VALAMAR JAZZ FESTIVAL

Claudia Acuña i Dave Holland oduševili publiku

10.07.2010 u 11:55

Bionic
Reading

Umjetnička direktorica festivala Tamara Obrovac uz veliku dozu entuzijazma otvorila je prvu večer Jazz festivala u Istri koji je okupio zvijezde suvremene jazz scene

Na prekrasnoj lokaciji otoka Sv. Nikola nasuprot Poreča započeo je prvi dan Valamar jazz festivala. Događanje je uz veliki entuzijazam i malu tremu otvorila jedna od najsvestranijih osoba na hrvatskoj glazbenoj sceni, umjetnička direktorica festivala Tamara Obrovac, koja je predstavila prvu gošću večeri, čileansku pjevačicu i skladateljicu Claudiu Acuñu.

Šarmantna pjevačica, koja posjeduje jedan od najljepših glasova u jazzu, imala je harmoničnu potporu ugodne ljetne večeri ispunjene zvijezdama, šumom mora te nekoliko stotina pasioniranih ljubitelja jazza. Glazbenica je svoju naobrazbu stekla na tradicionalan način, nastupajući u njujorškim jazz klubovima, pa je spontano i uspješno dočarala intimnu atmosferu manjih prostora šarmirajući publiku toplim i dubokim glasom prošaranim velikim spektrom emocija.

Uz autorske pop jazz pjesme s njenog zadnjeg samostalnog albuma 'En Erste Momento', na repertoaru su se našli i jazz standardi, posebice ljubavne pjesme proslavljene izvedbama jazz dive Billie Holliday. Prateći bend vrhunskih glazbenika: Juan 'Jauncho' Herrera na akustičnoj gitari, Ben Zwerin na basu i Edgaro 'Yajo' Serka na bubnjevima, nenametljivo je stvarao savršenu podlogu pri kojoj je Acuñin glas došao do punog izražaja.

'Oduševljena sam nastupom, posebno mi se sviđa što sam u ljetnoj odjeći, kraj mora i u ovoj divnoj atmosferi', srdačno se oprostila prije zadnje pjesme, a publika je uzvratila razdraganim pljeskom i zalogom za ponovni nastup glazbenice koja je te večeri prikazala svoje viđenje spoja glazbenog naslijeđa rodnog Čilea i tradicije jazza.

Uslijedio je nastup ikone suvremenog jazza, britanskog glazbenika Davea Hollanda. Slavni kontrabasist i skladatelj nastupio je u pomalo netipičnom izdanju, kao član flamenco kvinteta, uz slavnog gitaristu Pepea Habichuelu, koji je, uz Paca de Luciu i Enriquea Morentea, ovu izvornu glazbu učinio popularnom i izvan Španjolske.

Holland je u svojoj dugoj glazbenoj karijeri surađivao s jazz velikanima poput Milesa Davisa, Chicka Coree, Herbiea Hanckoka i Pata Methenya te se oprobao u avangardnom i fusion jazzu, a ovoga puta krenuo je stazama andaluzijskih Roma. Vidno uživajući u međuigri s gitarama i dvojicom udaraljkaša, Holland se podjednako dobro snašao u ulogama nosioca nastupa kao i 'čovjeka iz sjene', dok su Habichuela i njegov sin Josemi razigranim gitarama prenosili tugu, ali i radost teškog života romske svakodnevice.

Glavnina koncerta sastojala se od pjesama s albuma 'Hands', koji je nastao kao rezultat oduševljenja zajedničkim nastupima Hollanda i obitelji Habichuela te njihove potrage za novim glazbenim izričajima, a vrhunac nastupa bila je izvedba Hollandove skladbe 'Whirling Dervish'. Nakon više od sat vremena vrhunskog glazbenog doživljaja, na zahtjev oduševljene publike počastili su okupljene bisom te time zaključili prvu večer festivala.