FANTAZIJA I EGZOTIKA

Vodič kroz peti dan MAXtv filmomanije

Bionic
Reading

Petog dana MAXtv Filmomanije očekuje nas jedina izvedba filma 'Legija' te ponovni susret sa zaljubljenim dobročudnim divom u filmu 'Gigante', pomaknutim animiranim svijetom gospodina Lisca, egzotičnom peruanskom kinematografijom i pokojim fantastičnim putovanjem među vampire

'SVI SMO SUPER'
(SAD, Italija)
Redatelj: Kirk Jones
Trajanje: 99 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 13:00, ponedjeljak, 1.2. 13:00, utorak, 2.2. 19:00, srijeda, 3.2. 21:00

Scenaristi su skupi i stalno nešto štrajkaju, pa je Hollywood u potrazi za inspiracijom stigao već do samog dna bačve europske filmske arhive. Remake je tako doživjela i relativno opskurna obiteljska drama Giuseppea Tornatorea s početka devedesetih, koja se u holivudskoj inačici diči glumačkim velikanom Robertom De Nirom u glavnoj ulozi, no ne mijenja osnovnu premisu izvornika. Skrhani otac pod stare dane kreće u potragu za vlastitim identitetom unutar disfunkcionalne obitelji, upoznajući suprugu i djecu koje nikad zapravo nije upoznao kroz niz gorko-slatkih situacija. Formula klasična, rezultat laka i ne odveć zahtjevna, ali emocionalna obiteljska drama s kojom se, unatoč blagom art odmaku, nije teško identificirati. (B.S.)

GIGANTE (Urugvaj, Argentina, Njemačka, Španjolska)
Redatelj: Adrián Biniez
Trajanje: 84 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 19:00, ponedjeljak 1.2. 13:00, četvrtak 4.2. 19:00

'Triler s dušom' argentinskog redatelja Adriana Binieza prati opsesiju Jerea, dražesnog diva zaposlenog u nadzornom odjelu velikog supermarketa u glavnom urugvajskom gradu Montevideu, koji se potajno zaljubljuje u jednu od čistačica te svoju simpatiju s nadzornih kamera seli u stvarni život. Jere osvaja svojom pojavom 'jednog od nas' – sramežljivog momka u tridesetima kroz čiju se ljubav prema njujorškom hardcoreu i svakodnevne vožnje na periferiju u gradskom autobusu provlači i kritika kapitalizma. Napetost, ali i suptilnost kojima nas redatelj vodi kroz priču o simpatičnom mrgudu podsjeća istodobno na vrhunske stalker thrillere, ali i tople, emocionalne filmove kakvi su nam već stizali s južnoameričkog kontinenta. Napomenemo li da je film osvojio Srebrnog medvjeda i nagradu za najbolji debitantski film na prošlogodišnjem Berlinaleu, 'Gigante' postaje neizostavno štivo za ljubitelje velikih malih filmova. (B.S.)

NEKA UĐE ONAJ PRAVI
(Švedska)
Redatelj: Tomas Alfredson
Trajanje: 115 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 16:00, petak 29.1. 21:00, ponedjeljak 1.2. 16:00, četvrtak 4.2. 16:00

Iz sve te današnje vampiromanije, raznoraznih 'Sumraka' i 'Vampirskih dnevnika', kao apsolutni favorit kritike i onog dijela publike koji traži od filma nešto više od prosječnog ljubavnog romana iskinutog sa stranica ženskog magazina i začinjenog krvavim očnjacima, iskočilo je upravo ovo švedsko remek-djelo, zapravo još jedna adaptacija vampirskog romana koji je 2004. godine napisao John Ajvide Lindqvist. Filmska verzija Tomasa Alfredsona briljantno je izbalansirala romantični element klasične priče o odrastanju te krvavu vampirsku ambalažu, pričom o Oskaru, inteligentnom dvanaestogodišnjaku i žrtvi školskog nasilja, kojem iznenada pomogne tajanstvena djevojčica Eli – zapravo ostarjela vampirica u tijelu djeteta! Sve je to besprijekorno režirano, s odličnom dječjom glumom i bajkovitom, koliko i zastrašujućom snježnom atmosferom. Što drugo reći, osim – okanite se mediokritetskih vampirskih poluproizvoda koji su zatrpali kina i televiziju pa pustite da u vaš život uđe onaj pravi! (V.G.)

'JA, DON GIOVANNI'
(Italija, Španjolska)
Redatelj: Carlos Saura
Trajanje: 127 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 13:00, ponedjeljak, 1.2. 16:00

Španjolski veteran Carlos Saura inspiraciju za film 'Ja, Don Giovanni' pronašao je u tankoj liniji koja dijeli kazališnu stvarnost od one koja se odvija iza zastora. U tom spoju odigrava se prava melodrama, prepuna ljubavnih spletki i ljubomornih ispada, lakih žena i nevjernih muževa, a junak oko kojega se isprepliću konci je Lorenzo da Ponte, autor libreta za Mozartovu operu 'Don Giovannni'. Film pomalo površnih zapleta, tipičnih za žanr na koji se referira, nudi izuzetno dojmljivu i raskošnu fotografiju kojom odlično dočarava Mozartovo i Da Ponteovo vrijeme, a sve umotano u jedinstvenu Amadeusovu glazbu. Idealno za bijeg u prostore ležerne barokne raskoši. (I.T.)

