DANI'EL

Globalni uspjeh upornog profesora

19.01.2014 u 14:26

Bionic
Reading

Njegov debi album 'The Book', koji je objavila njemačka diskografska kuća Conzoom Records, dospio je na sam vrh electro charta na Deezeru. Pohvalne recenzije stigle su iz Billboarda i Spina, producent Brian Cox hvali ga na sva usta, a i sam Danijel Majcen više je nego zadovoljan postignutim uspjehom

Kada ste se prije dvije godine pod pseudonimom Dani'el pojavili na sceni, dosta je ljudi ostalo zbunjeno vašim pojavljivanjem. Dok su razmišljali gdje bi vas smjestili, vi ste već dospjeli na Top 15 njemačke electronic chart i na švedske top ljestvice singlom 'Safe'. Kako je tekao put od snimanja albuma do dolaska na međunarodne top ljestvice?

Bavim se glazbom od svoje sedme godine. Nakon završene Muzičke akademije shvatio sam da mi predavanje u školi nije dovoljno da se kreativno izrazim te sam se odvažio na snimanje prvog singla 'Jedan tren'. Nakon godinu dana stvaranja glazbe na hrvatskom, osjetio sam poriv i želju učiniti svoju glazbu dostupnijom daleko većem slušateljstvu i počeo pisati na engleskom jeziku, čime su stvari same po sebi sjele na svoje mjesto. Singl 'Safe' je nastao sasvim slučajno i to preko društvene mreže Twitter gdje je Saša Fišter objavio link sa svojom demo snimkom i zamolio me da na postojeći aranžman smislim melodiju i tekst. Akordi su mi odmah sjeli te sam počeo pjevušiti melodiju. Nakon što sam snimio demo, shvatili smo da smo napisali hit. Angažirao sam producenta Alberta Kolera da napravi produkciju i mix, jer sam znao da razmišljamo slično i da pratimo iste trendove u glazbi. Režiju spota potpisuje Marko Grubišić koji je na pravi način znao vizualno prikazati moju glazbu i umjetničke ideje. Reakcije su bile daleko iznad očekivanja. Godinu dana je prošlo od snimanja do kompilacije 'Electropop' Conzoom Recordsa, gdje se pojavio istoimeni singl koji su vrlo brzo zapazili urednici brojnih inozemnih radijskih postaja. Pozitivne reakcije na prvu pjesmu potaknule su me da nastavim raditi na novoj glazbi te sam angažirao poznatog svjetskog producenta Bryana Coxa. Zatvorili smo se u studio na dva mjeseca, radili na aranžmanima i produkciji pjesama koje sam već ranije napisao i tako je nastao album prvijenac ‘The Book’ u izdanju njemačkog nakladnika Conzoom Records. Kad kažu da je put trnovit do uspjeha, moram priznati da je. Najviše iscrpljuje čekanje i traženje suradnika, od producenata do nakladnika te tko je spreman objaviti, napraviti promociju itd.


Njemačka diskografska kuća Conzoom Records, specijalizirana za synth pop, prilično se hvali vašim albumom 'The Book' i na svojim stranicama nudi streaming vašeg albuma. Jesu li oni bili vaš prvi izbor ili su samo jedni od mnogih koje ste kontaktirali i koji su zagrizli?

Nakon što se videospot 'Safe' pojavio na društvenim mrežama, moj dugogodišnji prijatelj Danijel Levatić primijetio je stvar te me kontaktirao da mi može pomoći oko izdanja. U međuvremenu, s različitih strana su mi dolazile ponude za pomoć, od producenata, urednika, međutim, ubrzo se ispostavilo da su to samo pusta obećanja te sam zamolio Danijela koji je strpljivo čekao da pošalje singl u Conzoom Records. Nakon Electropop kompilacije, Conzoom Records je htio čuti ostatak materijala, koji im se sviđao te smo ubrzo nakon toga potpisali licencirani ugovor.

Vrlo brzo nakon singla 'Safe' Dani'el je postao prepoznatljiv izvođač od Meksika do Rusije, dok su mnogi relevantni magazini, poput Billboarda i Spina, promovirali spot za vaš prvi singl. Jeste li očekivali tako dobar prijem na samom početku karijere?

