SOCIOLOGIJA I PARTY SCENA

Kompletni prikaz utjecajne subkulture

11.10.2013 u 10:19

• +3

Promocija knjige 'Sociologija i party scena'

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Sve što ste oduvijek htjeli saznati o rave sceni, a niste se usudili pitati' mogao bi komotno biti podnaslov knjige 'Sociologija i party scena' Rašeljke Krnić i Benjamina Perasovića koja je sinoć promovirana u Malom pogonu Tvornice kulture koji je pak bio premalen za svu zainteresiranu publiku

Pred više od 200 zainteresiranih posjetitelja, sinoć je u Malom pogonu Tvornice kulture predstavljena knjiga 'Sociologija i party scena' Rašeljke Krnić i Benjamina Perasovića. Rašeljka Krnić, koja je doktorirala 2012. na temi 'Postsubkulturne teorije, elektronska glazba i mladi u Zagrebu' zajedno je s poznatim sociologom Benjaminom Perasovićem koji, između ostalog, na odjelu sociologije Hrvatskih studija drži izborni kolegij 'Subkultura mladih', napisala ovu knjigu koja bi se mogla nazvati i svojevrsnom biblijom party scene u Hrvata. Tko već od ranije prati rad Benjamina Perasovića, zna da nije riječ o suhoparnom znanstvenom ostvarenju, a osim toga, i Rašeljka i Ben aktivni su sudionici party scene gotovo od samih početaka pa k tome ovu knjigu treba promatrati kroz više slojeva, kako je uostalom i napisana.

Kroz šest poglavlja 'Sociologija i party scena' pokriva 'Pojam subkulture: od Chicaga do Birminghama', 'Postsubkulturne teorije i novi pojmovi', 'Postubkulturne teorije i rave kultura', 'Naznaka nastanka glavnih glazbenih pravaca i rave kulture', 'Rave kultura i scena elektronske glazbe u zagrebu i 'Sociologija i party scena' uz napomenu da postoje i dijelovi koji se odnose na same glazbene pravce i potpravce elektronske glazbe, kao i dijelovi o drogama na sceni i posebno zanimljiv dio o ženama, rodnim odnosima i seksualnosti u rave kulturi. Ovaj odličan i opsežan (400 stranica) prikaz jednog kompletnog subkulturnog pokreta koji je obilježio proteklih 20 godina domaće i svjetske scene, prvi je ovakav prikaz koji su napisali znanstvenici.

Uz teorijsko razmatranje i analizu suvremenih paradigmi na području sociologije mladih, 'Sociologija i party scena' Rašeljke Krnić i Benjamina Perasovića nudi empirijsku ilustraciju osnovnih teorijskih pitanja na primjeru scene elektronske glazbe u Zagrebu, na temelju podataka dobivenih kvalitativnim istraživanjem (fokus grupe, individualni polustrukturirani intervjui, metoda promatranja uz sudjelovanje). Dovođenjem u vezu empirijskog sadržaja i temeljnih pojmova i koncepta suvremene sociologije mladih ukazuje se i na problem teorijskog uopćavanja nalazeći elemente i subkulturnog i postsubkulturnog kao odrednice različitih oblika povezivanja mladih na sceni elektronske glazbe u Zagrebu.

Na prigodnom predstavljanju knjige govorili su autori Benjamin Perasović i Koraljka Krnić, Kruno Lokotar u ime naklade Ljevak, kao izdavač ovog djela te glazbeni kritičar Ilko Čulić (koji je nakon promocije održao DJ set elektronske glazbe kroz povijest) i dr. sc. Ines Prica, znanstvena savjetnica Instituta za etnologiju i folkloristiku koja se osvrnula na sociološki značaj i veličinu ovoga djela.

Svakako treba dodati da je pogovor knjizi napisao japanski filmski redatelj, glumac, scenarist i producent Toshiya Ueno; iz tog pogovora: 'Techno plemena ili oni koje ne zadovoljavaju konvencionalno ustaljeno društvo i masovnu senzibilnost te imaju poteškoća u identifikaciji s njima, smislit će i generirati alternativne strojeve i aparate tako što će se oslanjati na razne kombinacije alata i opreme. Techno plemena će biti 'stroj u nastajanju' sa svojim afektivnim tijelom koje pleše. I svi dodaci zvučnom sustavu (PA) za zvučno polje kao što su mikser, gramofoni, vizualna i svjetlosna oprema, kompjutori i elektronske naprave omogućuju nam egzodus iz potrošačkog društva ili 'društva spektakla' – barem privremeno – ili nam daju priliku da se povučemo iz/u njega.'