'MLIJEKO TUGE'
(Španjolska, Peru)
Redateljica: Claudia Llosa
Trajanje: 95 min.
Termini prikazivanja: nedjelja, 31.1. 19:00, ponedjeljak, 1.2. 19:00, utorak, 2.2. 13:00, četvrtak, 4.2. 19:00

Za početak, što znate o peruanskoj kinematografiji? Već sama znatiželja trebala bi biti dovoljna da pogledate 'Mlijeko tuge', jedan od ne pretjerano puno filmova koji godišnje dolaze iz Perua, a još ako znate da je upravo ova peruanska drama osvojila Zlatnog medvjeda, iako je bila prvi film iz te zemlje koji je ušao u konkurenciju prestižnog filmskog festivala u Berlinu (a smiješi mu se i Oscar), ostaje vam još samo da potrčite u kino! 'Mlijeko tuge' u osnovi je film o zlostavljanju žena, ali taj tragični motiv ispričan je kroz prizmu političkih zbivanja u zemlji, kada su se tijekom osamdesetih sukobile vladine snage s maoističkim ustanicima Sendero Luminoso. Kada je rat došao do glavnog grada Lime, 1990. godine, nastao je potpuni kaos, a serijska silovanja žena koje se počinili gerilci nisu samo obilježila žrtve do kraja njihovih života, već su traume prenesene na njihovu djecu – preko mlijeka iz grudi zlostavljanih majki! 'Mlijeko tuge' tako je psihološka i sociološka studija korištenja silovanja kao jednog od strašnijih oružja rata, itekako bliska mračnim iskustvima našeg podneblja tijekom devedesetih. (V.G.)

FANTASTIČNI GOSPODIN LISAC
(SAD)
Redatelj: Wes Anderson
Trajanje: 87 min.
Termini prikazivanja: četvrtak, 28.1. 13:00, subota, 30.1. 19:00, utorak, 2.2. 21:00

Nakon urnebesnih filmova 'Obitelj čudaka', 'Život pod morem' i 'Darjeeling d.o.o.', Wes Anderson odlučio je dio svoje bogate imaginacije udahnuti i svijetu animiranih junaka. Naslonivši se na roman o liscu Foxu Roalda Dahla, autora dječjeg hita 'Charlie i tvornica čokolade', Anderson je, ne iznevjerivši vlastitu poetiku, napravio animirani film za djecu koji se još glasnije obraća odraslima. Gospodin Fox, prefrigan, podmukao, a šarmantan glavni junak, muku muči s konkretnim problemima - spajanjem kraja s krajem, ali i čuvanjem vlastite glave, odnosno repa, daleko od bajkovitih diznijevskih svjetova. I sve to u tipičnoj andersonovskoj atmosferi uz obilje pomaknutog humora i začudnih likova. Idealno za obiteljsko združivanje snaga. (I.T.)

LEGIJA
(SAD)
Redatelj: Scott Stewart
Trajanje: 100 min.
Termini prikazivanja: ponedjeljak, 1.2. 21:00

Još od prvih vijesti o filmu, 'Legija' je bio jedan od najočekivanijih spojeva dvaju trenutačno iznimno popularnih žanrova – fantazije i akcije. A za to nisu zaslužni ni poznati glumci (nema gotovo nijedne zvijezde, osim možda veterana Dennisa Quaida, koji je prestao biti zvijezda prije 15 godina), niti veliko redateljsko ime u stolcu s megafonom (režirao ga je praktički anonimni Scott Stweart), no sama premisa zvučala je itekako zanimljivo, a kad se u kinima pojavio i foršpan, bilo je jasno – svi ljubitelji postapokaliptičnih filmova doći će na svoje! Pa ako volite ne pretjerano optimistične trilere s biblijskim motivima, nećete propustiti ni 'Legiju', priču o čovječanstvu koje je izgubilo božju milost, zbog čega mu prijeti apokalipsa. No jedan pali anđeo smilovao se ljudima pa daje sve od sebe da bi nas spasio, a sve to pomoću nimalo tipičnih heroja koji se okupe u jednom malom restoranu u američkoj pustinji... (V.G.)

PROROK
(Francuska, Italija)
Redatelj: Jacques Audiard
Trajanje: 150 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 21:00, subota 30.1. 16:00, ponedjeljak 1.2. 21:00, utorak 2.2. 16:00

Amerikanci su se možda i proslavili žanrom zatvorskih drama, ali sada je došao red na Francuze da pokažu kako se to stvarno treba raditi – ili barem drukčije od onoga na što smo navikli gledajući holivudsku ponudu. 'Prorok' Jacquesa Audiarda zasluženo je osvojio Grand Prix na lanjskom Cannesu, kao impresivna, prljava i beskompromisna priča o mladom Arapinu (sjajni Tahar Rahim) koji se iza rešetaka poveže s neprijateljski raspoloženim rasističkim Korzikancima pa zahvaljujući svojoj inteligenciji počinje neočekivani uspon od iskorištavane žrtve do genijalnog manipulatora. U paketu dolazi ne samo gorka zatvorska zbilja, ispresijecana prizorima šokantnog psihičkog i fizičkog nasilja, već i Audiardovo savršeno rukovanje stilom, koje balansira između klasičnog depresivnog sivila i postmodernog arta. Sve to rezultira jednim od ponajboljih spojeva drame i gangsterske prljavštine viđenim u dugo, dugo vremena. (V.G.)

U nastavku pogledajte cjelokupni raspored projekcija, koji možete pronaći i na službenoj stranici festivala