Moram priznati da sam jako puno truda i vremena uložio u marketing i promociju. Tako da sam većinu ljudi, urednika, novinara... na početku kontaktirao sam. Valjda kad imaš dobar materijal u rukama, to netko mora i prepoznati.

Singl 'Safe' pojavio se i na prestižnoj kompilaciji elektronske glazbe 'Electro pop Vol. 7'. Kakvi su komentari na vaš singl?

'Aristokratski i vrlo osebujan glas', 'melankolična old school synth melodija' samo su neke od recenzija koje me definitivno nisu ostavile ravnodušnim i poticale su me da dalje radim.


Još jedno priznanje došlo je od strane VEVO kompanije, koja je verificirala vaš vlastiti VEVO kanal, dok je istovremeno na Deezeru vaš album 'The Book' dospio na prvo mjesto electro charta. Koliko vam znači takvo jedno priznanje?

Za VEVO kanal zaslužan je moj label Dita Enterteinment koji jedini na Balkanu pruža taj servis. Međutim, biti verificiran od VEVO kompanije, meni znači da sam na dobrom putu k većem uspjehu, s obzirom na to da su prepoznali videospotove na svjetskoj razini te time mene kao izvođača verificirali. Što se tiče Deezera, govori mi da je i publika prepoznala album te ga i jako puno sluša. Svaki korak dalje je meni poticaj za rad na novim pjesmama.

Što znači takav uspjeh kroz cifre?

Prerano je govoriti o nekim velikim brojkama, s obzirom na to da se album pojavio na tržištu prije dva mjeseca, međutim, što se tiče VEVO kompanije i streaming servisa, mogu reći da sam zadovoljan isplatom izvođačkih prava koje ulažem dalje u promociju.

Je li ekipa iz Conzoom Recordsa zadovoljna vašim dosadašnjim uspjehom?

Ponudili su mi ugovor na tri albuma, tako da pretpostavljam da jesu, međutim to sam odbio i potpisao isključivo licencu za debut album, budući da imam i svoj, već spomenuti label Dita Entertainment kroz koji također imam dodatne uspjehe, a i želim vidjeti što će Conzoom poduzeti oko marketinga i promocije albuma.

Puno pažnje poklanjate spotovima. Osim što su vizualno izuzetno opažljivo režirani, spot 'Sorry' je imao premijeru na Conservatoire des Arts et Techniques de la Mode u Parizu gdje je dobio posebno priznanje za spot koji sjajno spaja glazbu, modu i umjetnost. Kako ste dospjeli sa spotom 'Sorry' u Pariz?

Izlet bez očekivanja u nekomercijalni, ali svakako kreativni video, doveo je do toga da je sasvim slučajno netko u Parizu zapazio videospot na YouTubeu.


Tko čini ekipu s kojom radite spotove?

Tim je velik, od stilista, vizažista, fotografa, redatelja itd, ali najviše zaslužni su moji dragi prijatelji Marko Grubišić, modni fotograf, te Saša Joković, make up artist. Da nema njih, danas ne bih imao ovakve spotove, stoga im i ovdje zahvaljujem. Montažu spotova najčešće radim sam, a post produkciju Tomislav Klarić. Od stilista tu su također moji dragi prijatelji Felicita Glavaš i Lea Krpan. U svakom slučaju, mislim da smo dobar tim zaslužan i za spotove drugih izvođača, poput Severine, Ivane Banfić, beauty reklama za modne brandove itd.

Iako je vaš debi album 'The Book' priznat i tražen širom svijeta, s naglaskom na ljubitelje synth pop glazbe, istovremeno ste u Hrvatskoj gotovo nepoznati. Kako to komentirate?

