoros Angelopulos
Trajanje: 125 min.
Termini prikazivanja: utorak, 2.2. 13:00, četvrtak, 4.2. 21:00

Zlobnici će reći da legenda grčke kinematografije 35 godina nije snimila natprosječan film, još od 'Putujućih glumaca', kojima je ušao u razred kultnih autora. No kanski žiri 1998. nije mislio tako, pa mu je dao Zlatnu palmu za 'Vječnost i jedan dan', a osebujni autor vratio se prošle godine na Berlinale ovim filmom, premijerno prikazanim izvan konkurencije festivala. U ovom neobičnom putovanju kroz vrijeme i prostor William Dafoe utjelovljuje američkog redatelja grčkog porijekla imena A., koji se vraća u Europu i kreće u potragu, kako to kod Angelopulosa uvijek biva, za svime što ga je ikad tištilo – prošlošću, obitelji, besmislom nacionalnog identiteta, ljubavlju i, dakako, filmom. Uz suptilnu autobiografsku notu koju sinopsis sugerira, širina tema i referenci koje film nudi zasigurno će zadovoljiti publiku željnu snažnog umjetničkog doživljaja, a treba napomenuti da je ovo drugi dio Angelopulosove trilogije o povijesti helenizma kroz ljubav, pa ćemo se za konačan zaključak strpjeti do njezina završetka. (B.S.)

RICKY
(Francuska, Italija)
Redatelj: Francois Ozon
Trajanje: 90 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 13:00, petak 29.1. 19:00, nedjelja 31.1. 13:00, srijeda 3.2. 19:00

Dobar dio kritičara inzistirao je na guranju Francoisa Ozona (koji se eksplicitno izjašnjava kao gay) u ladicu angažiranih redatelja koji progovaraju o problemima LGBT populacije. Nakon proboja s uzbudljivim trilerom 'Bazen' (2003) Ozon se odlučio otresti etiketiranja, a sudeći po 'Rickyju', nominiranom za Zlatnoga medvjeda, to mu prilično dobro ide. Film je to s dva lica – počinje kao socijalna drama o djevojci zaposlenoj u tvornici kozmetičkih preparata koja se zaljubljuje u kolegu, a plod njihove ljubavi – čudesan dječak Ricky, kojemu izrastaju krila – odvodi film u bajkovito-fantastičnom smjeru kakav smo već vidjeli u, primjerice, 'Donnieju Darku'. Ravnotežu između stvarnosne i halucinogene razine održava ponašanje majke i reakcija sredine na čudnovatog dječaka, a rasplet filma možda nije najsretnije riješen, ali će vam ipak ostaviti toplinu oko srca. (B.S.)

DIVLJE TRAVKE
(Francuska/Italija)
Redatelj: Alain Resnais
Trajanje: 104 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 19:00, nedjelja 31.1. 19:00, srijeda 3.2. 19:00

Francuski redatelj Alain Resnais, nedvojbeno jedan od divova svjetske kinematografije 20. stoljeća, ne posustaje ni u poznim godinama života. Autor klasika kao što su 'Hirošima, ljubavi moja' (1959) i 'Prošle godine u Marienbadu' (1961, često uvrštavan u izbore najboljih filmova svih vremena) nakon navršene 80. godine snimio je čak tri filma, a prošlogodišnji 'Divlje travke' imao je premijeru na festivalu u Cannesu mjesec dana prije redateljeva 87. rođendana. Zašto toliko spominjanje autorovih godina? Prije svega zato što su mnogi kritičari ustvrdili da s 'Divljim travkama' Resnais potvrđuje da još zaslužuje da ga se uvrsti među najinovativnije aktivne francuske redatelje. Priča prati neobičnu romansu dvoje sredovječnih ljudi, imućnog oženjenog muškarca i neudane zubarice, a u Resnaisovu intrigantnom izlaganju s romantikom se isprepliću elementi trilera i komedije. 'Zavaravajuće jednostavan i elegantan film koji će, međutim, sa svakim novim gledanjem otkriti nova značenja i dubine', napisao je kritičar Screen Internationala. (I.S.)

SVI SMO SUPER
(SAD, Italija)
Redatelj: Kirk Jones
Trajanje: 99 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 13:00, ponedjeljak, 1.2. 13:00, utorak, 2.2. 19:00, srijeda, 3.2. 21:00

Scenaristi su skupi i stalno nešto štrajkaju, pa je Hollywood u potrazi za inspiracijom stigao već do samog dna bačve europske filmske arhive. Remake je tako doživjela i relativno opskurna obiteljska drama Giuseppea Tornatorea s početka devedesetih, koja se u holivudskoj inačici diči glumačkim velikanom Robertom De Nirom u glavnoj ulozi, no ne mijenja osnovnu premisu izvornika. Skrhani otac pod stare dane kreće u potragu za vlastitim identitetom unutar disfunkcionalne obitelji, upoznajući suprugu i djecu koje nikad zapravo nije upoznao kroz niz gorko-slatkih situacija. Formula klasična, rezultat laka i ne odveć zahtjevna, ali emocionalna obiteljska drama s kojom se, unatoč blagom art odmaku, nije teško identificirati. (B.S.)