SVI JE ŽELE

Vraća se kultna torba iz nultih godina i popularnija je no ikada

20.10.2025 u 21:14

Bionic
Reading

Chloé vraća kultni modni komad iz nultih godina. Paddington torba s prepoznatljivim lokotom i boho siluetom, ponovno je na sceni u moderniziranoj verziji i već dostupna za kupnju, potvrđujući status najpoželjnijeg dodatka sezone

Bila je to torba koja je obilježila cijelo modno desetljeće. Zamislimo 2005.: uske traperice još dominiraju, McQueenov šal s motivom lubanja već je ušao u status klasika, a Chloé Paddington, s prepoznatljivim metalnim lokotom, nosi svaka 'it' djevojka u Hollywoodu, od Hilary Duff i Halle Berry do Kate Moss i Katy Perry. A ta torba s lokotom uskoro je bila posvuda.

Dizajn Phoebe Philo

Model je 2004. dizajnirala Phoebe Philo i njegov je boho šarm odmah privukao pažnju bez agresivnog isticanja. Za razliku od Balenciagine City torbe, koja je sporije 'gorjela', Paddington je eksplodirao preko noći: prvih 8 000 komada rasprodalo se prije nego što su stigli na police, a Net-a-Porter je u 36 sati prodao 376 primjeraka, uz globalne liste čekanja od stotina imena.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Kao i većina dodataka koji definiraju eru, s vremenom je skliznuo u arhivu, sve do preokreta u Parizu 2025. U ožujku, na Tjednu mode u Parizu, nova kreativna direktorica Chemena Kamali vratila je Paddington na pistu kolekcije jesen/zima 2025., uz kampanju koja ga ponovno pozicionira kao ključni komad kuće Chloé.

Povratak ikone

Reizdanje stiže u moderniziranoj silueti i osvježenim bojama, uz bitne funkcionalne dorade koje zadržavaju DNK modela. Prema izvještajima s tržišta, novija izvedba je primjetno lakša – što adresira najčešću zamjerku originalu – a dorade poput pojednostavljenog zatvaranja i promišljene metalne galanterije čuvaju vizualni identitet. Cijena je usklađena s današnjim luksuznim segmentom: u Europi oko 2.300 eura, dok su izvorni modeli 2005. koštali oko 1.400 dolara, što zorno pokazuje inflaciju statusa i tržišta.

Povratak interesa nije samo nostalgičan impuls, nego i snažan tržišni signal. Depop bilježi porast pretraga za vintage Paddingtonom od 137 posto od lipnja, a platforme za stilsku inspiraciju izvještavaju o višestrukim skokovima zanimanja za model. Generacija koja vraća traperice nisko struka podjednako prirodno revalorizira i it torbe nultih godina.

Zašto opet želimo Paddington torbu

Reizdani Chloé Paddington može se kupiti u Chloé buticima i online kanalima kuće, uz kontinuiranu vidljivost u sklopu kolekcije jesen/zima 2025. Oni koji traže ranu, arhivsku izvedbu mogu pretražiti provjerene second-hand platforme poput Depopa, eBaya i Vestiaire Collectivea, no treba računati na veliku potražnju i brzu prodaju traženih boja i očuvanih primjeraka. U azijskim tržišnim pokazateljima usporedno se navode aktualne cijene novog modela, što potvrđuje globalni zamah povratka.

Paddington je simbol trenutka kada su torbe počele imati svoj karakter – izrađena od kože s izgledom putne torbe, zaobljenih linija i velike kopče koja je promijenila način na koji gledamo modnu galanteriju. Snaga ove torbice u vremenu prepunom upečatljivih logotipa bila u jednostavnom, gotovo bezimenom izgledu i dizajnu koji je sam postao znak raspoznavanja. Taj utjecaj i danas se vidi u svijetu dizajna torbi. Chemena Kamali vraća taj duh bez doslovnog ponavljanja prošlosti – reinterpretira oblik, funkcionalnost i proporcije tako da odgovaraju suvremenom tempu, ali zadržava ono najvažnije zbog čega je postao legenda.