Synth pop scena u Hrvatskoj je jako mala, a ni mediji nisu baš blagonakloni prema novim izvođačima. Prvenstveno ovdje mislim na radiopostaje i glazbene urednike do kojih je gotovo i nemoguće doći, što je zanimljivo jer vani bez problema dobijete odgovor ili dogovor u nekoliko sati, dok glazbene spotove nemate skoro ni gdje zavrtjeti, što je šteta jer u Hrvatskoj ima dobrih bendova i autora koji ne mogu naći svoj prostor. I ne radi se tu o potražnji, kao što neki urednici kažu, jer bilo bi je kad bi oni pokazali interes. Uglavnom, neka retrogradna situacija na koju se ne isplati gubiti vrijeme. U Hrvatskoj glazbena industrija u pravom smislu riječi zapravo uopće ne postoji. Neki radijski urednici kao da su još uvijek u 1984. Mada, mi kao nacija smo poznati po tome što cijenimo svoje ljude tek onda kad u inozemstvu postignu uspjeh, pa možda neki hrvatski glazbeni urednik naleti i na mene.

Planirate li promociju albuma 'The Book' u Hrvatskoj i regiji ove godine?

Promocija albuma u Zagrebu je bila. Za sada nisam fokusiran na hrvatsku scenu, ali imamo neke planove za koje se nadam da će uskoro biti realizirani.

Kako će izgledati promocija albuma?

Album ćemo promovirati koncertnim nastupima uživo.

Planirate li i nastupe na svjetskim pozornicama ako dođe do njih?

Čekamo recenzije albuma eminentnih inozemnih časopisa, a neke su već i došle te su zasad i više nego pozitivne, meni su najdraže Amusio Magazina koji kažu da nije moguće besprijekornije miješanje dancea i electropopa i da je album čist k'o suza. Recenzijama i konkretnim podacima ćemo tražit booking agencije. Neke naznake već postoje i to je ono što nas čeka u budućnosti, sasvim sigurno.

Osim što se bavite skladanjem i produkcijom, imate i svoju diskografsku kuću Dita Entertainment. Što i koga objavljujete?

Da, Dita Entertainment je izdavačka kuća registrirana u Velikoj Britaniji, ali prvenstveno servis koji nudimo izvođačima. Od digitalne distribucije (iTunes, Deezer, Spotify…) do partnerstva s VEVO, YouTube kompanijom. Nismo orijentirani na jednu vrstu glazbe, već nudimo svim izvođačima pomoć oko distribucije, skupljanja prava preko PPL organizacije.

Je li i Dita Entertainment orijentirana na globalno tržište?

Apsolutno. U krajnjoj liniji i moj album 'The Book' digitalno je distribuiran pod etiketom Dita Entertainment. Međutim, nedavno smo pomogli i J’Animalsima u distribuciji njihova novog singla ‘Oči u oči’ te VEVO kanalom koji će uskoro biti predstavljen.



Osim što pokušavate ostvariti karijeru kao glazbena zvijezda na globalnom tržištu, vi radite i kao profesor u glazbenoj školi u Zagrebu. Koliko vam pomaže klasično obrazovanje u poslu oko rada na glazbi za Dani’ela?

Pomaže mi samim time što se lakše snalazim u objašnjavanju drugim producentima smjera i kako želim da zvuči neka buduća pjesma, te meni u skladanju i aranžiranju, harmonizaciji.

Zanimljivo je da ste se, uz sve aktualne elektronske žanrove i podžanrove, odlučili za svojevrsni retro zvuk 80-ih ali uz suvremenu produkciju, pa tako na momente zvučite kao Erasure u najboljim danima. Zašto synth pop, koji je zapravo izuzetno malo prisutan na našem tržištu?

Hvala na komplimentu što se tiče grupe Erasure, jer osim što je Andy Bell izvrstan vokal, a Vince Clarke izvanredni producent, smatram da je današnja glazba izgubila jednu finu melodijsku liniju u vokalnim dionicama, pa pretpostavljam da je to jedan od razloga zašto sam se odlučio za synth electro pop. Odrastao sam uz Depeche Mode, Duran Duran, Erasure, Yazoo, Kraftwerk te je to samo jedan nastavak mojeg odrastanja uz tu vrstu glazbe.

Kakvi su vam planovi za 2014. godinu?

Puno glazbe, promocija albuma i rad na deluxe izdanju trenutačno akutalnog debut albuma ‘The Book’ na kojem će se naći nekoliko remixeva i akustičnih verzija već objavljenih pjesama te jedna nova pjesma ‘What Am I waiting for’ i nastavak radnog naslova ‘The Book II’. www.dani-el.com