FOR FESTIVAL, DAN TREĆI

Tame Impala i James Blake očarali Hvar

24.06.2013 u 08:46

Bionic
Reading

Očaravajućim nastupima dviju ponajvećih atrakcija FOR festivala, australskih psihodeličara Tame Impala i britanskog elektroničkog soul inovatora Jamesa Blakea, okončano je prvo izdanje ovog trodnevnog glazbenog iskustva, za koje se nadamo da neće biti i posljednje

Uz dužno poštovanje izvođačima koji su nastupili prva dva dana, najveći magneti za dolazak publike na FOR festival ipak su bili headlineri posljednjeg, trećeg dana – Tame Impala i James Blake. Oba mladića (glavni autor, pjevač i gitarist Tame Impale Kevin Parker ima 27, a Blake 25 godina) prepoznata su među ponajvećim glazbenim inovatorima današnjice, jer posjeduju nevjerojatan autorski i izvođački talent, temeljeći izričaje na spajanju onog najljepšeg iz prošlosti s glazbenim iskorakom u budućnost. I dok Parker cilj postiže naslanjajući se na tradiciju melodične i pitke psihodelije, dajući joj boju i miris modernog, James Blake svoj nevjerojatni, krhki i zaneseni soul glas umotava u slojeve futurustičke elektronike, hip hopa i dubstepa.

U boj dva vrhunska glazbenika nepretenciozno i šarmantno su nas uveli Norvežani Young Dreams. Šteta je što je njihov spoj vokalne melodioznosti Polyphonic Spree (ili čak Fleet Foxes) s razbarušenim elektro-pop-prog rockom na tragu Of Montreal prošao gotovo potpuno nezamijećeno.

Publika uživa u nastupu Tame Impala


Podij kluba Veneranda na Hvaru polako se počeo popunjavati izlaskom Tame Impale, koji su pod savršenom mjesečinom održali vjerojatno jedan od najintimnijih koncerata ikad. I sam Kevin Parker, opušteno raspoložen kao i svi drugi gosti FOR-a, konstatirao je kako ga sve skupa podsjeća na tulum na bazenu, budući da su prvi redovi bili uistinu sastavljeni od ljudi koji su se njihali na rubu istog. Tu nije stao s duhovitostima: negdje na polovici koncerta demonstrirao nam je svoj walkie-talkie mikrofon, šaleći se kako ga je kupio u zračnoj luci, i pozivajući ljude da ga pronađu na kanalu br. 7, ako slučajno imaju walkie-talkie parnjak. A da bi i publika dala svoj doprinos ludorijama, pobrinuo se jedan mladić umotan u zastavu festivala koji se preko bazena popeo na pozornicu i zaplesao.

Tame Impala 'Music to Walk Home By'


Kad je riječ o glazbi, Tame Impala su odsvirali ponešto skraćenu set listu u odnosu na svoje recentne festivalske nastupe, ali zato ništa manje nabijenu emocijama, ležernošću i vrhunskim sviračkim umijećem svih članova benda, predvođenih bosonogim Parkerom koji je nježno skakutao između dvadesetak gitarskih pedala. Nekoliko pjesama, poput 'Mind Mischief' i 'Keep on Lying', izvedeno je u alternativnim verzijama, što pokazuje da bend ne želi zvučati dosadno i evoluira svakom koncertnom izvedbom. Ipak, vrhunci koncerta bili su himnična 'Apocalypse Dreams' i raspuštena 'Half Full Glass of Wine' kojom po tradiciji zatvaraju svirke. Podsjećamo – Tame Impala su 11. kolovoza na Szigetu u Budimpešti, a 12. kolovoza u Kinu Šiška u Ljubljani, i još nije kasno da se ovog ljeta uvjerite u njihovu moć.

James Blake, 'To The Last'

A onda je, nakon polusatnih priprema, na pozornicu stupio dječarac koji je, uz pomoć još dva dječarca, istopio srca više stotina prisutnih i – čulo se među domaćima – blago zabrinuo neke lokalne pripadnike organa reda. Kako je to moguće? James Blake u sebi ima vještinu klasičnog kompozitora, koju nadograđuje maštovitim eksperimentima s loopanjem vlastitog čarobnog glasa, istraživanjem boja i emocija koje prenosi više različitih klavijatura, ali i brutalnim brujanjem basova iz subwoofera koji su mogli iznervirati ponekog elitnog posjetitelja sunčanog otoka.

Tijekom prve dvije pjesme bend se međusobno nije čuo na monitorima, a kad je takva sofisticirana glazba u pitanju, i najmanja smetnja može otežati. No James i dvojica izvrsnih multiinstrumentalista vrlo brzo su okrenuli stvar u svoje ruke, kombinirajući plesne rave eksperimente poput 'CMYK' s do suza potresnim izvedbama balada poput 'To the Last', 'Limit to Your Love' ili dramatično prearanžirane 'The Wilhelm Scream'. Jedan emotivac iz publike toliko je doživio 'Retrograde' da nije mogao odoljeti da ne skoči u već spomenuti bazen pored pozornice, pa je James spustio loptu s 'A Case of You', prekrasnom obradom Joni Mitchell kojom redovito, sam, skroman i nježan, zatvara jednosatni nastup.

Publiku je iz Venerande ispratio Danielle Baldelli, izumitelj Cosmic Disca, no njegov napor u iskopavanju još jednog korijenskog trenda plesne glazbe iz mrtvih ipak je bio samo fade-out Tame Impale i Jamesa Blakea. Bilancu FOR festivala svodit ćemo nekom drugom prilikom, no večerašnji nastupi bili su kruna predivnog glazbenog putovanja, u kojemu su na rajskoj lokaciji podjednako uživali i posjetitelji i glazbenici. A ako se ono zbog bilo kakvih okolnosti ne nastavi iduće godine, barem ćemo biti svjesni da smo mu svjedočili u njegovom neponovljivom izdanju.